7814
Sök

Stendöd Kenwood DDX6027, vill inte igång. vad kan vara fel?

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
jag har en kenwood ddx6027 i min bil som funkar utmärkt men idag glömde jag stänga av ljusen så jag fick starta bilen md startkablar.

Och när jag hade gjort det så startade den så fint men jag fick ju göra om alla inställningar med ljuset och kontrasten osv, vilket jag dock inte lyckades lösa så bra.
Men nu till Problemet;
När jag startade bilen igen när jag skulle åka hem så ville den inte starta alls, själva navigatorspelaren i handskfacket gick ju igång, hördes att den tog skivan, men bildskärmen och det (det finns på bild på min sida) ville inte hoppa igen.
Jag tryckte på alla knapar som fanns, höll även inne vissa knappar, tog upp fjärren och tryckte men ingenting hände, varken bilden eller knapparna tändes.

Jag har dock inte kollat säkringarna pga det är kolsvart ute och jag orkar inte gå ut nu.

Så finns det någon här som kan ha en susning om vad som kan ha hänt och vad det är för fel?

Vilket jävla drag :)

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
Anyone? big_smile

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 531 Inlägg
5 april 2007
Låter som en säkring. Kolla det imorgon..

Volkswagen Forum: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Youtube (musik): Macki

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
5 april 2007
Trådstartare
Jag hoppas verkligen att det är det. känner att med min vanliga otur kommer det antagligen bli rätt dyrt annars big_smile

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
6 april 2007
Trådstartare
Någon som kan ha en aning? har kollat alla säkringar och så men det va inte det

Solfilmsmontör
950 Inlägg
6 april 2007
Lite dum fråga kanske men har du kollat den säkringen som sitter i stereon också?

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
6 april 2007
Trådstartare
Den på baksidan? ja. Ska kolla i morgon om det är ström och så i kablarna annars får jag väll lämna iväg den

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
6 april 2007
det ska finnas ett litet hål någonstans på den oxå där man kan reseta den.
Finns nästan på alla bilstereos.
Funkar inte det kan jag köpa din navigator enhet lite billigt wink

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
6 april 2007
Trådstartare
HAha, tack för tipset men jag vet inte om jag ska sälja den eller sätta den i den andra bilen jag antagligen ska köpa. Har tittat på en annan navigator till R:en. JAg lämnar nog in den till en reperatör på tisdag om jag inte har fått igång den, vill ju ha ljud i bilen, speciellt på söndag när det är dags för Elmia...

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
7 april 2007
Trådstartare
Nu funkar den som det ska, jag resetade den och nu funkar den utmärkt igen big_smile

bara att låsa eller ta bort tråden. tack för tipsen

Sök