8044
Sök

...

Ghost-ST
7 april 2007
Trådstartare
...
Senast redigerat av Ghost-ST (18 maj 2016)

Smålänning
7 887 Inlägg
7 april 2007
Låter som om det är någon kabel i CAN systemet som är av eller ligger emot jord. Eventuellet så kan en eller flera styrenheter sagt upp sig om du t.ex startat med en startbooster.

Skulle rekommendera dig att åka till fordverkstad och kolla vad det är med hjälp av datorn, och låta dom fixa det på garantin!

Elsystemen i moderna bilar är inte nådiga att greja med ibland! Tro mig!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Ghost-ST
13 april 2007
Trådstartare
Då var besöket på verkstad nummer ett avklarat.

Dem kom inte fram till nå't konstruktivt, under dem 5 timmar dem hade den...dem skall inte heller ha hittat på några konstruktiva felkoder...sen ville dem inte "rota vidare" i det pga felens omfattning...och att det kunde vara "larmrelaterat", så det var bättre att den urspungliga firman som sålde bilen och installerade larmet, fortsatt leta felen....

Så, verkstad nummer två är kontaktad...och den lämnas dit på måndag eftermiddag. Dem skall gå in manuellt med kompplingsschema och försöka hitta den eventuella "gemensamma nämnaren" till alla fel...

Kunde bli mycket långvarigt och krävande jobb, både i tid och pengar...att lokalisera dessa felen om man hade otur..

...men, det skulle till 99% säkerhet, gå på garantin..

Jobbigt detta, men...förhandlade åt oss gratis lånebil iallafall...

Med Vänlig Hälsning

582 Inlägg
13 april 2007
Ja tyvärr är det alldeles för många firmor som bara kopplar in vad som helst utan hänsyn till dagens elsystem, jag är själv ford tekniker till vardags (7 år)o har vart på kurs på det mesta av de nya fordarna, kan säga att det sitter upp till 40 "datorer" i din bil med CAN-buss system så då kan man förstå att man inte kan busa på hur som helst! jag har sett många mardröms-scenarion....

hoppas dom fixar till det!! för det är ju en grym bil!

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

ST
121 Inlägg
13 april 2007
norpan skrev:
Ja tyvärr är det alldeles för många firmor som bara kopplar in vad som helst utan hänsyn till dagens elsystem, jag är själv ford tekniker till vardags (7 år)o har vart på kurs på det mesta av de nya fordarna, kan säga att det sitter upp till 40 "datorer" i din bil med CAN-buss system så då kan man förstå att man inte kan busa på hur som helst! jag har sett många mardröms-scenarion....

hoppas dom fixar till det!! för det är ju en grym bil!

Låter larmrelaterat. Noll problemas än så länge med min ST.

90 på 50-väg
http://bubblare.se/movie/ronny_och_ragge4/
Så vaknade jag - så var den dan förstörd

Ghost-ST
14 april 2007
Trådstartare
Dem verkade ha lokaliserat problemet rätt snabbt på verkstad nummer 2.

Jag fattade att det skulle vara något glapp i en kopplingsplint i ett centralstyrsystem, i kupén, under handskfacket. Sen, skulle dem bara gå genom felkoderna också...

....så på måndag eftermiddag, skall det vara klart. smile

Åker Fiesta ST under tiden, börjar bli en vana snart, för det får vi alltid göra, då dem har bilen inne...

Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-
Senast redigerat av Ghost-ST (14 april 2007)

Sök