4975
Sök

Få bort superlim från lacken !?

11 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
Hade en list som hade lossnat på min bmw. Så trodde jag att det var klipsen som var kassa så skaffade jag nya men det var listen som var helt slut inne i. Så jag fick ta o superlimma fast den i klipsen och när jag var färdig så såg jag att det hade runnit ner från listen. Finns det något medel man kan tvätta bort det med utan att man pajar lacken ?

Toyota-Frälst
310 Inlägg
2 april 2007
På limtuben du använde borde det stå vad för lösningsmedel man ska använda för att få bort den. Borde vara typ förtunning (thinner), Xylon, Bensin etc.

Förtunning kan ju göra lacken lite "matt" men bensin är ju iallafall lite skonsammare. Så ren bensin om det nu kan lösa limmet. Beror ju på det
Senast redigerat av Tommy_Enk (2 april 2007)

543 Inlägg
2 april 2007
Tommy_Enk skrev:
På limtuben du använde borde det stå vad för lösningsmedel man ska använda för att få bort den. Borde vara typ förtunning (thinner), Xylon, Bensin etc.

Förtunning kan ju göra matten lite "matt" men bensin är ju iallafall lite skonsammare. Så ren bensin om det nu kan lösa limmet. Beror ju på det

Inte gör lacken lite matt då? wink

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

Toyota-Frälst
310 Inlägg

Sök