Slutstegen slås ej av!!

pderiksson
2 april 2007 · 4 Inlägg

Tjena!

Jag har nyss monterat in min nya anläggning men stöter genast på problem:(... grejjen är den att slutstegen slår ej av sig när jag slår av stereon! remoten till stegen är kopplad på elantennen på bilstereon! och + till stereon är kopplad på tänningen! strömkabel till stegen är dragna från batteriet och de är jordade i en kraftig bult i bagaget! problemet är som sagt att stegen ej slår av sig! gröna lamperna lyser! är det något som ni direkt känner att det kan vara? mycket tacksam för hjälp

eleaken
2 april 2007 · 278 Inlägg

då sitter vell remoten fel ? allt annars verkar ju vara rätt  , på min stereo så står det antenna/remote på !

Herr_Talladega V.I.P
2 april 2007 · 286 Inlägg

Mät och se efter ifall spänningen ligger kvar på remoten när stereon slås av. Då får du reda på ifall det är steget eller matningen det är fel på.

Senast redigerat av Sanny (2 april 2007)

bringen_
2 april 2007 · 217 Inlägg

tjena prova att slå av täningen på bilen eller kan tänningen va helt av ständ när du lyssnar på music? för jag måsta slå på tänningen för att kunna sätta på sterion och om jag bara slår på tänningen och inte sterion så sätt slutsteget på ändå så prova att stänga av tänningen....


mvh danne:P


pderiksson skrev:
Tjena!

Jag har nyss monterat in min nya anläggning men stöter genast på problem:(... grejjen är den att slutstegen slår ej av sig när jag slår av stereon! remoten till stegen är kopplad på elantennen på bilstereon! och + till stereon är kopplad på tänningen! strömkabel till stegen är dragna från batteriet och de är jordade i en kraftig bult i bagaget! problemet är som sagt att stegen ej slår av sig! gröna lamperna lyser! är det något som ni direkt känner att det kan vara? mycket tacksam för hjälp

BMW 320D TOURING "familjeräser" (2007)
pderiksson
2 april 2007 · 4 Inlägg

Tjena!

Det löste sig när jag tog multimetern och började mäta upp!! Det visade sig vara huvudströmkabeln från batteriet som hade en liten kopparledning, som tog på remote kabeln på slutsteget!! slarv slarv!!! det visade sig än en vara viktigt att hålla koll på det tunna koppartrådarna;-)...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang