7384
Sök

Behöver hjälp att placera 6x9 or

252 Inlägg
10 april 2007
Trådstartare
jag har 2 st 6x9 ot om ja inte vet riktigt vart jag ska placera.

i bagaget har ja en zachry 2x12 tum baslåda men inbyggt steg.
Först var väl min ide att bygga om hatthyllan o sätta in dom där, men sen fundera ja på om ljudet då kommer försvinna i basen, för om ja har en aktiv låda måste ja väl köra dom direkt ifrån stereon ? (om ja inte köper ett nytt steg, vilket ja ej har råd med nu big_smile)

Sen kom min bror med iden att ja skulle bygga in båda i handskfaket, men då är de väl så att varje högtalare måste ha ett speciellt utrymme väll + en skiljevägg ?

insidan på dörrarna är ju sen ett alternativ, men då måste hela dörrsidan byggas om.

Så råd tips och ideer på hur ja ska gå till väga med allt för att få bästa resultat ? smile

252 Inlägg
10 april 2007
Trådstartare
någon ?

custom lover
227 Inlägg
10 april 2007
vad  för bil ä  de?

169 Inlägg
11 april 2007
Sätt dem i hatt hyllan det hade jag gjort har alltid haft mina 6"9or där i alla mina bilar jag har haft med och utan bas låda i skuffen. ljudet försvinner inte om du sätter dem där heller oavsätt med passiv eller aktiv låda. Hade 2 6"9or + 2 10 tums basar i min hatt hylla på bilen jag hade sist funka hur bra som helst(finns bilder hur det såg ut på ett ungerfär på min sida) . Men test på var inte rädd för att testa, bygg en ny hatt hylla i typ spånskiva eller nått under tiden du testar så kan du allt göra om det och inte behöva förstöra orginal hyllan. smile

Om en scitzo hotat att ta livet av sig är det gisslan drama då?

252 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
Legolol skrev:
Sätt dem i hatt hyllan det hade jag gjort har alltid haft mina 6"9or där i alla mina bilar jag har haft med och utan bas låda i skuffen. ljudet försvinner inte om du sätter dem där heller oavsätt med passiv eller aktiv låda. Hade 2 6"9or + 2 10 tums basar i min hatt hylla på bilen jag hade sist funka hur bra som helst(finns bilder hur det såg ut på ett ungerfär på min sida) . Men test på var inte rädd för att testa, bygg en ny hatt hylla i typ spånskiva eller nått under tiden du testar så kan du allt göra om det och inte behöva förstöra orginal hyllan. smile

Ja, de låter bra. ja bygegr en egen ny hathylla o sätter dom där smile

Men kan ja koppla in högtalarna till steget om ja har en aktiv låda ?

GOES wild
325 Inlägg
11 april 2007
ja?

Silly rabbit - Trix are for kids

252 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
sprstr skrev:
ja?

kanske frågade för ja inte visste ?????????????????????????????????

GOES wild
325 Inlägg
12 april 2007
nu vet du (;

Silly rabbit - Trix are for kids

782 Inlägg
13 april 2007
ska du koppla in 6*9orna tillsammans med basarna på det inbyggda steget till lådan så kan jag inte tänka mej att det funkar.
sätt 6*9orna i lådor ovanpå hatthyllan.

Sök