7451
Sök

Omprogrammering an nyckel

1 Inlägg
24 mars 2007
Trådstartare
Hej! Har nyligen köpt en Fiat stilo och fick bara en nyckel till den. Köpte en ny och undrar om det går att man omprogrammerar  dem från början? Enligt en verkstad som jag kontaktade så måste jag ha nåt kort med nyckel kod... vilket jag saknar. Skall det inte gå att plocka ut den koden från bilens dator? Verkar korkad system tycker jag.
Vad händer om 10-15 år?
Kan det vara möjligt?

Tacksam på svar/Steffo

2 117 Inlägg
24 mars 2007
Kolla med Fiat. De kan ta fram data på bilen och dess nyckel från fabrikens tillverkningsdator. Det registreras alltid i produktion för just reservdelar mm. Nu är jag iofs inte 100% säker på att de kan göra det (beroende på din bils ålder) men för de flesta biltillverkare gäller att de registrerar alla fakta om bilen. Du får beställa en ny nyckel via Fiat. Ibland kan de programmera en ny på plats. I andra fall beställs nyckel och chip från någon central i Europa/Italien.

1 002 Inlägg
24 mars 2007
lämna in där de säljer fiat.
på våran förra golf (-96) var man tvungen att lämna in alla nycklar plus bilen om man skaulle koda om nycklarna.
beroende på vad man hade gjort,, ifall man hade tappat en nyckel o behövde flera..

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

Sök