9627
Sök

Koppla in högralare till ISO

2 Inlägg
31 mars 2007
Trådstartare
Hej alla garagare!

Jag håller på och uppgraderar ljudet i min Clio och jag undrar om nån har ett bra förslag på bästa sätt att koppla in högtalarkablarna till bilens ISO-kontakt.

Jag var tvungen att dra nya kablar till högtalarna bak, men i bilens ISO-kontakt sitter det redan ett par kablar där dessa kablar skall gå in. Kan man lätt ta ut kablarna som redan sitter i kontakten? jag har ryckt lite i dom men de verkar sitta ganska bra.

.. Så om det finns nån ljudveteran som vet hur man gör skulle råd uppskattas!

4 554 Inlägg
31 mars 2007
låter som de redan är förberett för bakhögtalare på din bil, en bit iaf. vet att de va så på min golf det var draget fram till kontakten i bakdörren, men har du endå dragit nya så kan du klippa och byta, men gör de rejält med lödning eller nått annat gött för man e aldrig sugen på glapp

2 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
Tack för svaret loudness smile

Som det ser ut nu så är det draget till diskanterna på instrumentbrädan och till framdörrarna. Jag misstänker att 'bak' i detta fall är framdörrarna och  'fram' är till tweeters. Skall kolla innan jag ändrar på saker.

Det jag inte är säker på dock är bästa sättet att modifiera ISO-kontakten. Måste man klippa och löda utanför kontakten, eller kan man ta ut de individuella trådarna och stoppa i en ny?

Har kollat runt efter enskilda clips som sitter i ISO-kontakten men inte hittat något sånt på nätet iallafall.

4 554 Inlägg
1 april 2007
ptja du kan ju lossa stiften med en väldigt liten plattmejsel för de är bara tunn spärr som håller  fast den, nya vet ja inte om de går att hitta men om du har någon kontakt liggande kan du ju sno från den, det är lite pill att bända upp klämman som håller kabeln men de går allt,

Sök