1865
Sök

Får inte av vinterdäcken :(

Sir Real
390 Inlägg
6 april 2007
Trådstartare
Har tappat bort låsmutter nyckeln i flytten å får inte av vinterdäcken nån som har nått tips på hur jag ska få av dom? vet inte var dom e köpta så kan inte köpa en ny sad

80 Inlägg
6 april 2007
svetsa på en vanlig bult sen skruvar du på den smile

51 Inlägg
6 april 2007
Ta en rörbit i lämplig diameter och ta en pinnsvets och svettsa fast röret i låsbulten... På så sätt så minskar du risken för att skada fälgen om det är av sån modell som man gärna inte skadar big_smile

Volvo 854 GL -94 [Lillehammer No. 281] GLT utrustad + lite till :D

1 893 Inlägg
6 april 2007
Lättaste är ändå att åka till en däck verkstad och låta dem göra det.
Ser att du är från Göteborg. Åk till Gummigubben aldeles vid Vågmästareplatsen eller Amring på Ringön. Kostar ett par hundra, men du slipper stå och svära med det själv.

vRsex
471 Inlägg
6 april 2007
Jag tog en hylsnyckel(för mig var det strl 19) slog över och vred loss.

www.vr6.nu Forumet för Bilar med VW VR6 motor.
www.Gatbilar.se/Skee <- För info om min bil :)

Sir Real
390 Inlägg
7 april 2007
Trådstartare
har tyvärr ingen svets så det blir nog till att åka till däckverksta tongue men det kan väl inte kosta mer än en 500 hoppas jag !

Smålänning
7 887 Inlägg
7 april 2007
Kan också borra ut den... men då tar det lite tid wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

250 Inlägg
7 april 2007
leta upp en hylsa som är lite mindre än bulten kolla med både mm och tum hylsor och så bankar du på den och sen bara vrid loss

Sir Real
390 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
åkte till gamla jobbet och svetsade på en annan mutter så nu e dom av smile underbart att slippa dubbarna smile

Sök