Hoppas lackeraren jobbar på bra och du blir nöjd sen då Gillar din idé med steglådan! kommer bli grymt snygg! mvh Kim
Tack.. Kan bara säga de samma om din den har blivit riktigt snygg. Jag hoppas med att lackeraren gör sitt jobb och får de bra och om de inte blir bra så hoppas han nog med att han gjorde de bra.
Ja det här ser jag fram emot att få se igen framöver!
Dina MDS 4,5", vart ska du ha dem? Har vi inte 4" i instrumenteringen original eller har du byggt om? Jag kan ju iofs ha fel också...
Jag har också ett par Fanatic 5,25" ligger, ska byta dem i dörrarna. Överväger att sätta diskanter uppe i instrumentpanelen, sedan har jag ju Fantaticlådan 2x12" att lägga i bak. Behöver ju kunna ta ur den lätt för hundens skull. Så steget lär jag få gömma nånstans och sedan ha snabbkopplingar till lådan.
Jopp 4.5" sitter i instrumentbädan ersätter org diskanten som sitter där. Jag skulle sätta diskanterna i a stolpen. Mycket lättar att plocka ur och jobba med sen får man dom ju bra riktade i mot en.
vad har du för plast på spoilern? är det orginal du har byggt på? ser ballt ut.. kommer att bli redigt bra!
Vet inte om jag svarar på rätt sak nu men. De är vanlig glasfiber och polyester som är laggt på en grundform gjord av fogskum som sedan har spacklats i olika lager. Det är en adian-styling front som är ombyggd för att passa fas ett och sedan ombyggd med breddarna.
Då var det dags för en liten update igen. Jag har pysslat lite med baslådan och slutstegslådan de sista två kvällar. Slutstegslådan är nu färdigplastad återstår bara en del slipande och spacklande. Baslådan är klar i bakstycket och har nu klätts med flees. Men eftersom polyestern var slut så fick det stanna där denna gång.
Också nu lite obligatoriska bilder då.
Slutstegs lådan färdigplastad.
Baslådan klädd med flees och väntar på lite polyseter.
Tänkte skriva lite om vad jag gjorde i dag. I dag har jag inte pysslat så mycket med bilen men jag lyckades i alla fall leka lite i skolan där jag låna en fräs. Dessa loggotyper ska senare in i intriören nån stans. Lite bilder på arbetet och resultatet.
Fräsen i full gång med att förverkliga mina idéer.
Resultatet. Lite putsning kommer att ske i ändarna.
En liten uppdat igen då om vad som har hänt i helgen. Under lördagen provade jag instrumentbrädan i bilen igen och försökte lista ut om skärmen skulle passa på det sättet som jag vill ha den på. Efter en del funderande och försök med olika mallar fick jag dit den som jag vill ha den tror jag. Med en lite risk för en krock med en ecc panel men blir de så, så får jag bara flytta ner den några cm. Jag kom även fram till att jag behövde höja instrumentbrädan lite vid mitten där jag vill ha skärmen så jag fyllde upp området med fogskum som ska skulpteras i veckan. Fick även modifiera luft utblåsen lite. På söndagen gjorde jag och ett par kompisar ett besök på biltema och handlade alldeles för mycket saker. Men allt behövs så man ska inte klaga. Fick även hem en lite leksak som ska in i mittkonsolen.
Modifieringen som behövdes göras på vent systemet.
Jag glömde nämna att jag även har provat vingen på bilen med den form jag hade tänkt mig men konstaterat att den passar mycket bättre som den var innan. så de blir inget ombyggnation av den.
Jag får väll börja med att tacka för de posetiva komentarena då. I går kväll så skärde jag och slipade till fogskummet. Sen så tog jag upp ett hål och monterade i en ny hållare för skärmen. Nu återstår de bara en del plastande och spacklande för att få det bra innan allt ska kläs.
En nu moddad instrumentbräda.
Närmare bild på platsen och hålet där hållaren till skärmen ska sitta.
En till bild på uppbyggnaden men nu med hållare för skärmen monterad. Ska läggas lite mer fogskum runt så hålet inte blir onödigt stort och sen så ska det plastas.
I går så fick vi möjlighet att vara kvar i skolan och pyssla med lite hobby verksamhet. Jag passa då på att göra mig ett par skruvar som ska hålla fast slutstegen och sen distanser som ska ligga i mellan slutstegen. En liten bild på resultatet då.
Egentillverkade skruvar för montering av slutstegen.