Någon som kör på AGI däck

VictorW Medlem 34530
10 april 2007 · 908 Inlägg

Som topic. De äe ju regummerade är lite skeptisk till det, men kanske kan bli omvänd wink

Någon som har erfrnhet av dessa däck, som kan berätta hur de är....

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
Steelmeg Renaultägare
10 april 2007 · 108 Inlägg

Min erfarenhet är att dom har kort livslängd. (165/70x14 C-däck)
Posten använder dom och jag tippar på att exemplevis ett michelin håller ca. 3-5 ggr längre.

Jag har iaf. lovat mig själv att aldrig mer köpa regummerat ...

Renault Mégane 1.6 16v Sedan
Lone Star
10 april 2007 · 1 231 Inlägg

Nej kosta på den där extra hundralappen, det lönar sig i slutändan.

Mitt projekt: Evo III
Goffen Administratör
10 april 2007 · 2 974 Inlägg

Jag hade agi en gång på en bil jag hade och jag lovade mig oxo att aldrig åka på sånna mer.....

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Lone Star
10 april 2007 · 1 231 Inlägg

Goffen skrev:
Jag hade agi en gång på en bil jag hade och jag lovade mig oxo att aldrig åka på sånna mer.....

Körde du på såna yikes Du som är besatt av fälgar och däck wink

Mitt projekt: Evo III
Erick
11 april 2007 · 4 767 Inlägg

Däcken är det ända som är mellan din bil och vägbanan. Spara inte på dem... Skit i nåt annat onödigt och lägg några hundra extra på däck. smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
VictorW Medlem 34530
11 april 2007 · 908 Inlägg

Misstänkte det, det vara bara det att jag har fått erbjudande om att köpa fälgar och dessa däck satt på sad

Då blir det bara nya däck för tillfället, så får vi se om man kan hitta fälgar senare wink

Tack för alla svar!

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
Goffen Administratör
11 april 2007 · 2 974 Inlägg

Lone Star skrev:

Goffen skrev:
Jag hade agi en gång på en bil jag hade och jag lovade mig oxo att aldrig åka på sånna mer.....

Körde du på såna yikes Du som är besatt av fälgar och däck wink

Även jag va en gång ung och dum "och utan pengar" smile

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
dalldall
11 april 2007 · 97 Inlägg

körde på agi en gång i tiden! körde inte länge!!!!!!!!det säger väl allt!

BMW 535 (1988)
Johankp
13 april 2007 · 60 Inlägg

kör på AGI just nu då dom oxå ingick i priset på fälgarna. Har dock inte kört så länge med dom då dom sitter på sommarfälgarna smile dom är tysta iaf smile vet dock inte hur dom reagerar på regn ännu eller hur dom slits... återstår å se under/efter sommaren antar ja smile

Chreli
13 april 2007 · 87 Inlägg

Har AGI på min bil, ingick oxå i köpet. Helt nya odubbade vinterdäck som e totalt värdelösa. De åker av till hösten då de ska inhandlas nya däck. Kör iofs Volvo 940 MEN så här usla ska inga däck behöva vara, kommer ju knappt nånstans när de e plant o typ 2cm snö, de säger väl allt! Aldrig mer AGI!

Mvh//Chrille
master_lars
13 april 2007 · 1 162 Inlägg

Alla Postenbilar som rullar i vårt avlånga land rullar på AGI däck.. Jag har AGI däck på mina vinterdäck, eller det var AGI däck på när jag köpte vinterdäcken..

Av egen erfarenhet (både genom vinterdäck och genom att ha kört postbilar) så kan jag säga att ja INTE är nöjd med "prestandan" på däcken. Framförallt inte sommardäcken som finns på postbilar. Högt rullmotstånd, hårt gummi, dåligt i väta, hög ljudnivå. Vinterdäcken som är dubbade är däremot ok, men även de har högt rullmotstånd, hårt gummi. Men är hyfsat bra i väta, men de låter ganska mycken..

Sen kan det ju bero på att jag har dimensionen 215/70R15 vilken ger riktiga ballongdäck på min Saab som enligt instruktionsboken skall rulla på 185/65R15

Senast redigerat av master_lars (13 april 2007)

Saab 9-3 Vector Cab "Spanjorskan" (2004)
Saab 900 Turbo Cab "Ture Turbo" (1987)
Saab 96 TT "Pruttingvar" (1965)
VictorW Medlem 34530
13 april 2007 · 908 Inlägg

Kul med allasynpunkter.

Men får jag inte tag i snygga fälgar med rätt däck i helgen. Så blir det Sportiva däck på bilen. Så får jag se om jag blir nöjd med dem. Annars får man väl byta big_smile

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
Copyright
3 juli 2009 · 18 Inlägg

hittade denna tråden just tongue
Kör själv med AGI som sommardäck. tyst å rikti bra. billiga också. bra väghållning.
har 225 45 17
kostade mig 100 euro per stycke smile

men om man har pengar så är det att rekommendera Continental wink har det som sommardäck 195 65 15
tyst och bra. smile

kram

Att betala underhåll till sin frånskilda hustru är som att amortera på en kvaddad bil.
Bilisterna är säkrast när vägarna är torra, och vägarna är säkrast när bilisterna är det.
Den första bilen i livet glömmer man lika lite som den första kvinnan.
Mitt sätt är också ett sätt! :)
Hannu_ en armad bandit
3 juli 2009 · 63 Inlägg

har jobbat på en däck firma under däck sesongen och måste säga att de är förvånansvärt många som köper agi däck, så fy skam kan de väll inte vara.
Det jag själv har upplevt med agi däcken är att dom är väldig hårda och klumpiga att ha och göra med.
Och ska man balansera 100 agi däck så får man ha en container med vikter tongue
Men då är dom ju som sagt billiga oxå.
Tkr du ska satsa på hankook däck smile dom är lite dyrare än agi men har mycket bättre kvallite och är mycket mjukare smile Man kan säga att hankook är ett mittemellan märke och under den tiden jag jobbade på däck firman så fick vi aldrig nå klagomål lr nått på hankooks däck smile folk var mera förvånade att dom funkade så bra som dom gör smile
Har ni fler frågor om däck så är de bara o pma så ska jag försöka svara på era frågor om sånt smile

Turbo260
3 juli 2009 ·

Jag hade Agi Alp som var odubbade vinterdäck på min Opel Omega och tog mig fram mycket bättre, än när jag körde dubbade däck från Nokian.

volvoentusiasten
3 juli 2009 · 4 005 Inlägg

Goffen skrev:
Jag hade agi en gång på en bil jag hade och jag lovade mig oxo att aldrig åka på sånna mer.....

Samma här fast med vinterdäck då. Mina kostade ~3000kr för 185/XX/16

De räckte väl ungefär över vintern. De mest bortkastade pengarna jag har slängt bort.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang