Jag nu är vårsolen här och lyser så härligt!:cool:Har ni som är här inne vårstädning framför er eller har ni lika fint i bilarna året om?Om ni ska vårstäda,vad gör ni då?Ingår det vaxning? Berätta lite vad ni gör och hur ni gör det med bilen på våren. Jag själv måste vårstäda rejält.Tar ut mattor,tvättar instrumenteringen och torkar ur det mesta.Det hela brukar te sig en heldag eller 2 t om hemma på garageuppfarten med en kaffekanna och korg med frukt,mackor eller annat tilltugg.En stor vätskebehållare för man svettas när det städas. Har ni tips till andra,lämna det och skaffa er bättre karma!Det vet ni inte när ni behöver nästa gång.
Volvo håller Ford ifrån konkurs,fast nu rasar de utför för alla
jag höst städar min bil innan jag ställer ner den i garaget för vintern, sen när våren kommer så blir det till att putsa av allt garagedamm som blivit sen underhåller jag städningen 1 gång i veckan + tvätt och puts! ingen smutsig bil här inte *L*
Blir att göra en "rekond-dag" i påsk. (Nån av dagarna som man inte är på elmia )
Då skall: invändigt Bilen dammugas. Sommarmattorna ska in. Nya skinnklädseln rengöras. Instrumentpanelen + alla andra detaljer rengöras Alupedalerna ska på.
utvändigt tvättas + torkas lackrengöras vaxas å putsa påt som bara den fälgarna och däcken ska rengöras
Dammsuger, putsar & gnor... Gör väl inget speciellt, men är väldigt noga. Ibland blir man bara så less på att städa, men när man ser resultatet så inser man att det var värt mödan.
Brukar städa när jag inte har så mycket annat för mig. Med lite solsken och schysst rock n´roll i bakgrunden kan det vara ganska trevligt till och med.
nogran tvätt in och utvändigt, vårstädningen är redan klar för min del bara rubbing och vaxning som är kvar
men när de blir varmare ute så börjar jag med att tvätta bilen utvändig noga, svabbar sedan av motor utrymmet. sedan byta till sommardäck, för att sedan gå på invändigt me dammsugare och trasa byta till textilmattor, och det hela avslutas me att hänga in en ny wunderbaum för god lukt
Extra noggrann tvättning, under över och innanför listena. Motortvätt, Invändig rengöring och städning. Försöker hålla den så sen
På vintrarna så är min bil grå av skit och salt, och invändigt så ligger massor med skräp. Så min bil är det stor skillnad på sommar och vinter...
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Innan jag tar bilen till Göteborg så ska den putsas och tvättas. Blir lite dammsugning i också, ligger kaksmulor överallt. Eller inte smulor, men det ser ut så
Blir nog sommardäcksbyte också, men ska glo lite på väderrapporter och så innan bara. Vore lite kul om det kom blixthalka dagen efter man tagit bort vintersulorna