5411
Sök

Xbox I Bilen - Import

4 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
Hejhej, jag har en fråga och undrar om nån av er kan lösa det här åt mig.
Jag har importerat en bil från Canada. En Ford Windstar. Det finns en inbyggd VHS spelar och en skärm redan. VHS;en tar bara NTSC och man kan inte spela europeiska band. Mellan chafören och passageraren så ligger vhs;en. Om man sitter i baksätet så ska man kunna koppla in 3 sladdar i den lådan. Video, Audio-R och Audio-L. Jag har provat koppla i mitt xbox och ljudet funkar men inte bilden. Bilden flimrar och rullar upp och ner hela tiden. Jag vet inte vad det här kan bero på men det kanske ni vet? Kan det ha något att göra att inte vårat system inte fungerar med deras? Tacksam för svar.

Ha en bra dag // Mavve1337

66 Inlägg
27 mars 2007
Xboxen är PAL om det är en svensk, du måste ställa om boxen till NTSC format. Är den chippad så kan man lätt göra det i menyerna, är den inte chippad så tror jag inte det går.

Forum för Toyota Aygo / Peugeot 107 / Citroën C1: http://trillingbilarna.phpbb2.se

1 853 Inlägg
27 mars 2007
jag är ingen expert på detta man jag skulle gissa på att tv:n som sagt är NTSC och din konsole är PAL, det ska finnas adapters som du kan köpa som gör att det ska bli bild i färg o inte flimra, du kan ju höra med någon audio/video butik... säg att du har en NTSC skärm och vill kuna använda en video källa som är PAL så kanske dom har någon adapter eller liknande (har själv en sådan till min vanliga tv en scart kontakt som klarar både PAL/NTSC)

monkeyman var snabbare : )
Senast redigerat av soyd (27 mars 2007)

4 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
Kollade inställningarna på xboxet.. Man kan inte ändra PAL till NTSC.
Xboxet är chippat.

66 Inlägg
27 mars 2007
Mavve1337 skrev:
Xboxet är chippat.

Vad är det för chip och vad kör du för dashboard? I xbmc och avalaunch som jag kört kan man iaf ändra mellan NTSC och PAL.

Fanns ett program med på skivan jag fick till mitt chip också vill jag minnas, enigmah videomode switchdisc, har jag för mig det hette... Hade som enda uppgift att ändra mellan NTSC/PAL.
Senast redigerat av monkeyman (27 mars 2007)

Forum för Toyota Aygo / Peugeot 107 / Citroën C1: http://trillingbilarna.phpbb2.se

4 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
monkeyman skrev:
Mavve1337 skrev:
Xboxet är chippat.

Vad är det för chip och vad kör du för dashboard? I xbmc och avalaunch som jag kört kan man iaf ändra mellan NTSC och PAL.

Fanns ett program med på skivan jag fick till mitt chip också vill jag minnas, enigmah videomode switchdisc, har jag för mig det hette... Hade som enda uppgift att ändra mellan NTSC/PAL.

Jag vet inte vad det är för chip, men dashboard är EvolutionX iaf.

66 Inlägg
27 mars 2007
Mavve1337 skrev:
monkeyman skrev:
Mavve1337 skrev:
Xboxet är chippat.

I Apps menyn, har du inte enigma videomode switchdisc där då? Eller avalaunch?

4 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
monkeyman skrev:
Mavve1337 skrev:
monkeyman skrev:

I Apps menyn, har du inte enigma videomode switchdisc där då? Eller avalaunch?

Nej det finns inte, vet du vart man kan ladda ner Enigmah VideoMode Switchdisc ?

Sök