7188
Sök

vanliga gablar från balast till lampa??

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
24 mars 2007
Trådstartare
Nu när jag inhandlat ett xenon kit så ingår det balast och lampa..
från balasten finns det 4 gablar som går ut från den, 2st som ser och känns vanliga som man kopplar till vanligt 12V, problemet är i de 2 kablarna som ska gå till lampan som känns skumma och är ovanligt tjocka i min mening med tanke på de smala kablarna som är till vanlig belysning. Dessa 2 kablar är mjukare än vanlig och en snubbe på en butik anade att det kunde vara samma typ av kablar som tändkablarna, altså att dom innehöll någe typ av pulver istället för vanlig koppartråd.

Om det än sån här pulver kabel så undrar jag varför det är sån.
Om det inte är en sån kabel så vill jag gärna veta det så jag kan förlänga den anars måste jag beställa nån typ av förlängningskabel hmm

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

2 655 Inlägg
24 mars 2007
Kablarna i de xenonsatser som vi säljer på jobbet är förtennade kablar. Så om du ska förlänga kablarna så ska du använda förtennad kabel.. Så är det iaf på våra satser..
Vänd dej till företaget du köpt satsen från och kolla hur det är med garantier om du förlänger kablarna.

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
24 mars 2007
Trådstartare
köpte satsen blligt från utlandet så jag bryr mig inte om garantierna, pajjar den så kostar de mer att byta ut den än att köpa nytt tongue

Vad är så speciellt med förtennad kabel?

Balast -------http://www.xenonkungen.se/tillb_AMPkontakter.jpg (anslutningarna) ----- Lampa

exakt så ser kabel anslutningarna ut..
Senast redigerat av Sherlia (24 mars 2007)

2 655 Inlägg
24 mars 2007
Det är 23 000 Volt som går genom kabeln mellan ballast och lampa. Förtennad kabel ska leda ström lite bättre än "vanlig" kopparkabel.

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
24 mars 2007
Trådstartare
ok, ja så är de väll lika att man beställer en sån där förlängningskabel så inte ena sidan lyser mindre hmm

Nice, det fanns en återförsäljare här i stan til såna här saker, dom kanske har förlängningskablarna hemma, i såna fall får jag de hela fixat på mondag ^_^

Sök