jag tänkte sätta in ett slutsteg och en bas... men kabelkitet på BRL och biltema skilljer sig ganska mkt.... fast de innehåller samma kablar och längd.. nu undrade jag ifall det är stor skillnad på kvalitetet/ljudet mellan dem?
Flera har köpt strömkabel från Biltema och det har fungerat bra. Det som en del har haft problem med är själva kontakterna på biltemas lågnivåkablar, de har en tendens att glappa. Men kabeln i sig är bra, därför brukar en del köpa lösa kontakter och löda dit dem själva.
Så har jag förstått det hela när jag har sett i diverse trådar om Biltemas olika kablar.
rca (lågnivå)kan det nog skilja lite, biltemas kan vara mindre isolerad och därmed mer störnings känslig. Men annars, alla strömkablar och högtalarkablar är det nog bara märket som gör prisskillnaden. Jag tycker i allafall deras kablar fungerar utmärkt. Kan vara lite segare att böja kablarna men det ska man ju göra så lite som möjligt.
Kablarna ska väll ändå vara stilla så att dom går att böja mer eller mindre spelar intes å stor roll, lite jobbigare instalation men sen är det ju samma ljud