1k watt slutsteg.

B_o_S Gasnarkoman
21 april 2007 · 25 Inlägg

Hej allihoppa....jag letar efter bra slutsteg som levererar 1000 rms och dom ska klara 1.5 ohm.... men gärna inte JL 1000/1 dom har jag faan inte råd med big_smile
Tackar på förhand

// B_o_S

Senast redigerat av B_o_S (21 april 2007)

MrCalle Team Autohifi!
21 april 2007 · 865 Inlägg

Prova Sinus Live SL-A1500 lämnar mätt effekt 1203Wrms i 2ohm & 14.4volt.
Kostar 2390kr så det är sjukt billigt.

1ohm stabilt och dockningsbart.

PMá Mig så kan jag fixa så att du får prova ett innan köp.

Good Luck!

Bus_oland v70 glt & 855 tdi
21 april 2007 · 18 Inlägg

kolla med sbml.se där finns det lite olika tex boss, planet audio, audiobahn, next base, caliber.

huckstar
21 april 2007 · 172 Inlägg

Är inte dem där sinus live stegen några kalle anka steg då bara?... ska också köpa steg och har kollat på magnat rx mono, och några ground zero modeller.. men då det där var så billigt och så bra effekt så undrar man ju lite..

Mercedes w115 compakt 220D "Compakten" (1974)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
21 april 2007 · 3 519 Inlägg

Har ett DLS CAD 15 steg jag funderar på att sälja. Ligger på 3,2kilowatt.
550w rms i 4Ohm, 900w rms i 2Ohm och 1600w rms i 1Ohm.
Intresserad??

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
mrbad
22 april 2007 · 206 Inlägg

skulle köpa ett Sinus Live SL-A1500, jag har ett Sinus Live SL-A3000 & det spelar sjukt bra....big_smile http://www.carbonize.se/catalog/index.p … 27239be3fb
Men jag skulle råda dig att köpa en Kondensator....

TT-Avant
22 april 2007 · 6 851 Inlägg

mrbad skrev:
Men jag skulle råda dig att köpa en Kondensator....

Varför det?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
huckstar
22 april 2007 · 172 Inlägg

Då verkar det ju bra då,, bara det inte är dyra kalle anka watt:rolleyes:

Mercedes w115 compakt 220D "Compakten" (1974)
MrCalle Team Autohifi!
22 april 2007 · 865 Inlägg

huckstar skrev:
Är inte dem där sinus live stegen några kalle anka steg då bara?... ska också köpa steg och har kollat på magnat rx mono, och några ground zero modeller.. men då det där var så billigt och så bra effekt så undrar man ju lite..

Svar på din fråga så intruduseras Sinus Live i Sverige och det känns dumt att sälja något dyrare när det kostar i Europa 239euro.

Vi har mätt SL-A1500 och följand resultat fick vi:
1ohm last 5%THD 1612wrms
Instrumentet somd et mättes med var Audio Precisition SYS-1.

Sen ang Kondning så kan jag delvis hålla med.
Sl-A1500 är avsäkrat till 150amp och SL-A3000 till 300amp Du ska ha ett bra batteri eller åtminstånde en kondensator för att få ut all effekt från steget.

Hoppas att det gav svar nog.

Good Luck!

mrbad
22 april 2007 · 206 Inlägg

TT-Avant skrev:

mrbad skrev:
Men jag skulle råda dig att köpa en Kondensator....

Varför det?

HAHAHAHA varför!!!! du tror inte att det drar en hel del med ström eller?????lol
ska det spela bra, högt och inte ge vika så skaffar man Kondensator eller ett bra extra batteri....tongue
Annars så behöver man inte ha så stora steg, för finns det inte tillräkligt med ström så spelar det dåligt.
Han vill ha 1k watt till basen....
jag har 3k watt till min bas cool

Senast redigerat av mrbad (22 april 2007)

Drönirettab
22 april 2007 · 21 761 Inlägg

Ska man ha slutsteg som ger uppåt 1000WRMS eller mer så behövs extra batteri/batterier om man vill kunna spela högt med motorn avslagen. Sedan måste även generatorn klara av att ladda ordentligt också.

huckstar
22 april 2007 · 172 Inlägg

MrCalle skrev:

huckstar skrev:
Är inte dem där sinus live stegen några kalle anka steg då bara?... ska också köpa steg och har kollat på magnat rx mono, och några ground zero modeller.. men då det där var så billigt och så bra effekt så undrar man ju lite..

Svar på din fråga så intruduseras Sinus Live i Sverige och det känns dumt att sälja något dyrare när det kostar i Europa 239euro.

Vi har mätt SL-A1500 och följand resultat fick vi:
1ohm last 5%THD 1612wrms
Instrumentet somd et mättes med var Audio Precisition SYS-1.

Sen ang Kondning så kan jag delvis hålla med.
Sl-A1500 är avsäkrat till 150amp och SL-A3000 till 300amp Du ska ha ett bra batteri eller åtminstånde en kondensator för att få ut all effekt från steget.

Hoppas att det gav svar nog.

Good Luck!

Härligt då är det ju prisvärt.. smile ska inhandlas inom kort.

Mercedes w115 compakt 220D "Compakten" (1974)
mrbad
22 april 2007 · 206 Inlägg

huckstar skrev:

MrCalle skrev:

huckstar skrev:
Är inte dem där sinus live stegen några kalle anka steg då bara?... ska också köpa steg och har kollat på magnat rx mono, och några ground zero modeller.. men då det där var så billigt och så bra effekt så undrar man ju lite..

Svar på din fråga så intruduseras Sinus Live i Sverige och det känns dumt att sälja något dyrare när det kostar i Europa 239euro.

Vi har mätt SL-A1500 och följand resultat fick vi:
1ohm last 5%THD 1612wrms
Instrumentet somd et mättes med var Audio Precisition SYS-1.

Sen ang Kondning så kan jag delvis hålla med.
Sl-A1500 är avsäkrat till 150amp och SL-A3000 till 300amp Du ska ha ett bra batteri eller åtminstånde en kondensator för att få ut all effekt från steget.

Hoppas att det gav svar nog.

Good Luck!

Härligt då är det ju prisvärt.. smile ska inhandlas inom kort.

Det tycker jag att du ska göra....

TT-Avant
22 april 2007 · 6 851 Inlägg

mrbad skrev:

TT-Avant skrev:

mrbad skrev:
Men jag skulle råda dig att köpa en Kondensator....

Varför det?

HAHAHAHA varför!!!! du tror inte att det drar en hel del med ström eller?????lol
ska det spela bra, högt och inte ge vika så skaffar man Kondensator eller ett bra extra batteri....tongue
Annars så behöver man inte ha så stora steg, för finns det inte tillräkligt med ström så spelar det dåligt.
Han vill ha 1k watt till basen....
jag har 3k watt till min bas cool

HAHAHA på dej själv. Det är ju dock inte så att en konding hjälper dej att spela högre.
En konding gör ju inte att det finns mera ström i bilen, möjligen skicka det något något snabbare till steget än vad ett bra batteri gör (pga. interna motståndet)
Ett extra batteri kan jag hålla med om att det kan vara bra att ha, men en konding vettif*n..
Om du kollar dem som håller på mycke med dB-drag (iaf. de jag känner) så är det ytterst sällan  som de använder konding..

Men nu va det inte en konding tråd, för det finns det ju massor av.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
mrbad
22 april 2007 · 206 Inlägg

TT-Avant skrev:

mrbad skrev:

TT-Avant skrev:

Varför det?

HAHAHAHA varför!!!! du tror inte att det drar en hel del med ström eller?????lol
ska det spela bra, högt och inte ge vika så skaffar man Kondensator eller ett bra extra batteri....tongue
Annars så behöver man inte ha så stora steg, för finns det inte tillräkligt med ström så spelar det dåligt.
Han vill ha 1k watt till basen....
jag har 3k watt till min bas cool

HAHAHA på dej själv. Det är ju dock inte så att en konding hjälper dej att spela högre.
En konding gör ju inte att det finns mera ström i bilen, möjligen skicka det något något snabbare till steget än vad ett bra batteri gör (pga. interna motståndet)
Ett extra batteri kan jag hålla med om att det kan vara bra att ha, men en konding vettif*n..
Om du kollar dem som håller på mycke med dB-drag (iaf. de jag känner) så är det ytterst sällan  som de använder konding..

Men nu va det inte en konding tråd, för det finns det ju massor av.

kanske det men hur många batterier har dom på tävlingarna....
men men jag tänker inte hålla på att gnata om det här...

Hmmpz
22 april 2007 · 17 Inlägg

MrCalle skrev:

huckstar skrev:
Är inte dem där sinus live stegen några kalle anka steg då bara?... ska också köpa steg och har kollat på magnat rx mono, och några ground zero modeller.. men då det där var så billigt och så bra effekt så undrar man ju lite..

Svar på din fråga så intruduseras Sinus Live i Sverige och det känns dumt att sälja något dyrare när det kostar i Europa 239euro.

Vi har mätt SL-A1500 och följand resultat fick vi:
1ohm last 5%THD 1612wrms
Instrumentet somd et mättes med var Audio Precisition SYS-1.

Sen ang Kondning så kan jag delvis hålla med.
Sl-A1500 är avsäkrat till 150amp och SL-A3000 till 300amp Du ska ha ett bra batteri eller åtminstånde en kondensator för att få ut all effekt från steget.

Hoppas att det gav svar nog.

Good Luck!

Ungefär vid hur många "thd" börjar steget låta dåligt?

//Tobias

MrCalle Team Autohifi!
22 april 2007 · 865 Inlägg

När det gäller bashögtalare & Bassteg och dessa effekter så kan ingen gå in i en bil och säga att det distar eller inte.
det finns nog ingen som har ett öra som kalara dessa ljudtryck och kan särskilja dist i %.

Sen är detta max effekter vi talar om precis som vilka andra steg som helst.
det är sällan du maxar ur ett steg kontenueligt om du förstår vad jag menar.

Där i mott kan det spela stor skilnad på om du har ett steg med hög THD när du använder det till ett framsystem. det är svårare att kräma ur effekt från ett steg utan att få en viss störning.

good luck!

_Invalido_ Mäster
22 april 2007 · 11 Inlägg

Har ett förslag om du e intresserad av ett J*vligt bra steg, som spelar grymmt fint!!
Audison Lrx1.1  säljes på dbakuten för 3995:- kostar egentligen 6500:-!!!big_smile
http://www.dbakuten.se/detail.php?item_id=272

Har ett själv o e grymmt nöjd!!

Mvh Dennis:)

Fullt Ös MedvetsLös!!
Finns Det Nått Värre Avskum Än Trafik Snutar?????
BMW 530D (1999)
huckstar
22 april 2007 · 172 Inlägg

Hmm ja får se da, ska nog kika på nåt mer känt steg först som GZ, dls, audison eller magnat.. thd:n var rätt hög på sinus steget.

Mercedes w115 compakt 220D "Compakten" (1974)
biffsteak
22 april 2007 · 148 Inlägg

Sinus Live SL-A1500 Mono Block
Effekt rms (1ohm): 1500w x 1 (THD 0.8%)
Effekt rms (2ohm): 900w x 1 (THD 0.4%)
Effekt rms (4ohm): 550w x 1 (THD 0.3%)

CAD15 Slutsteg Classic Monoblock
Effekt 1Ω 1600 Watt 1% THD
Effekt 2Ω 900 Watt 0,7% THD
Effekt 4Ω 550 Watt 0,4% THD

Som man ser här är THD:n ganska lika för både sinus live och dls...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang