Kan jag använda min original-hatthylla?

Karemil
11 april 2007 · 79 Inlägg

Som jag skrev i en tidigare tråd ska jag sätta in 6x9:or i hatthyllan på min Polo -00. Jag undrade först om jag behövde vinkla upp högtalarna något i mdf-skivan. Men nu kom jag på en ytterligare briljant fundering. Kan jag rentav använda hatthyllan som sitter i bilen? Hur gör man isåfall för att förstärka upp den? (För jag antar att den behöver förstärkas)

Tack på förhand!

/Emil

rocker
11 april 2007 · 67 Inlägg

jag har aldrig behövt förstärka hatthyllan för att sätta i 6.9"or.. varken i sierran eller saaben. bara och börja såga.. smile

dj_padde
11 april 2007 · 1 813 Inlägg

hejsan.. det e inte säkert att du behöver förstärka den.. vet inte alls hur den ser ut i en polo..
annars får du försöka bygga nått på undersidan som gör den mer stabil tex med några trä bitar lr något i den stilen.. annars e det lättare å göra en ny hylla kanske i lite bättre matrial tex mdf å klä den smile kan ju klä din hylla i vad du vill tex mammas gamla gardiner lr så finns det särskillt baslåde tyg på tex biltema wink om du e osäker på hur det blir så e det bäst å bygga ny hatthylla så du slipper förstöra orginalet om man ska sälja bilen i framtiden å du kanske bill ha kvar högtalarna så kan det vara bra å ha orginal hyllan å slänga in;)

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Karemil
11 april 2007 · 79 Inlägg

dj_padde skrev:
hejsan.. det e inte säkert att du behöver förstärka den.. vet inte alls hur den ser ut i en polo..
annars får du försöka bygga nått på undersidan som gör den mer stabil tex med några trä bitar lr något i den stilen.. annars e det lättare å göra en ny hylla kanske i lite bättre matrial tex mdf å klä den smile kan ju klä din hylla i vad du vill tex mammas gamla gardiner lr så finns det särskillt baslåde tyg på tex biltema wink om du e osäker på hur det blir så e det bäst å bygga ny hatthylla så du slipper förstöra orginalet om man ska sälja bilen i framtiden å du kanske bill ha kvar högtalarna så kan det vara bra å ha orginal hyllan å slänga in;)

Tack för svaren!
Jag tänkte faktiskt inte börja såga i originalet, jag tänkte kolla om det finns nån begagnad på någon bildemontering någonstans smile
Men mdf är jag också inne på, bara att det hade vart väldigt smidigt med originalhyllan och bara såga ut hålen.

volvo_power_
13 april 2007 · 37 Inlägg

köp en begangnad hylla åsså sätter du bara in högtalarna där, du måste inte förstärka:P

dj_padde
13 april 2007 · 1 813 Inlägg

gör som volvo_power_ säger brukar aldrig behövas förstärkas.. jag hade 2 6*9or och en 8" mds bas med en stor magnet och min hylla höl i min calibra och den var rätt tun den hatthyllan så tror ditt ska inte vara några problem alls;) kolla på lagabasen.se dom har allt där ju om du inte hittar någon i närheten där du bor;)  lycka till!!

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
lmoberg
13 april 2007 · 542 Inlägg

Byggde en ny hylla till bilen i 20mm formplyfa och ljudet blev mycket bättre. Så bygg en ny är mitt förslag.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang