Trösklar 740

riktig_volvo
4 april 2007 · 13 Inlägg

Hej, ny här på forumet, hoppas jag kan få lite tips. Hittade inget när jag testade att söka...

Jag har en 740 som är pigg maskinellt men med genomrostade trösklar och en som är frisk i kaross men dålig maskinellt. Jag vill flytta de friska trösklarna till den pigga bilen. Någon som har en bra steg-för-steg hur jag bär mig åt och vilka verktyg jag behöver? Eller är det enklast att bara lämna in till någon?

Oerhört tacksam för svar.

EvolutionIII
4 april 2007 · 459 Inlägg

Lättast är väl att kapa med vingelkap (rondell) i svetsfogarna, trösklarna är väl bara punktade?

riktig_volvo
4 april 2007 · 13 Inlägg

Det verkar lite jobbigt för en utan riktiga verktyg och plats att hålla till på...jag avvaktar. SBP sa ju inget ändå så det får väl räknas som kosmetiskt fel...

Thullen
5 april 2007 · 1 653 Inlägg

du har genomrostade trösklar, men besiktningen släppte igenom det?
Då hade du en jävla tur!

fixa det till nästa besiktning iaf!

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
riktig_volvo
5 april 2007 · 13 Inlägg

Ja fråga mig inte hur det gick till för det var förra ägaren som besiktade för en månad sen ungefär och det kan ju inte rostat igenom på en månad direkt...enda anmärkningen var sprucket lyktglas och en bra att veta där inte trösklarna nämndes.

riktig_volvo
5 april 2007 · 13 Inlägg

Men vadå, trösklarna är ju inget bärande och om det inte sticker ut vassa plåtbitar så spelar det väl kvitt om det är genomrostat? Balkarna är en annan sak.

sirmiky
14 januari 2008 · 68 Inlägg

balkarna är vist bärande fast inte på de viset som man tror!!

volvo 745 tic =)
turboforssen Telge Drifting Team
14 januari 2008 · 5 398 Inlägg

riktig_volvo skrev:
Hej, ny här på forumet, hoppas jag kan få lite tips. Hittade inget när jag testade att söka...

Jag har en 740 som är pigg maskinellt men med genomrostade trösklar och en som är frisk i kaross men dålig maskinellt. Jag vill flytta de friska trösklarna till den pigga bilen. Någon som har en bra steg-för-steg hur jag bär mig åt och vilka verktyg jag behöver? Eller är det enklast att bara lämna in till någon?

Oerhört tacksam för svar.

köp nya istället kostar typ 400 styck å då håller dom längre

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
Germax
14 januari 2008 · 12 086 Inlägg

riktig_volvo skrev:
Hej, ny här på forumet, hoppas jag kan få lite tips. Hittade inget när jag testade att söka...

Jag har en 740 som är pigg maskinellt men med genomrostade trösklar och en som är frisk i kaross men dålig maskinellt. Jag vill flytta de friska trösklarna till den pigga bilen. Någon som har en bra steg-för-steg hur jag bär mig åt och vilka verktyg jag behöver? Eller är det enklast att bara lämna in till någon?

Oerhört tacksam för svar.

Det du tror är en bra kaross är verkligen inte bra nog för o va värd allt de arbetet. Köp nya på mekonomen för 250kr styck.

Germax
14 januari 2008 · 12 086 Inlägg

riktig_volvo skrev:
Men vadå, trösklarna är ju inget bärande och om det inte sticker ut vassa plåtbitar så spelar det väl kvitt om det är genomrostat? Balkarna är en annan sak.

Det är väl olika från bilmodell till modell, men det räknas som bärande hos SBP.

turboforssen Telge Drifting Team
15 januari 2008 · 5 398 Inlägg

JapMax skrev:

riktig_volvo skrev:
Hej, ny här på forumet, hoppas jag kan få lite tips. Hittade inget när jag testade att söka...

Jag har en 740 som är pigg maskinellt men med genomrostade trösklar och en som är frisk i kaross men dålig maskinellt. Jag vill flytta de friska trösklarna till den pigga bilen. Någon som har en bra steg-för-steg hur jag bär mig åt och vilka verktyg jag behöver? Eller är det enklast att bara lämna in till någon?

Oerhört tacksam för svar.

Det du tror är en bra kaross är verkligen inte bra nog för o va värd allt de arbetet. Köp nya på mekonomen för 250kr styck.

du måste ha bra rabatt för när jag köpte + priset nu ligger på 495:- styck men som sagt är det mer värt  än att kapa bort några gammla

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang