reg besiktning av evo?

BERNI
23 mars 2007 · 252 Inlägg

Hur svårt är det att reg. besikta en importerad EVO 4
Bilen i fråga är trimmad, fullbur, större turbo,avgassystem (utan kat.), kjol paket, klarglaslysen, sekvenciell växellåda, sport stolar, Coilovers runt om, stora bromsar.
Det är väldigt ombyggd, både motor och kaross, in och utvändigt.
Den står för närvarande i Englad.
Nu till mitt problem, jag är väldigt intresserad av bilen och har pengarna att köpa den men:
Jag har hört med han som säljer/importerar den och han säger att så vida man inte
återställer motorn/ bilen till org. skick så är det omöjligt att få den godkänd vid besiktningen.
Men sen har jag hört av andra att det går att regga vissa bilar som ombyggt fordon?
Hur går man tillväga då? vad krävs det för att besikta en sån här bil?
tack för svar!

Senast redigerat av BERNI (23 mars 2007)

Got vtec?
Honda S2000 "Den röda." (2003)
Thommie
23 mars 2007 · 192 Inlägg

BERNI skrev:
Hur svårt är det att reg. besikta en importerad EVO 4
Bilen i fråga är trimmad, fullbur, större turbo,avgassystem (utan kat.), kjol paket, klarglaslysen, sekvenciell växellåda, sport stolar, Coilovers runt om, stora bromsar.
Det är väldigt ombyggd, både motor och kaross, in och utvändigt.
Den står för närvarande i Englad.
Nu till mitt problem, jag är väldigt intresserad av bilen och har pengarna att köpa den men:
Jag har hört med han som säljer/importerar den och han säger att så vida man inte
återställer motorn/ bilen till org. skick så är det omöjligt att få den godkänd vid besiktningen.
Men sen har jag hört av andra att det går att regga vissa bilar som ombyggt fordon?
Hur går man tillväga då? vad krävs det för att besikta en sån här bil?
tack för svar!

Jag personligen tror att det kan bli svårt, men känner på nån SBP så kan de ju underlätta. De finns en del trådar om de där på www.evoclub.nu  hör me dom där, de kan en hel del! smile

Volkswagen Passat "4Motion" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang