2896
Sök

Byta bort min Van mot en 740 ???

1 723 Inlägg
28 mars 2007
Sandman skrev:
Hade ju hellre valt en van faktiskt.

Men dom där 2.2L/mil låter smärtsamma...
I vart fall när man kör längre sträckor som jag gör.

2,2l/mil låter alldeles för mycket även för en stor van. Transen drar 1,8l/mil i stan. Och då är det ändå nåt som lurar den att öka på soppan. Med korrekt soppatillförsel lär den gå under 1,5l/mil i stan och under litern landsväg.

det måste ju va fel på vanen? eller?

519 Inlägg
28 mars 2007
Ja även jag tycker att 2.2 lät mkt, men jag har faktikst inte en aning om hur mkt vanarna brukar dra.
Min ligger nånstans under 2 liter, men jag drar sällan på och ser ingen anledning att köra fortare än 90 med den iaf

1 723 Inlägg
28 mars 2007
det är ju rätt mycket vikt att flytta på, men V8orna är ju vridstarka å andra sidan så det underlättar lite. Motorn kanske inte är helt tipptopp, den har ju några år på nacken.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
28 mars 2007
de där med att den tar 2,2L/milen låter rätt saftigt eftersom farsan G20 hightop tar runt litern landsvägskörning och runt 1,3 liter inne i stan och sån körning yikes

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

519 Inlägg
28 mars 2007
_Glenne_ skrev:
de där med att den tar 2,2L/milen låter rätt saftigt eftersom farsan G20 hightop tar runt litern landsvägskörning och runt 1,3 liter inne i stan och sån körning yikes

Stämmer dom där siffrorna så är det ju nästan vad en 740 drar och då hade jag tveklöst försökt hitta felet som gör att den drar 2,2L/Mil ist för att byta till en 740.
Fast "felet" kan vara så enkelt att det är högerfoten som är lite för gasglad och då vill den nog ha lite soppa också smile Det är ju trotts allt dubbla motorn mot volvon smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
28 mars 2007
Fordofilen skrev:
_Glenne_ skrev:

Stämmer dom där siffrorna så är det ju nästan vad en 740 drar och då hade jag tveklöst försökt hitta felet som gör att den drar 2,2L/Mil ist för att byta till en 740.
Fast "felet" kan vara så enkelt att det är högerfoten som är lite för gasglad och då vill den nog ha lite soppa också smile Det är ju trotts allt dubbla motorn mot volvon smile

kanske inte stämmer till 100% men den tar ABSOLUT INTE mer än 1,5L/milen oavsett om man gasar, kör lungt, stadskörning eller landsvägskörning... och en 740 är ju inte den bil som tar speciellt lite heller.. sen så är det mkt grymmare med van och v8:a än nån fyrkantig låda med en symaskin igentligen.. inge illa menat till nån som äger en 740 men de är vad jag tycker så till trådskaparen, fixa felet varför den tar så mkt soppa och åk lyxigt, skönt ochmullrigt med v8:a istället för att åka obekvämt i en plåt låda smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Kettunen
28 mars 2007
Nåt är fel om den drar så mycket. Då den kanske är trimmad men det tror inte jag ? Man lägger la inte direkt pengar på att en van ska gå i 250km/h heller..

1 163 Inlägg
28 mars 2007
En volvo är billigare att äga än en van, och eftersom killen är volvofrälst + arbetslös så gör han rätt i att byta.
Sen kan han ju köpa sig en ny van senare för dom blir ju bara billigare...

Och ni har rätt, de är nåt fel för en cheva -89 ska  inte dircka 2.2L om man inte använder kickdown konstant!

V8 är V8 men har man inte råd så är det synd att den bara står.

Mvh

Sök