2829
Sök

Byta bort min Van mot en 740 ???

Fetast i stan !!
991 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
Hejsan gott folk !!!   
Jag har då fått en förfrågan om jag skulle vilja byta bort min van mot en rostfri Volvo 740 årsmodell 90 !!
740:in är lite stylad med t.ex. 940 front med amerika blinkers, lackade kofångare, bross sidokjolar, tonade bakrutor, sen var det 16" fälgar med nya däck på och den är helt rostfri, 
det enda felet på den är att innertaket är lite trasigt !!
Då är min fråga till er då om det vore värt det att byta bort vanen mot den, han begär 14000:- för den och jag 13000:- för min van som den står obes. och oskatt. !!

Vad tror ni om det ???   

Kom gärna med funderingar och synpunkter !!

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

694 Inlägg
26 mars 2007
hade inte direkt tvekat på att byta.. din rasar bara mer och mer i pris.. den är för dyr att köra dricker ju fan 1 kubik milen:D

Fetast i stan !!
991 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
okkar skrev:
hade inte direkt tvekat på att byta.. din rasar bara mer och mer i pris.. den är för dyr att köra dricker ju fan 1 kubik milen:D

jo dom rasar som fan i pris vanarna och min dricker 2,2 liter/milen vilket är saftigt som fan för min plånbok med tanke på att jag är arbetslös !!!  Jag blev väldigt sugen på att byta när jag såg den !!

519 Inlägg
26 mars 2007
Har man ekonomi för att ha kvar vanen skulle jag bara skratta åt förslaget, men har man inte råd så är det väl bara byta ner sig...

Fetast i stan !!
991 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
Fordofilen skrev:
Har man ekonomi för att ha kvar vanen skulle jag bara skratta åt förslaget, men har man inte råd så är det väl bara byta ner sig...

Jamen då får man ju tänka på att värmepaketet är paj i vanen och den måste besiktas och skattas vilket inte är så billigt !!  + att jag är volvofrälst oxå hehe !!

Bärs!
3 456 Inlägg
Volvoskadad
6 017 Inlägg
26 mars 2007
Aga_Diff skrev:
Jag skulle bytt direkt...

håller med

Jonas

237 Inlägg
26 mars 2007
Van e jue coolt speciellt med tanke på V8-a muller=) hehe...
Men håller inte din plånbok för de så byt, fast 740 drar väl inte så lite heller va ja hört??

Världens Häftigaste....De E Jag de...

2 594 Inlägg
26 mars 2007
raggaremil skrev:
Fordofilen skrev:

Jamen då får man ju tänka på att värmepaketet är paj i vanen och den måste besiktas och skattas vilket inte är så billigt !!  + att jag är volvofrälst oxå hehe !!

det ser ju ut som om du redan har en 740i?

Fetast i stan !!
991 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
ghost_boy83 skrev:
raggaremil skrev:
Fordofilen skrev:

det ser ju ut som om du redan har en 740i?

jo det har jag men det är ju en bonnstylad 88 det och inte en rostfri 90 !! hehe
om jag byter till mig 90:an så åker den andra 740in ut på annons
vill ha en fräsch sommarbil som man kan vårda ömt !!!
Senast redigerat av raggaremil (26 mars 2007)

499 Inlägg
26 mars 2007
volvo__mannen skrev:
Aga_Diff skrev:

håller med

Jag med. Jag har själv en 740GL -90 med 940-front (egentligen 760-88). Det är fina bilar det, även fast jag är sugen på något annat nu.

Fetast i stan !!
991 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
Hellquist skrev:
volvo__mannen skrev:
Aga_Diff skrev:

håller med

Jag med. Jag har själv en 740GL -90 med 940-front (egentligen 760-88). Det är fina bilar det, även fast jag är sugen på något annat nu.

Jag har alltid älskat volvo vet inte varför men så är det !! hehe

Volvo is da shit !!!

519 Inlägg
26 mars 2007
raggaremil skrev:
Fordofilen skrev:

Tänker du sådär är det väl inte mkt att fundera på?
Personligen skulle jag tycka att det var värt lite skruvande och pengar för att få åka kungligt i Chevan.

En Volvo kan aldrig bli en Cheva, oavsett hur billig den är wink

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
26 mars 2007
Fordofilen skrev:
Personligen skulle jag tycka att det var värt lite skruvande och pengar för att få åka kungligt i Chevan.

En Volvo kan aldrig bli en Cheva, oavsett hur billig den är wink

måste hålla med dig där tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

volvoraggare
4 776 Inlägg
26 mars 2007
skulle byta till mig rakt av asså

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

One Man Clan
4 287 Inlägg
26 mars 2007
förlåt mig men en van har jag aldrig sett köra snabbare än 15km/H  och då hängde de 3 personer ut ur den ... 740in hade varit ett självklart val ....dom behöver du inte skruva me och lätt å få tag i reserdelar osv

519 Inlägg
26 mars 2007
Xuri skrev:
förlåt mig men en van har jag aldrig sett köra snabbare än 15km/H  och då hängde de 3 personer ut ur den ... 740in hade varit ett självklart val ....dom behöver du inte skruva me och lätt å få tag i reserdelar osv

Du har inte sett mkt då...
Det är inga problem alls att hålla motorvägs fart med en van (även på 3-hjul roll ), däremot är dom duktigt törstiga då.
Vill man köra snabbt så är varken en van lr en 740 rätt val, lr hur?

One Man Clan
4 287 Inlägg
27 mars 2007
Fordofilen skrev:
Xuri skrev:

Det är inga problem alls att hålla motorvägs fart med en van (även på 3-hjul roll ), däremot är dom duktigt törstiga då.

beror på vad man menar me "snabbt"  jag skulle ju inte vilja hålla högre hastighet än 30 genom en rondell med en van men med 740 kan man ju åka på lite ...visst en van kör kanske ifrån 740in rakt fram .. och så länge man inte behöver ha en buss att frakta grisar i varför ska man ha en van ?tror inte de är någon van ägare som utnyttjar sitt lastutrymme fullt ut och då är de ganska onödigt enligt mig ...och med en 740 är de inga problem å hålla 180-190 ifall man vill de .. men i dom hastigheterna så har nog van föraren fullt upp me att hålla henne på vägen

519 Inlägg
28 mars 2007
Xuri skrev:
Fordofilen skrev:
Xuri skrev:

beror på vad man menar me "snabbt"  jag skulle ju inte vilja hålla högre hastighet än 30 genom en rondell med en van men med 740 kan man ju åka på lite ...visst en van kör kanske ifrån 740in rakt fram .. och så länge man inte behöver ha en buss att frakta grisar i varför ska man ha en van ?tror inte de är någon van ägare som utnyttjar sitt lastutrymme fullt ut och då är de ganska onödigt enligt mig ...och med en 740 är de inga problem å hålla 180-190 ifall man vill de .. men i dom hastigheterna så har nog van föraren fullt upp me att hålla henne på vägen

Jag sa att både en van och 740 är fel bil om man vill köra snabbt, jag jämnförde dom inte.
En van är dessutom mer än en stor skuff, du kan aldrig komma ens i närheten av vanens komfort med en 740, det är som att jämnföra en riktigt fläskig fothölj med en pall...
Sen skadar det väl sällan att kunna lasta i en bil? Annars kan han ju likagärna byta mot en moped, dom går mkt billigare än en volvo.

Jag har själv en van, fast en Dodge (same shit, diffrent name) och visst, jag använder inte lastutrymmet fullt ut varje dag, men jag har absolut haft nytta av den. Tillräckligt mkt nytta för att inte vara "onödigt".
Sen kan det vara trevligt att bara ta en tur i den, lyssna på 8an och bara njuta smile

873 Inlägg
28 mars 2007
Hade ju hellre valt en van faktiskt.

Men dom där 2.2L/mil låter smärtsamma...
I vart fall när man kör längre sträckor som jag gör.

Don't get mad, get even.

Sök