Missnöjd med däckonline.se

Muttley
10 april 2007 ·

3 dagar tod de för mig att få mina däck från dem. skit bra däck också måste jag säga.

Lone Star
10 april 2007 · 1 231 Inlägg

tkd_rille skrev:
3 dagar tod de för mig att få mina däck från dem. skit bra däck också måste jag säga.

Skönt att det funkar för vissa iaf.

Ja däcken har jag inget att klaga på, men de är ju inte heller deras förtjänst tongue

Mitt projekt: Evo III
AudiS LicensSvetsare
11 april 2007 · 280 Inlägg

Jag är heltnöjd, fick mina däck till ett överlägset pris om man jämför med andra sidor, och fort gick det!
Jag tror att denna firman har väldig liten marginal pga att dem är så billiga, men givetvis så ska man inte behöva stå ut med sådant som kund.   Jag tror att jag ska dra iväg ett mail till dem att de ska läsa tråden, dom borde få försvara sig!

Slår man yxan i båten får man ro som fan!
Audi S3 (2000)
Tykoo bilmekaniker
11 april 2007 · 121 Inlägg

Moser skrev:
köpte däck där engång däcken kom å allt va frid å fröjd, men ingen faktura fick jag, så ja tänkte ska de inte ha betalt, så de gick några veckor, sen så fick ja kravbrev på posten från dem yikes betalade in de fakturan då, men inte nog me det, fick nytt krav brev när ja hade betalat in det första yikes så ja skickade iväg ett mail som ja fick svar på knackig svenska att de skickar ut faktura me mail...hmm å den hade hamnat på skräppost, där kollar man ju itne allt för ofta,, känns inte så seriöst å få fakturan på mail tycker jag, vill hellst ha det på papper... men billigt va de wink

hände samma sak för mig, men jag skickade iaf ett mail och frågade dagen eftrer jag fått däcken. men annars fungerade det hyffsat bra tycker jag. jag beställde 6 st däck, och då fick jag först två däck efter ca 4 dagar och dom andra fyra efter runt 1,5 vecka.
men det känns endå inte riktigt rätt utan en pappersfaktura.

men som andra sagt, det är ruskigt billigt, och mina kendadäck verkar fungera bra, trots priset.

henkebenke
11 april 2007 · 1 703 Inlägg

Jag handlade från däckonline i höstas, mycket bra pris, leveransen gick snabbt som fan, och betalningen sköttes smidigt.

betyg: 10 av 10 big_smile

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
JohnnyN Rutinerad medlem
11 april 2007 · 1 938 Inlägg

Har haft många bekanta som beställt från finska motsvarigheten, rengasonline.com, och inte nån har haft något att klaga på smile
En bekant fick tillochmed 2 uppsättningar däck fastän han bara hade betalat för ett big_smile

peter_1976 JDM
11 april 2007 · 2 201 Inlägg

Ca: 2½ innan Elmia ringde jag ner til däckonline o beställde 4 st Falken däck. Han sa att det skulle ta 3-4 aretsdag. Ok tänkte jag. jag hinner få dem innan Elmia. Måndagen innan Elmia så ringer jag ner o frågar var mina däck tar vägen. Ett ögonblick svarade ha o försvann. Jag hann inte ens säga vad det var för däck. Efter en stund kommer en annan kille som jag förklarar för, o han säger att dom inte har några Falken däck.Och att jag måste beställa över internet. Men va fan, kunde ni inte sagt det då. Dt kunde han inte svara på. Men jag fråga ändå om jag beställer idag om han garanterar att jag har däcken Samma vecka, o det kunde han inte. Men frågade om jag ville ha några andra däck, typ linglong eller nåt. Det vill jag inte. Han lovade att om inte däcken kommer så skulle jag få ett par andra däck för samma pris. Efter många om o många arga kommentarer från mig så lovar han att kolla upp däcken o  återkomma på telefon. Efter ett par timmar så ringer en kille säger att det inte finns falken. Då sa jag, Att ge mig Toyo istället. Han skulle kolla upp om det fanna o återkomma. Efter en stund ringde en kille o sa att dom hade Michelin hemma. Det var itne michellin jag vill ha. Han skulle återigen kolla upp Toyo. Efter en stund så ringde en annan kille som verkade förstå bättre o sa att jag kunde få toyo för samma pris o dom fanns hemma.

- Bra, då kommer jag hämtar dom imorgon.

Han var ganska vänlig när jag kom

Lone Star
11 april 2007 · 1 231 Inlägg

Precis så där det verkar vara hos däckonline peter_1976. Går inte att få raka besked.

Pratade med posten idag och även om killen inte sa det rakt ut så fick man känslan av att jag inte var ensam om att ringa och fråga efter däck från däckonline.

Mitt projekt: Evo III
AudiS LicensSvetsare
11 april 2007 · 280 Inlägg

Skickade ett mail igår (direct efter mitt tidigare inlägg) fick detta svaret idag

Hej!

Tack så mycket för Ert meddelande! Vi ska undersöka detta och försöka föklara oss så att våra kunder vet att vi är ett seriös företag som behandlar kunderna med anseende och som föröskar hjälpa dem.

Tack igen!

Vi önskar Er en trevlig dag!

Med vennlig hilsen,
Ioana Pop

Slår man yxan i båten får man ro som fan!
Audi S3 (2000)
Lone Star
11 april 2007 · 1 231 Inlägg

AudiS skrev:
Skickade ett mail igår (direct efter mitt tidigare inlägg) fick detta svaret idag

Hej!

Tack så mycket för Ert meddelande! Vi ska undersöka detta och försöka föklara oss så att våra kunder vet att vi är ett seriös företag som behandlar kunderna med anseende och som föröskar hjälpa dem.

Tack igen!

Vi önskar Er en trevlig dag!

Med vennlig hilsen,
Ioana Pop

Bra. Ska bli intressant att se vad dom har att säga.

Senast redigerat av Lone Star (11 april 2007)

Mitt projekt: Evo III
Moser .-ϻΘϨƎЯ
11 april 2007 · 1 313 Inlägg

är de tyskar eller danksar som sitter i kundtjänst?

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
Lone Star
11 april 2007 · 1 231 Inlägg

Moser skrev:
är de tyskar eller danksar som sitter i kundtjänst?

Har pratat med både skåningar, danskar och nån kvinna som förmodligen är från polen eller nåt i stil med det.

Mitt projekt: Evo III
henkebenke
11 april 2007 · 1 703 Inlägg

Lone Star skrev:

Moser skrev:
är de tyskar eller danksar som sitter i kundtjänst?

Har pratat med både skåningar, danskar och nån kvinna som förmodligen är från polen eller nåt i stil med det.

Skåningar - danskar, same shit different names cool

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
NIfleD
11 april 2007 · 2 Inlägg

tjenna,jag har varit med om precis samma problem

Nissan Skyline R33 GTS25T "Endless Breddad" (1993)
BMW 330 Ci (2001)
Mikel_83
11 april 2007 · 45 Inlägg

Har aldrig haft några problem med Däckonline.
Fick nyss hem en full uppsättning däck bara några dagar efter att jag betalat in.
Kan helt klart rekomendera dem.

sexy_d
11 april 2007 · 665 Inlägg

nej fan , jag  köper hela tiden på däckonline.se, jag e skit nöjd med de, det tar ca 3-5 dagar !!! jag e helt nöjd !!

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
BMW Touring 328 Kompressor "KompressorBeast" (1996)
WilYawn Golle
11 april 2007 · 448 Inlägg

Har beställt därifrån flera gånger. Inga problem alls.

James May: In other news.... I've fitted a fan!
Janne
12 april 2007 · 252 Inlägg

Handlat där de senaste  fem åren. Alla sulor te vinterbilarna samt minst två till sommarbilen per år = Ca 2,5 ordrar per år. Endast en gång har det tagit lite längre tid annars har allt funkat kanon. När man beställer får man ta det att det KAN ta tid och man behöver ju inte beställa tid för krängning samma dag som de ska komma. Speciellt om man köper lite "udda/värsting" däck. Eller extrem dim? Verkar som flest har fått krångel då?
4.5 av 5 i betyg av mig.

Senast redigerat av Janne (12 april 2007)

//Janne
Lone Star
12 april 2007 · 1 231 Inlägg

Janne skrev:
Handlat där de senaste  fem åren. Alla sulor te vinterbilarna samt minst två till sommarbilen per år = Ca 2,5 ordrar per år. Endast en gång har det tagit lite längre tid annars har allt funkat kanon. När man beställer får man ta det att det KAN ta tid och man behöver ju inte beställa tid för krängning samma dag som de ska komma. Speciellt om man köper lite "udda/värsting" däck. Eller extrem dim? Verkar som flest har fått krångel då?
4.5 av 5 i betyg av mig.

Klart att det funkar bra för de flesta och visst ka det strula ibland. Det jag irriterar mig mest på är attityden från deras sida när man ringer.

Sen förstår jag inte riktigt vad däckmärke och dimension skulle ha med saken att göra? Har dom däcken hemma ska det väl inte spela någon roll om det står nangkang eller goodyear på däcken?

Mitt projekt: Evo III
HEATSEEKER
12 april 2007 · 198 Inlägg

Funkat skit fint alla gånger ja beställt, kommer fortsätta köpa ifrån dom

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang