Hjälp med att dar + kabel till steg

_NoDDaN_
22 april 2007 · 133 Inlägg

Jag vill ha hjälp med att hitta en bra väg att dra plusskabeln från batterit genom torpeden
jag kan inte hitta nått hål =/ nån som vet nån väg att dra ?

jag har en Volvo 850GLT

NoDDaN
Frosted
22 april 2007 · 1 878 Inlägg

hade samma problem. jag drog den i vänster skärm, sedan in under listen i förardörren. men nu är det omgjort jag fick borra ett hål (vid pedalerna). för annars räcker inte kablarna bak till slutsteget. drog kabeln takt igenom, och la silikon så det inte kommer in fukt. funkar prima smile

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
_Invalido_ Mäster
22 april 2007 · 11 Inlägg

Helt klart att rekomendera att borra ett eget hål i torpeden!
Men tänk bara på att isolera kabeln extra vid genomgången!! så kanterna inte skär igenom kabelns isol, då blir det inge bra..
Så en gummi ring runt hålet e nästan ett måste!!
Lyck till!!

Fullt Ös MedvetsLös!!
Finns Det Nått Värre Avskum Än Trafik Snutar?????
BMW 530D (1999)
Kettunen
22 april 2007 ·

Varför borra? Om ni tittar lite extra så hittar ni hålet. Den syns inte så värst bra pga av att det sitter en tajt gummiring runt om den så den syns inte direkt.....
Bara att ta ur gummiring o träda igenom kabeln o fortsätta dra den

johan-s70-t5
22 april 2007 · 299 Inlägg

tror att genomföringen sitter på samma ställe som på s å v70 isåfall sitter d en genomföring bakom fjäderbenstornet på torpeden bara å använda den slipper man borra å knöla

Frosted
22 april 2007 · 1 878 Inlägg

johan-s70-t5 skrev:
tror att genomföringen sitter på samma ställe som på s å v70 isåfall sitter d en genomföring bakom fjäderbenstornet på torpeden bara å använda den slipper man borra å knöla

Saken är den att de beror på om du har batteriet på vänster eller högersida. jag hittade då inga hål att dra min på vänster sida. men på höger sida finns det. men då räcker det inte med 5meter 35mm kabel tongue

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang