3023
Sök

fan jag trodde polisen hade slutat med 940 snutbilar

Örebroare i exil
970 Inlägg
30 mars 2007
mooneye skrev:
I Örebro rullar en blåvit 244 fortfarande. Hehe

Den har jag aldrig sett eller hört talas om. Säker på att den fortfarande rullar? Eller är det ett barndomsminne;)

För övrigt rullar det en "skapligt iordninggjord" civil 940 här i stan som används för att plocka folk vid streetrace och andra liknande nattaktiviteter.

Hej FRA!

796 Inlägg
30 mars 2007
kom o tänka på en rolig grej som jag såg i fjollträsk när jag var där. Där kör dom med jeep haha som att det är knepig teräng där eller vadå. och uppe i norlland får dom hålla till godo med en gammal 744 lol

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

70 Inlägg
30 mars 2007
I Stockholm kör fortfarande T-polisen omkring med en "videoladdad" silvergrå 9000, typ 96-97!!

459 Inlägg
31 mars 2007
Får dem verkligen göra så?, att dom "Klär" ut sig till vanligt folk och racar med folk för att sedan haffa dem för fortkörning och olovligkörning osv?.

733 Inlägg
31 mars 2007
TicDemp skrev:
Får dem verkligen göra så?, att dom "Klär" ut sig till vanligt folk och racar med folk för att sedan haffa dem för fortkörning och olovligkörning osv?.

Det borde dom inte. Eftersom dom kör lika olagligt som oss andra o på så viss borde dom bli straffade dom med.,
Men vet ju inte säkert alls.

3 124 Inlägg
31 mars 2007
TicDemp skrev:

Finns väl inga regler för hur en civilbil får se ut. Klart att polisen kan köra civilbil och även vara civilklädda.

Här i Kristianstad rullar det en V70 i en mossgrön tråkig färg och polisen är nästan alltid civilklädda när de åker runt i den. Man kan inte se att det är en civilare på utsidan. Deras nya antenner till radio och dyl är inte större än en extra mobilantenn. Annat var det förr när de hade ett par ordentliga extra antenner...

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
31 mars 2007
Tycker att det låter skumt det är till att provocera fram brott. Precis som att Polisen inte får gå runt och sälja sexuella tjänste och när de hittar någon som är sugen haffar de person. Om de inte är på utryckning får de inte köra fortare än andra och sedan ligga och hetsa medtrafikanter till att köra för fort låter konstigt. De poliserna var nog inte riktigt rena bakom öronen. Hade jag blivet stoppad utav en sådan så hade jag blivet riktigt förbannad.

Skogs Arbetare
413 Inlägg
8 april 2007
Markus_C skrev:
Tycker att det låter skumt det är till att provocera fram brott. Precis som att Polisen inte får gå runt och sälja sexuella tjänste och när de hittar någon som är sugen haffar de person. Om de inte är på utryckning får de inte köra fortare än andra och sedan ligga och hetsa medtrafikanter till att köra för fort låter konstigt. De poliserna var nog inte riktigt rena bakom öronen. Hade jag blivet stoppad utav en sådan så hade jag blivet riktigt förbannad.

Som jag har hört här inne, så är det dom som hetsar polisen ju, men är man så jävla dum så får man faan ta straffet ju.

Go For It!!

Os Difuntos
1 822 Inlägg
8 april 2007
i Göteborg finns en vit 240 fortfarande i tjänst svin fin i lacken och det var därför jag har kvar körkortet hade en känsla att detta står inte rätt till så jag sänkte farten och gled sakta förbi å visst där inne satt 2 uniformerade poliser.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

326 Inlägg
8 april 2007
haha hmm här i trackten brukar det gå en civil 9000 och en 9000 polisbil. mötte även en 940 för några dagar sedan och har även sett en 240 plisbil doch va det kanske ett par månader sedan

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

volvoraggare
4 776 Inlägg
8 april 2007
merca_ skrev:
haha hmm här i trackten brukar det gå en civil 9000 och en 9000 polisbil. mötte även en 940 för några dagar sedan och har även sett en 240 plisbil doch va det kanske ett par månader sedan

har dom inte lagt av med 240 som snutbilar hehe  såna hadde dom ju på det glada 80 talet och även gamla 900:an också

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Smålänning
7 887 Inlägg
8 april 2007
Här i Kalmar så ska man vara glad om man hittar nån bil äldre än typ 04. Tycker dom byter bil stup i kvarten här...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

362 Inlägg
9 april 2007
Nej de får inte uppmana till brott. De får däremot vara civilklädda och åka i vilken bil de vill. Har även hört att de hyr bilar.

Jag som trodde att man var säker när man messade regnr till 71456..

Poliser är dessutom alltid i tjänst. Eller ja, om de ser något olagligt så måste de ingripa även om det är lördag kväll och de ska på fotboll. Det fick kompisen erfara när han blev tagen av en gammal 740..

39 Inlägg
9 april 2007
Vi har 940 här i trakten oxå, & minst 3 nyare saabar o några v70.. alla är välkända "civila" bilar smile

39 Inlägg
9 april 2007
Här finns de bara nyare bilar med, dom civila är också nyare bilar, typ v70, saab 95 etc. Dom har väl också blivit rätt så "kända" hehe

//Fredrik

5 Inlägg
9 april 2007
Man kan ju alltid dra i väg ett sms till 71456 och kalla vem som äger  bilen  innan man startar recet

paparazzi
349 Inlägg
9 april 2007
jag har sett en Volvo 240 civilsnut här i Karlstad i värmland..  det var typ 2 år sen.. men den hade stoppat en bil på vägen å hade saftblandaren uppställd på take.. big_smile

Kontakta mig om ni vill få bilen fotad i Karlstad med omnejd.
------------ www.ENfoto.nu -------------
www.karlstadracing.nu - för bilfolk i Karlstad med omnejd.

401 Inlägg
9 april 2007
såg en civilare i en gammal 9000 för 1 vecka sen tongue

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!

* Voff voff *
10 935 Inlägg
9 april 2007
ronne skrev:
kom o tänka på en rolig grej som jag såg i fjollträsk när jag var där. Där kör dom med jeep haha som att det är knepig teräng där eller vadå. och uppe i norlland får dom hålla till godo med en gammal 744 lol

Det är polisrytteriets bil som dom drar hästsläp med! Den är numera för övrigt är utbytt mot en japansk fyrhjulsdriven sak!

bernersennen skrev:
I Stockholm kör fortfarande T-polisen omkring med en "videoladdad" silvergrå 9000, typ 96-97!!

Ja... Och S70 och V40...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

1 228 Inlägg
9 april 2007
Merca Vito i sthlmstrakten, blå, årsmodell från 98-01.. Syns vanligast på E4:an vid kista..

Sök