2665
Sök

Få bort stearin ifrån Bilklädseln ?

911 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
Hej
nu är jag jävligt arg , för min morsa tog med ett jävla stearin ljus i bilen utan att jag viste om det och har ställt till det rejält med stearin spill på klädseln :'( 
Är det någon som vet hur jag får bort det ? klarar inte av att se skiten ! man kämpar fan å hålla bilen ren i onödan :@
Tack // ZoRTeP

pic up the phone, wazzzaaa

363 Inlägg
8 april 2007
testa att lägga in klädslen i frysen ett tag... lycka till

911 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
GTIEXTREME skrev:
testa att lägga in klädslen i frysen ett tag... lycka till

Undrar bara hur jag ska få bort den då hmm Det är ju Astran , har ingen extern klädsel som på avensisen

Gear Heads Göteborg
156 Inlägg
8 april 2007
använd kylsprej så går det nog bra hittar du inte de testa med en påse med massa is

2 594 Inlägg
8 april 2007
ja du stearin är jäligt att få bort nästintill omöjligt även om d får bort de yttersta lagret brukar det sugas in vaxet i tyget det hjälper inte me kylspray och dyligt du måste värma skiten gör likadant som man gör me bordsdukar å dyligt andvänd et strykjärn å en trasa

911 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
ghost_boy83 skrev:
ja du stearin är jäligt att få bort nästintill omöjligt även om d får bort de yttersta lagret brukar det sugas in vaxet i tyget det hjälper inte me kylspray och dyligt du måste värma skiten gör likadant som man gör me bordsdukar å dyligt andvänd et strykjärn å en trasa

joo jag har märkt det tyvärr sad !

Får dra till nån som har elkontakt i bilen och koppla in strykjärnet där hmm  men men ! vi får så resultatet senare sad !

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
8 april 2007
Trösten i det hela är att stearin kommer upp när du stryker, det GÅR att få bort bara du har papper/trasa, strykjärn och eluttag.

Tuggummi däremot... När man tagit allt som går på vanligt vis och det ÄNDÅ är solk kvar nere i klädsel... *suckar*... Vad gör man för att få bort det som är kvar EFTER kylspray och sådant?!

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
8 april 2007
Ta ett melitta papper. Och lägg på sen tar du strykjärnet och värmer. Funkar kanon men det tar tid. Var försiktig så du inte skadar klädsken mer.

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
8 april 2007
din morsa får betala en rekond.. wink

911 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
GurraG skrev:
din morsa får betala en rekond.. wink

haha ahh big_smile jag sa det till henne ^^

Men jag fick bort det ! sprang med strykjärnet och en metro tidning ner till bilen big_smile la tidningen över och började stryka ! Så nu är det borta big_smile Gick fan fort d där smile ska bara se så det inte finns några mörka märken att det vart stearin där lite senare!
Tack för tipsen

Sök