Behöver hjälp med mitt ljud!

walle87
6 april 2007 · 68 Inlägg

När man ska koppla in två slutsteg hur gör man då med strömkabeln. Finns ju bara en ju? Måste man dra en till eller går det att dela den på två?

Är nybörjare  hehe:P

Ronnie.L
6 april 2007 · 914 Inlägg

du drar en grov från batteriet fram och delar upp den därbak med ett säkringsblock som detta tex http://www.easygamer.se/product_info.ph … ts_id=3734 finns massa modeller att köpa kolla på de vanliga bilstereo sidorna dbakuten,brl,mds etc så har dom såna.

Senast redigerat av Ronnie.L (6 april 2007)

walle87
6 april 2007 · 68 Inlägg

har ett inbyggt 4 kanal slutsteg i min stereo. Undrar om man kan använda det till framsytemet och använda det vanliga 2 kanal slutsteget till basarna. eller är det bättre att att köpa ett 4 kanal slutsteg. Är nytt på sånt här så behöver hjälp:P

Bi0HaZZarD Speed FMK
6 april 2007 · 849 Inlägg

walle87 skrev:
har ett inbyggt 4 kanal slutsteg i min stereo. Undrar om man kan använda det till framsytemet och använda det vanliga 2 kanal slutsteget till basarna. eller är det bättre att att köpa ett 4 kanal slutsteg. Är nytt på sånt här så behöver hjälp:P

Är du bara en vanlig användare och bara vill lyssna på musik själv eller med passagerarna i bilen så kan du mycket väl köra med det inbyggda steget i stereon till framsystemet och 2 kanaligt till basarna. smile

Drönirettab
6 april 2007 · 21 761 Inlägg

Och om du vill kunna spela lite högre så kan du använda 2-kanalaren till framhögtalarna och sedan köpa ett monosteg till basarna.

walle87
6 april 2007 · 68 Inlägg

Var ut nyss och kollade lite och då märkte jag att 2 kanal steget inte fungerar:P hehe en massa fel bara:P vad kan det vara för fel alla sladdar är in kopplade och såtongue

Herr_Talladega V.I.P
6 april 2007 · 286 Inlägg

Har du kopplat remoten till den - fjärrstart från cd spelaren som skickar ut 12V på kabeln när den sätts igång för att itne steget ska stå på hela tiden och i sin tur dra ur batteriet.

gurenius
6 april 2007 · 1 631 Inlägg

walle87 skrev:
Var ut nyss och kollade lite och då märkte jag att 2 kanal steget inte fungerar:P hehe en massa fel bara:P vad kan det vara för fel alla sladdar är in kopplade och såtongue

Felkopplat (troligtvis!) eller så är det trasigt.

Ta några bilder och visa hur det är kopplat för oss.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
walle87
6 april 2007 · 68 Inlägg

Hur brukar en remote kabel se ut? Vilken färg och storlek

Jerry Reparatör
6 april 2007 · 306 Inlägg

Remotekabeln i kabelhärvan från stereon brukar vara blå och lika tunn som övriga kablar.

walle87
6 april 2007 · 68 Inlägg

har hittat felet nu:) Tack för hjälpen Det var remote kabeln som var ur kopplad sedan dom gjorde inbrott i bilen min. Funkar fint nu.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang