3196
Sök

Hur bränner man en .img fil?

SSS -12
3 217 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
Tjena, har precis laddat ner något (vill inte nämna vare sig det är lagligt eller ej)... Och vill bränna ut detta på DVD, filen är .img och i mina öron låter det som en image-fil, hur gör man?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

252 Inlägg
15 april 2007
Fuckface skrev:
Tjena, har precis laddat ner något (vill inte nämna vare sig det är lagligt eller ej)... Och vill bränna ut detta på DVD, filen är .img och i mina öron låter det som en image-fil, hur gör man?

om du har nero så finns det att välja bränn image fil, när du startar programet smile

o ibland (om du har nero) är det bara att dubbelklicka på den nerladdade image filen så startas nero o fixar allt själv...

DFFL
9 020 Inlägg
15 april 2007
t.ex alcohol eller imgburner.
Båda två funkar utmärkt, men imgburner funkar enligt mig bäst.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
15 april 2007
Det funkar med deamon tools också.. du "moterar" filen i daemon så lurar programmet datorn så den tror att det är en skiva.. sen är de bara att gå in i ditt bränningsprogram å ta kopiera skiva.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

SSS -12
3 217 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
Ah... Tack så mycket killar! smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Saab raggare : )
887 Inlägg
15 april 2007
Fuckface skrev:
Tjena, har precis laddat ner något (vill inte nämna vare sig det är lagligt eller ej)...

lol

Turbo.. Because Im worth it :)

80 Inlägg
15 april 2007
Byt namn på den till .iso och bränn ut den i Nero som skivimage. Funkar kanon!

// Sebbe

SSS -12
3 217 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
Schlebbe skrev:
Byt namn på den till .iso och bränn ut den i Nero som skivimage. Funkar kanon!

// Sebbe

Såg att det som jag laddat ner inte höll den kvalitet som jag trodde från början!

Men nu vet jag i varje fall hur jag ska bära mig åt, hade ingen aning att man bara kunde ändra filnamnet på sådana filer...

Sök