hårddisk till bilen..

naak2803
25 april 2007 · 346 Inlägg

Hej, jag har en dvdspelare i bilen med USB utag, men saken e att jag vill kunna koppla in extärn hårddiska till den via USB, hur gör jag det?

om ja sätter in vanlig USB-minne med MP3 låtar så funkar det.. men såfort ja stoppar in extärna hårddisken funkar den inte... nån som vet?

octan
27 april 2007 · 372 Inlägg

nabil_akhlaque skrev:
Hej, jag har en dvdspelare i bilen med USB utag, men saken e att jag vill kunna koppla in extärn hårddiska till den via USB, hur gör jag det?

om ja sätter in vanlig USB-minne med MP3 låtar så funkar det.. men såfort ja stoppar in extärna hårddisken funkar den inte... nån som vet?

Tyvärr är det så att det är problem med mjukvaror och vad det är för slags minnen.  Har testat med flera olika märken på stereos och olika minnesbaserade spelare. Har märkt att vanliga usb-minnen nästan alltid fungerar medans mp3-spelare och telefoner med usb sällan fungerar. Externa brukar fungera men där kan jag ta ett exempel. Kenwood kdc-w534 fungerar nästan aldrig med extern hårddisk medans Kenwood kdc-w6534 gör det. Har inget bra svar till varför, men så är det.

Octanaudio
Ljudbyggaren
Tävla i bilstereo Bilstereoförbundet
Team Ljudbyggaren
Volkswagen New Beetle "Hellboy mkII" (2000)
Herr_Talladega V.I.P
27 april 2007 · 286 Inlägg

Förmodligen så har det med drivrutinsstöd att göra - om det är inlagt i HU.n eller i kringutrustningen.

Senast redigerat av Sanny (27 april 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang