7684
Sök

Bilstereon stänger av sig.

Stålmannen
465 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
Jag har hållt på och monterat stereo och grejer nu i helgen. Allt gick finfint och fungerade å så. Men sen när jag skulle köra ner till stan, så dog stereon hmm Sen om man saktade ner lite så kom han tillbaka efter ett tag. Men så fort man gasade på till över 80-85 km/h så stängde stereon av sig. Spelade ingen roll om jag körde på tvåan eller femman. Lite konstigt tycker jag. Bilen är min Audi 90 20V och stereon en Pioneer DEH-P5900MP.

Har kopplat på ACC:n till pluskabeln nu, så nu får jag stänga av den manuellt och sätta igång den. Men det har ingen betydelse för mig. Blev dock väldigt fundersam över hur han betedde sig hmm

603 Inlägg
1 april 2007
Master_J skrev:
Jag har hållt på och monterat stereo och grejer nu i helgen. Allt gick finfint och fungerade å så. Men sen när jag skulle köra ner till stan, så dog stereon hmm Sen om man saktade ner lite så kom han tillbaka efter ett tag. Men så fort man gasade på till över 80-85 km/h så stängde stereon av sig. Spelade ingen roll om jag körde på tvåan eller femman. Lite konstigt tycker jag. Bilen är min Audi 90 20V och stereon en Pioneer DEH-P5900MP.

Har kopplat på ACC:n till pluskabeln nu, så nu får jag stänga av den manuellt och sätta igång den. Men det har ingen betydelse för mig. Blev dock väldigt fundersam över hur han betedde sig hmm

Vet du jag hade problem med min nya pioneer stereo också. Har varit i verkstan nåt dygn och monterat ljud nu och jag hade också problem med att stereon stängde av sig. Inte just vid gasning då. Han fick för dåligt med ström och det låter ju som att du har liknande problem. Till slut så kom jag på det. Pioneer har "vänt på det" när det gäller pluskabeln och Accesskabeln eller vad den heter (den som inte ligger med ström på konstant) -Gul och röd kabel. Så ifrån bilens kablar fick jag vända på det. Alltså gå emot logiken och koppla röd på stereons gula och tvärtom. Då fungerade det och stereon går än så länge och får fint med ström.
Kanske kunde vara till nån hjälp iaf. Vore roligt big_smile
Värt att kolla iaf!?

In hoc signo vinces

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
1 april 2007
Casanovan skrev:
Pioneer har "vänt på det" när det gäller pluskabeln och Accesskabeln eller vad den heter (den som inte ligger med ström på konstant) -Gul och röd kabel.

Brukar snarare vara VAG som har omvänd tändlogik som det heter, inte pioneer. Men du har iaf poäng där casanova och det lär vara det som är felet...

603 Inlägg
1 april 2007
bumpe skrev:
Casanovan skrev:
Pioneer har "vänt på det" när det gäller pluskabeln och Accesskabeln eller vad den heter (den som inte ligger med ström på konstant) -Gul och röd kabel.

Brukar snarare vara VAG som har omvänd tändlogik som det heter, inte pioneer. Men du har iaf poäng där casanova och det lär vara det som är felet...

Då fick väl jag isåfall något måndagsexemplar utav min stereo där de hade tänkt fel just där för på min Pioneer så var det tvärtom. Det fungerade iaf för mig när jag kom på idén att prova skifta dem.

In hoc signo vinces

Stålmannen
465 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
Får bli till att prova byta plats då. Fast det får bli imorgon, för nu hinner jag inte.

Stålmannen
465 Inlägg
6 april 2007
Trådstartare
Idag provade jag att byta plats på kablarna, och det funkar som det ska nu. Fan va skumt :S Men tack för hjälpen casanovan! smile

EDIT: Var ute och körde sen, men det var samma fel fortfarande. Bilstereon dör när jag når 80-85 km/h, sen när jag kommer ner till runt 55-60 km/h, så kommer den igång igen :S Men när jag gjorde som casanovan skrev så funkade iaf att stereon följer tändningen, eller vad man ska säga.
Senast redigerat av Master_J (8 april 2007)

Sök