7805
Sök

Någon som testat på de här nya högtalarna?

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
Hej alla smile

Jag undrar om det finns någon här på gorg som testat på sonys nya högtalare?
här är Fakta om högtalarna:
http://img228.imageshack.us/img228/3600 … 325fl8.gif
SONYs nya högtalare som passar bra för montering i dörrar på många bilar, eller bak i D-stolpen på en del kombibilar. Diskanten bidrar till att sprida ljudet så att det hörs klart och tydligt.

Koaxialhögtalare: Tvåvägs 5,25 tum. HOP-membran. Ferrite magnet. Aluminiumdiskant med neodymium magnet. Känslighet 91dB. Frekvensomfång 30Hz-23kHz. Effekttålighet 150W max. 35W RMS. Monteringshål 115mm. Monteringsdjup 45mm. Levereras med galler.

Tipsa gärna både negativa och possetiva saker om de:)

(nu gäller de bara dessa högtalare och inga andra sony gjort)

Mvh kimpa

Kettunen
5 april 2007
Har testat dom på Affären i lådan. Dom var faktiskt något som jag själv blev impad på! Fin & Ren Diskant, O skränar inte så fort man vrider lite på streon. Dom är värda pengarna!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
Kettunen skrev:
Har testat dom på Affären i lådan. Dom var faktiskt något som jag själv blev impad på! Fin & Ren Diskant, O skränar inte så fort man vrider lite på streon. Dom är värda pengarna!

Okej:) jag har inte hunnit lyssna på dem i butiken men man får väl ta och göra det:)
Jag ska lämmna in de främre dörrsidorna i mercan så ska brl göra hål i dem så högtalarna passar perfekt.. för de är nya dörrsidor och jag vill inte gå lös med sticksågen:P hehe

Men de va ju possetivt:)
Är grymt sugen på dem:)

Tackar! smile
mvh kimpa

Kettunen
5 april 2007
Joo gör det. Du blir nog inte missnöjd. Ska nog själlv inskaffa don till Skratta inte nu smile Hondan tongue Så småningom

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
Kettunen skrev:
Joo gör det. Du blir nog inte missnöjd. Ska nog själlv inskaffa don till Skratta inte nu smile Hondan tongue Så småningom

Hehe tongue
jag vill ha mer diskant ljud och då tänkte jag.. brl.. och sedan sony tongue hehe
Men det blir nog de för jag har ändå så mycke bas:P hehe
Kolla gärna in min projekt tråd så får du se basarna:)
mvh kimpa

Kettunen
5 april 2007
Joo såg basarna. Kör sj med en GAS 12" Just nu under sommarn. Men till vintern blir det ett riktigt ljudbygge i firebirden så tongue

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
Kettunen skrev:
Joo såg basarna. Kör sj med en GAS 12" Just nu under sommarn. Men till vintern blir det ett riktigt ljudbygge i firebirden så tongue

Jo detta blir min anra ljudanläggning hitilis första va i min epa:)
Men då vare mds.. nu är det Gas"! riktiga grejer;)
Men jag planerar på att köpa en ny mercedes sen lr en lite nyare modell.. 300 och så blire ljudbygge kan jag lova;) hehe
mvh kimpa

Kettunen
5 april 2007
Mohaha- Låter kanon. Joo en 300 sitter ju inte fel. Går ju grymt bra tycker jag iaf

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
Kettunen skrev:
Mohaha- Låter kanon. Joo en 300 sitter ju inte fel. Går ju grymt bra tycker jag iaf

Håller med.. inge fel på merca 300 heller;) hehe
Mvh kimpa

Egenföretagare
2 496 Inlägg
5 april 2007
kimpan_90 skrev:
Gas"! riktiga grejer;)

Inte för å vara för negativ, men gas ? riktiga grejjer ? , kör sj med 2st 12" Gas bas ett 4 kanaligt gas steg och en aktiv gas 8" låda, måste säga att det är väl värt pengarna men om det är "riktiga" grejje vet jag ju inte.

Sen så tycker jag inte du ska ha domdär sony högalarna fram, iallfall inte om du ska ha dom i dörren, sattsa på ett kittsystem så du får upp diskanten i höjd, kicker har billiga som låter vettigt vet jag.

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
tsdi skrev:
kimpan_90 skrev:
Gas"! riktiga grejer;)

Inte för å vara för negativ, men gas ? riktiga grejjer ? , kör sj med 2st 12" Gas bas ett 4 kanaligt gas steg och en aktiv gas 8" låda, måste säga att det är väl värt pengarna men om det är "riktiga" grejje vet jag ju inte.

Sen så tycker jag inte du ska ha domdär sony högalarna fram, iallfall inte om du ska ha dom i dörren, sattsa på ett kittsystem så du får upp diskanten i höjd, kicker har billiga som låter vettigt vet jag.

Hehe.. jag studerar och tjänar inte så jäklans mycke på praktiken..
Men Gas är ett bra och billigt allternativ och det är ju inte så stort fel på grejerna de gör..
Jag ska köra me ett 2 kanalssteg och resten ska sterion sköta (den klarar av det)

Men ska iväg och lyssna på högtalarna i veckan lr helgen hade jag tänkt.. de har ju bara fått possetiva kommentarer när jag frågat folk som tävlar i ljud..

Jag har inte råd me ett kit.. alla säger att de är bättre.. det förstår jag oxå. tongue
Men nu blire så att sonys högtalare är av bra kvalite och till en billig peng smile

Men vrf ska jag inte ha de där sonyhögtalarna ifram? mottivera ditt svar:) hehe
mvh kimpa

Egenföretagare
2 496 Inlägg
5 april 2007
kimpan_90 skrev:
tsdi skrev:
kimpan_90 skrev:
Gas"! riktiga grejer;)

Men Gas är ett bra och billigt allternativ och det är ju inte så stort fel på grejerna de gör..
Jag ska köra me ett 2 kanalssteg och resten ska sterion sköta (den klarar av det)

Men ska iväg och lyssna på högtalarna i veckan lr helgen hade jag tänkt.. de har ju bara fått possetiva kommentarer när jag frågat folk som tävlar i ljud..

Jag har inte råd me ett kit.. alla säger att de är bättre.. det förstår jag oxå. tongue
Men nu blire så att sonys högtalare är av bra kvalite och till en billig peng smile

mvh kimpa

Hehe jag är också 16 å håller på med mammas bil lite så jag har inte mycket pengar jag heller (praktiserar ej) tongue

Hehe ja jag har sony fram också (kan ju kika på A4an) är dock inte så värst nöjd men men.

Jo det jag tänkte på var att du inte skulle ha dom fram för att diskantspridningen kommer ju bli kass, diskanten ska ju vara vettigt riktad mot lyssnaren å sålänge du inte tänker ligga nere på golvet å lyssna kommer det kanske inte låta så optimalt tongue deremot är det säkert ett jättebra element att ha typ på brädan eller i bak !

Mvh Emil

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
tsdi skrev:
kimpan_90 skrev:
tsdi skrev:

mvh kimpa

Hehe jag är också 16 å håller på med mammas bil lite så jag har inte mycket pengar jag heller (praktiserar ej) tongue

Hehe ja jag har sony fram också (kan ju kika på A4an) är dock inte så värst nöjd men men.

Jo det jag tänkte på var att du inte skulle ha dom fram för att diskantspridningen kommer ju bli kass, diskanten ska ju vara vettigt riktad mot lyssnaren å sålänge du inte tänker ligga nere på golvet å lyssna kommer det kanske inte låta så optimalt tongue deremot är det säkert ett jättebra element att ha typ på brädan eller i bak !

Mvh Emil

Hehe då är man inte ensam här inte tongue

Okej men du har väl xplöd kit ifram? de är ju grymt.. men inte så bra diskant..

Jo det du säger stämmer helt.. men sonys nya högtalare ger en bra mängd bas oxå och diskant ljudet sprids genom den nya "formen"
därför är den gjord så du kan ha den i dörrarna.. diskantljudet far åt alla möjliga håll och kanter smile

Men nu är frågan.. va kan jag köpa för andra prisvärda 5.25or?
bara högtalare inget kit! tongue
mvh kimpa

Egenföretagare
2 496 Inlägg
5 april 2007
kimpan_90 skrev:
tsdi skrev:
kimpan_90 skrev:

mvh kimpa

Mvh Emil

Jo det du säger stämmer helt.. men sonys nya högtalare ger en bra mängd bas oxå och diskant ljudet sprids genom den nya "formen"
därför är den gjord så du kan ha den i dörrarna.. diskantljudet far åt alla möjliga håll och kanter smile

mvh kimpa

Spara till Rockford power 5,25or kör med det i rummet i en hyffsat stor pelarhögtalare, kör helt utan Gas basarna, spelar på bra som fan bara man har en vettig förstärkare till tongue
Ska du ha lite billigare är säkert domdär sony bra ? P:

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
tsdi skrev:
kimpan_90 skrev:
tsdi skrev:

Mvh Emil

mvh kimpa

Spara till Rockford power 5,25or kör med det i rummet i en hyffsat stor pelarhögtalare, kör helt utan Gas basarna, spelar på bra som fan bara man har en vettig förstärkare till tongue
Ska du ha lite billigare är säkert domdär sony bra ? P:

Jo men jag vill ha bas!tongue hehe big_smile
Jag har haft epa en gång tidigare och då blev det bara mds högtalare (skit!) hehe
Men nu har jag gas och lådan ska börjas byggas snart så det kommer bli grymt bra tryck i bilen smile

Jo jag funderar på de.. men har inte råd just nu..
Men funderar på sony för jag har soy xplöd annars bara i bilen.. hatthyllan och 4"gas som ger grymt bra bas ifrån instrumentpanelen..
Och de är ju inte heller så farligt dyra smile

Någon som har dessa i sin bil just nu mer än tsdi!?
mvh kimpa

Sök