3765
Sök

trimma scooter *eu moped*

eXXoritas
6 april 2007
Trådstartare
hej!

Då jag inte har tatt mitt b kort än, då tänkte jag ta och trimma upp min scooter.
har en yamati köpt från jprimport.se

frågan är:
hur trimmar man en scooter?, har hört att det ska finnas 4a pluggar i avgassystemet?
äre bara att ta bort avgassystemet och borra ut pluggarna eller vad? smile
Vill gärna att den ska gå lite snabbare nu innan jag har fixat mitt b kort..

Vad blire för extra effekt efter man har dratt pluggarna?

Mvh

med lem
1 147 Inlägg
6 april 2007
om du trimmar din moped e risken att du får vänta ännu längre med ditt körkort plus att det gör ont att trilla redan i 45km/h. tycker du ska låta bli. plus att tråden kommer bli låst. det va allt jag hade att säga.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

eXXoritas
6 april 2007
Trådstartare
varför bli låst?
detta är ett motor fordon.

volvoraggare
4 776 Inlägg
6 april 2007
bara så dumt att trimma för får snuten tag på dig så  ja då blir det att vänta längre  på körkortet jag börjar tro att du inte har alla höns hemma asså

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

eXXoritas
6 april 2007
Trådstartare
alla kör trimmat smile

volvoraggare
4 776 Inlägg
6 april 2007
dallelito skrev:
om du trimmar din moped e risken att du får vänta ännu längre med ditt körkort plus att det gör ont att trilla redan i 45km/h. tycker du ska låta bli. plus att tråden kommer bli låst. det va allt jag hade att säga.

Allmänt
Ämnet är fritt i princip så länge det hålls inom ramarna motorfordon och inte passar in i någon av de övriga kategorierna. så tråden lär inte bli låst men jag håller med dumt att trimma en eumoppe räcker ju me 45 knyck vill han ha körkort så får han  hålla sig till sina 45

volvoraggare
4 776 Inlägg
6 april 2007
eXXoritas skrev:
alla kör trimmat smile

gör vad du vill men får snuten tag på dig ja då kommer du få vänta me körkortet ska vi behöva säga det 1000 gånger för att du ska kuna förstå

Med Jetplan i generna
413 Inlägg
6 april 2007
• Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år hör inte hemma här.

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
6 april 2007
kör orginal inge kul å vänta med lappen...
tro mig

eXXoritas
6 april 2007
Trådstartare
man kör ju inte snabbare än 45 på vägar osv, menar typ skogs vägar smile

med lem
1 147 Inlägg
6 april 2007
eXXoritas skrev:
alla kör trimmat smile

va undantaget....

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
6 april 2007
köra fort på skogsvägar med skooter.. hmm hmm.. ej att rekomenara.. om du menar riktiga skogs vägar och inte lands vägar?

va rätt kul när jag drog min polare på en små hal grusväg när man va i 15 års åldern.. jag körde en orginal guldpuch med spedway däck.. maxade 40typ... han körde en gilera runner med 70cc och sådant och slicks... hehe va lite små kul smile
Senast redigerat av ToTTeN (6 april 2007)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

eXXoritas
6 april 2007
Trådstartare
hadde iaf tänkt att den ska kunna gå i 70km + bli lite starkare, behöver ha något fordon o pendla till jobbet med, som ligger typ 2 mil från mig!

eXXoritas
6 april 2007
Trådstartare
ToTTeN skrev:
köra fort på skogsvägar med skooter.. hmm hmm.. ej att rekomenara.. om du menar riktiga skogs vägar och inte lands vägar?

små landsvägar som ligger i 70 km vägar som ligger i små bon hålor typ smile inte ofta snuten åker där. iaf inte här jag bor.

volvoraggare
4 776 Inlägg
6 april 2007
eXXoritas skrev:
hadde iaf tänkt att den ska kunna gå i 70km + bli lite starkare, behöver ha något fordon o pendla till jobbet med, som ligger typ 2 mil från mig!

ett tips ta bussen smidigare och enklare för dig

Klyphuggare
328 Inlägg
6 april 2007
Får väl ge bli den första som svarar på din fråga.

sitter nog någon i avgasröret sen brukar det sitta en bricka på främre variatorn som hindrar dom från att gå ihop helt. ta bort den så dom går ihop helt så går den fortare

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

volvoraggare
4 776 Inlägg
6 april 2007
VictorD skrev:
• Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år hör inte hemma här.

då lär det bli ganska så tomt här på garaget tror det sitter en massa 15 åringar här asså

Speed FMK
849 Inlägg
6 april 2007
eXXoritas skrev:
ToTTeN skrev:

små landsvägar som ligger i 70 km vägar som ligger i små bon hålor typ smile inte ofta snuten åker där. iaf inte här jag bor.

Då är frågan varför en moppe går i 45. Anledningen är att man som mopedist är en väldigt oerfaren förare som inte är utbildad för hastigheter över 45km/h. Man har kört upp på inhägnat område eller parkering på en konbana, man är inte ens testad i trafiken. Teorin man gör är x antal gånger enklare än till A eller B körkort. En moppe ska inte gå snabbare än 45 om de e eu klass 1 och så tycker jag de ska förbli. Min åsikt är att alla mopeder borde förbjudas utom eu klass 1 som borde va hårdare krav på.

Om du skadar dig själv eller åker dit skiter nog de som satt gränsen i, det är andra du skadar som är problemet.

Mvh Ludde

eXXoritas
6 april 2007
Trådstartare
ironhead skrev:
eXXoritas skrev:

ett tips ta bussen smidigare och enklare för dig

ska jag ta bussen behöver jag byta buss 3 ggr + jag får åka typ 2 timmar tidigare än normala fall .. bruka ta buss under vinter tid och inte alls kul o åka 2 timmar tidigare + byta buss hela tiden!

Speed FMK
849 Inlägg
6 april 2007
ironhead skrev:
VictorD skrev:

då lär det bli ganska så tomt här på garaget tror det sitter en massa 15 åringar här asså

Det står inte att 18 år är gränsen utan att diskussioner som normalt brukas av personer under 18 är förbjudna. så länge 15 åringarna snackar bilar eller dylikt är det alltså inte förbjudet.

Mvh Ludde

Sök