1830
Sök

Stulen bil

9 108 Inlägg
6 februari 2006
samhället är på väg utför... Som sagt så är det pga såna här jävla idioter som invandrare har dåligt rykte och att det finns fördomar. Tyvärr...

Hoppas verkligen att den återfinns i gott skick!!

433 Inlägg
6 februari 2006
Jäkla helvete med sånt där..brukar alltid stämma träff typ hemma hos mig när ja säljer nått..å alltid i dagsljus..sålde ett par fälgar till en döv kille en gång när det var mörkt tongue men då stod vi på statoil med en massa folk runtomkring..men så jäkla dålig stil att göra sånt här..tyvärr så gör ju aldrig polisen nått annat än klagar på oranga positionsljus och solfilm i framrutorna..så man får nästan ta saken i egna händer hmm tråkigt men sant..

Blocket är alltid ett plus när man har nått som blivit stulet. Det mesta passerar ofta där! För typ ett halvår sen hittade jag en kompis gamla moppe som han hade blivit av med nån månad innan. Ringde upp han direkt och han såg annonsen å konstatera att det var hand gamla, och gubben som sålde den brukar handla med moppar och diverse skrot (sålt mkt till han när det begav sig med sånt) å han hade köpt den av en kille som troligen var tjuven. Allt anmäldes på en gång men ingenting har hänt så klart. Gubben har fortfarande kvar den i garaget å väntar på att polisen ska höra av sig..men ingenting händer..sån är svenska poliskåren! Usch säger jag bara!

Hoppas bara dom får tag i den där svart***** som snott bilen och får fast han, bilstöld och misshandel/mordförsök? Det är ju rätt allvarliga brott..gissar på villkorlig dom i 3 månader eller kasnke dagsböter? Dagens straff är så jäkla hårda tyvärr..tack vare det så finns det ju knappt några kriminella kvar eftersom straffen avskräcker! =P

Såld på Italienare
579 Inlägg
6 februari 2006
Det är bara att beklaga.
Samtidigt som man försöker hålla tillbaka fördomstankarna så kan man inte låta bli.
Allt med Danmark o allt som händer.

Det är INTE polisens fel att dem är "lata". Vi lever under en regering som exempelvis ersätter båtpolisen med kustbevakningen för att dem inte kan ta hand som skattebetalarnas pengar.

2 751 Inlägg
6 februari 2006
RE: Samtidigt som man försöker hålla tillbaka fördomstankarna så kan man inte låta bli.

Asså det var danskarna som publicerade en bild på muhammed som dom readan visste att det inte skulle vara så positiva reaktioner!! Meningslös publikation som kommer att aktivera en massa teroorister som kommer bomba våran flygplatser där sedan oskyldiga människor kommer dö!! Ja vet att det är press frihet och uttryckande frihet eller va det heter men ska man verkligen gå så långt o provocera en annan religion??

+ alla invandrare är inte muslimer!!!!

Who Djaa bless no man curse

Såld på Italienare
579 Inlägg
6 februari 2006
n0b0dy_ skrev:
RE: Samtidigt som man försöker hålla tillbaka fördomstankarna så kan man inte låta bli.

Asså det var danskarna som publicerade en bild på muhammed som dom readan visste att det inte skulle vara så positiva reaktioner!! Meningslös publikation som kommer att aktivera en massa teroorister som kommer bomba våran flygplatser där sedan oskyldiga människor kommer dö!! Ja vet att det är press frihet och uttryckande frihet eller va det heter men ska man verkligen gå så långt o provocera en annan religion??

+ alla invandrare är inte muslimer!!!!

Vad var det för sista kommentar? Jag är ingen rasist även om jag märker att du spelar på det.

En tidning har rätt att publicera vad fan dem vill! Så SKA det självklart vara.
"men ska man verkligen gå så långt o provocera en annan religion??"
Självklart ska man göra det! Vill man ha en dialog kan man inte sitta med tummen mitt i handen.
Sen kan man fråga sig om man ska gå så långt att man vill utrota det danska folket för en publikation i en tidning.
Men det är ju självklart inte lika allvarligt som att publicera skämtbilder.

694 Inlägg
6 februari 2006
va heter det tryckpress firhet.. så länge det inte är hetsmot folkgrupp är det lagligt.. och det är fan sorgligt att sånt här händer.. det är dom här"invandrarna som ger dom andra dåligt ryckte tyvärr.. förstår fan inte sveriges invandrar politik ibland.. och är verkligen inte rasist nazist osv.. tycker bra om alla så  länge dom sköter sig.. men det är ju tyvärr bara fakta att den lilla del invandrare står för stor del av brott.. varför vet jag inte.. men det är sorligt finns så många fina människor som blir lidande pga av några jävla skitstövlar!!

2 751 Inlägg
6 februari 2006
Sen kan man fråga sig om man ska gå så långt att man vill utrota det danska folket för en publikation i en tidning.

För det första jag försvarar inte dom som skadat eller gjort illa något dansk/danskt men ja säger att det är meningslöst att publicera sånna grejjer ja förstår inte innebörden o rita en skämtbilder av en profet som man vet att folk i melanöstern ser upp till!!!

Och om det är så mycket pressfrihet varför visar dom inte den bilden i tidningen nu??? Folk vill ju se det som upprört araberna :-)

Re: så länge det inte är hetsmot folkgrupp är det lagligt
Muslimer är en folkgrupp!! Och förnedra deras religiopn är hets, men sen som sagt dom överreagerade också tycker jag!! så börja inte anklaga en massa skit nu ja skyddar terrorister osv:!

+ ja ser inte dig som rasist!! Ja vet inte hade ja själv bott i mitt hemland kanske ja me hade reagerat så!!

Såld på Italienare
579 Inlägg
6 februari 2006
n0b0dy_ skrev:
Och om det är så mycket pressfrihet varför visar dom inte den bilden i tidningen nu??? Folk vill ju se det som upprört araberna :-)

+ ja ser inte dig som rasist!! Ja vet inte hade ja själv bott i mitt hemland kanske ja me hade reagerat så!!

Du har självklart rätt till din åsikt och jag har rätt till min. (även om jag anser att din är felaktig tongue)
Anledningen till att Jyllandsposten inte publicerar bilderna igen är nog grundad på att dem har att göra med vissa människor som hotar att utföra terordåd i Danmark.
Och de människorna förstår inte vad en karikatyr är för något.

Ursäkta mig om jag svävar iväg för mycket från topic.. :o
Senast redigerat av Johanromeo155 (6 februari 2006)

2 751 Inlägg
6 februari 2006
RE: Anledningen till att Jyllandsposten inte publicerar bilderna igen är nog grundad på att dem har att göra med vissa människor som hotar att utföra terordåd i Danmark.

Men vad har muhammed med terror o göra?? Ja menar dom kunde gärna tatt en vanlig snubbe! Men som sag dom överreagerade!!

9 108 Inlägg
6 februari 2006
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=9788

här är diskussioner om Danmark och muhammed och dynamitbälte o allt vad det innefattar..

676 Inlägg
6 februari 2006
vilket j*vla svin! de finns invandrare som är trevliga på alla sätt sen finns de invandrare som absolut INTE kan skilja sitt och ditt! men visst, de e ju såklart att de finns svenskar som är j*vligt klåfingriga och inte heller kan hålla sin tassar ifrån sina grejjer. angående svenska fängelsen, dom suger stenhårt! de e ju fan knappt något fängelse!! om nån åker fast tänker dom, jahapp... och om nåogn fråga om han ska till fängelse så säger han: nää, jag ska bara ta in på ett lyxhotell i några månader föratt jag mörda 3 familjer. asså tjena eller! de ska vara som fängelsen i USA! där snackar vi om STRAFF! visst, dödsstraff är ju diskuterbart men resten! skulle den här killen åka fast (vilket jag verkligne hoppas!!!!) så kommer han kanske få lite böter eller fängelse i någon vecka eller två sen är han ute igen

asså allvarligt talat, förbannade politiker som svinar ner sverige!!!!!

målare
25 Inlägg
6 februari 2006
Jag kollar lite extra jag också. bor i varbger så ser jag den så hör jag av mig till polisen. faaaaaaaan vad trist de e

8 156 Inlägg
6 februari 2006
Försökte ni spåra telefonen?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

88 Inlägg
6 februari 2006
jävligt svinigt. men kom ihåg att när man ska sälja nått o någon ska provköra själv i bilen ska man alltid fråga efter körkort/legg och behålla de te dom kommit tebaka, fast de hade ju inte hjälpt i de här fallet de för de här va redigt svinigt gjort.

945 Inlägg
9 februari 2006
Hört nåt nytt om kärran ännu?

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
9 februari 2006
ja lovar om någon gjorde nått liknade mot mig skulle jag inte blanda in polisen utan jag skulle göra allt i makt och leta upp kille och sätta en kula i hans huvud och spotta på han/hon *Arg* kanske lite överdrivet men jag skulle inte va snäll om jag fick tag i personen iaf smile
Senast redigerat av UseDubbelTurbo (9 februari 2006)

Bmw osv..

Ingenjör
256 Inlägg
9 februari 2006
xBjorlingx  "den där svart******" ? Behövdes den kommentaren?

Här kommer lite info som jag hoppas att INGEN med fördomar missar. Länken till uppgifterna står längst ner. Läs på och förstå, skriv sedan era kommentarer.

"Det finns också en typiskt svensk brottslighet, konstaterar Jan Ahlberg. Den består av till exempel bedrägeri, biltillgrepp, trafikbrott, stöld ur bilar, cykelstölder och skadegörelse. 90 procent av alla anmälda stölder ur och från motorfordon och 94 procent av all skadegörelse är registrerad på personer födda i Sverige. "

"När det gäller bilbrottslighet (tillgrepp av och stöld ur och från motorfordon), som ofta begås av missbrukare, har över hälften av invandrargrupperna lägre värden än svenskarna. Danmark, Norge och Finland ligger högt. "

Förvånade? Ja, man kan ju undra hur sanningen är kontra den mediebild vi får.

Med ANDRA ord än de som sagts här. Sannolikheten att din bil blir stulen av en svensk är större än att den blir stulen av en utlänning (sydkorean, indier, chilenare, "araber"...ja alla som har minst en förälder som är född utomlands, enligt rapporten)
Lägger Ni ihop ALLA utlänningsgrupper, citerar xBjorlingx "den där svart******", och då inluderar jag amerikanare, kineser...ja alla invandringsgrupper, då begår "utlänningarna" mer brott. Men den jämförelsen är inte korrekt. "Man bör jämföra äpplen med äpplen"

Läs mer på:

http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod … nstance=12

Om du vill ha en bildad uppfattning.

//ledsen för din kompis vägnar.
Senast redigerat av N33d4Sp33d (9 februari 2006)

Det är inget brott förrän man åker fast

945 Inlägg
9 februari 2006
Ingenjörn!Bra att du tog upp fakta!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
9 februari 2006
N33d4Sp33d skrev:
xBjorlingx  "den där svart******" ? Behövdes den kommentaren?

Här kommer lite info som jag hoppas att INGEN med fördomar missar. Länken till uppgifterna står längst ner. Läs på och förstå, skriv sedan era kommentarer.

"Det finns också en typiskt svensk brottslighet, konstaterar Jan Ahlberg. Den består av till exempel bedrägeri, biltillgrepp, trafikbrott, stöld ur bilar, cykelstölder och skadegörelse. 90 procent av alla anmälda stölder ur och från motorfordon och 94 procent av all skadegörelse är registrerad på personer födda i Sverige. "

"När det gäller bilbrottslighet (tillgrepp av och stöld ur och från motorfordon), som ofta begås av missbrukare, har över hälften av invandrargrupperna lägre värden än svenskarna. Danmark, Norge och Finland ligger högt. "

Förvånade? Ja, man kan ju undra hur sanningen är kontra den mediebild vi får.

Med ANDRA ord än de som sagts här. Sannolikheten att din bil blir stulen av en svensk är större än att den blir stulen av en utlänning (sydkorean, indier, chilenare, "araber"...ja alla som har minst en förälder som är född utomlands, enligt rapporten)
Lägger Ni ihop ALLA utlänningsgrupper, citerar xBjorlingx "den där svart******", och då inluderar jag amerikanare, kineser...ja alla invandringsgrupper, då begår "utlänningarna" mer brott. Men den jämförelsen är inte korrekt. "Man bör jämföra äpplen med äpplen"

Läs mer på:

http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod … nstance=12

Om du vill ha en bildad uppfattning.

//ledsen för din kompis vägnar.

inte för att jag har något emot invandrare från något land men jag tvekar starkt på att den där statestiken stämmer.. vet att dom flesta ligorna som snor lyxbilar och trixar och fraktar hit o dit dom är invadrare..  sj klart finns det säkert svennar som gör det men medel svensken har ej modet att hålla på med sånt där invandrare är mkt modigare en svenskar både på bra och dåliga vis.. många har åsikten "ut med alla (kriminella) invandrare" men jag har åsikt bort med varenda kriminell jävell arab eller svensk spelar ingen roll finns tusentals bra invandrare och tusen tals bra svenskar och tusen tals svenskar idioiter och tusen tals invandrar idioiter..

Bmw osv..

Ingenjör
256 Inlägg
9 februari 2006
UseDubbelTurbo skrev:
vet att dom flesta ligorna som snor lyxbilar och trixar och fraktar hit o dit dom är invadrare..  sj klart finns det säkert svennar som gör det men medel svensken har ej modet att hålla på med sånt där invandrare är mkt modigare en svenskar både på bra och dåliga vis....

Jo, de flesta ligorna är säkert styrda av utlänningar...Men sedd till fördomsfullheten så bör man ju inse att det är en bråkdel av totala antalet invandrare i Sverige.

Det är synd att det inte följande uttryck finns i folkmun:
"Medel utlänningen"

Dessutom, angående att du ifrågesätter källan...Titta på den igen, det är inte hämtat från "En ding-ding värld" wink
Brå är en verksamhet som samarbetar med myndigheter och får uppgifterna till sitt forskningsarbete från just tillförlitliga källor. Så reliabiliteten i deras slutsatser är nog väldigt hög.
Senast redigerat av N33d4Sp33d (9 februari 2006)

Det är inget brott förrän man åker fast

Sök