bas och ljud fråga

Viktor_med_R NoFuckNoRide
30 april 2007 · 474 Inlägg

har fått mej 4 10 basar av min morbror och nu kopplade jag i 2 av dom i bilen men det kmr "musik" ur basen, och farsans polare sa att jag skulle skaffa mej ett delningsfilter för att dela på det hela stämmer de?

Sug Performance Club
Snoppen
30 april 2007 · 543 Inlägg

Lovborg_740 skrev:
har fått mej 4 10 basar av min morbror och nu kopplade jag i 2 av dom i bilen men det kmr "musik" ur basen, och farsans polare sa att jag skulle skaffa mej ett delningsfilter för att dela på det hela stämmer de?

Lågpassfilter är vad du behöver.

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
Drönirettab
30 april 2007 · 21 761 Inlägg

Finns det inget filter på slutsteget?

Snoppen
30 april 2007 · 543 Inlägg

Just det ja, det brukar vara inbyggt i steget, så det kan bli lite jobbigt om du inte har det.

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
Viktor_med_R NoFuckNoRide
30 april 2007 · 474 Inlägg

Drönirettab skrev:
Finns det inget filter på slutsteget?

'
det fanns men det var kasst tydligen

Sug Performance Club
Drönirettab
30 april 2007 · 21 761 Inlägg

Menar du att det är trasigt eller att det inte filtrerar så bra?

Puttson
30 april 2007 · 296 Inlägg

hm   finns det så att du kan dela på Hz    dela från 20 till 65  så ska du att det blir skillnad.  annars måste du köpa ett filter

Viktor_med_R NoFuckNoRide
30 april 2007 · 474 Inlägg

Drönirettab skrev:
Menar du att det är trasigt eller att det inte filtrerar så bra?

det filtrerar nog inte bra

Sug Performance Club
Drönirettab
30 april 2007 · 21 761 Inlägg

Vad heter steget?

Viktor_med_R NoFuckNoRide
1 maj 2007 · 474 Inlägg

Drönirettab skrev:
Vad heter steget?

puh bra fråga:P

Sug Performance Club
Viktor_med_R NoFuckNoRide
1 maj 2007 · 474 Inlägg

Puttson skrev:
hm   finns det så att du kan dela på Hz    dela från 20 till 65  så ska du att det blir skillnad.  annars måste du köpa ett filter

ja det har jag men det filtrerar inte bra oavsett om jag har p åmax elr inte

Sug Performance Club
Drönirettab
1 maj 2007 · 21 761 Inlägg

På max?

Hur menar du nu?

Känns som vi inte kommer någonstans just nu. Jag tror att det skulle vara bra om vi fick veta vad steget heter, då kan man kanske kika i en manual på nätet eller så om vi har tur.

Viktor_med_R NoFuckNoRide
1 maj 2007 · 474 Inlägg

http://www1.speedyshare.com/data/953297419/3488249/84370252/DSC00714.JPG


köpte ett högtalar sett idag för att jag fick med ett par delningsfilter för 300kr men filtrerna funkar inte i basen och det vinns inget man kan vrida på bara stoppa i min morbror sa ngt om att det var ett passive filte roch att jag behöver ett aktive elr ngt sånt???

Senast redigerat av Lovborg_740 (1 maj 2007)

Sug Performance Club
Viktor_med_R NoFuckNoRide
1 maj 2007 · 474 Inlägg

Drönirettab skrev:
På max?

Hur menar du nu?

Känns som vi inte kommer någonstans just nu. Jag tror att det skulle vara bra om vi fick veta vad steget heter, då kan man kanske kika i en manual på nätet eller så om vi har tur.

det heter powerlogic component amp268

Sug Performance Club
Drönirettab
1 maj 2007 · 21 761 Inlägg

Hmm.. Det gav inget resultat vid en vanlig googling iaf.

Om du tar ett kort på steget och lägger in bland bilbilderna så att man ser alla kontroller och rattar, då kanske det går att se vilka justeringar det finns.

Viktor_med_R NoFuckNoRide
1 maj 2007 · 474 Inlägg

Drönirettab skrev:
Hmm.. Det gav inget resultat vid en vanlig googling iaf.

Om du tar ett kort på steget och lägger in bland bilbilderna så att man ser alla kontroller och rattar, då kanske det går att se vilka justeringar det finns.

detfinns masa saker på steget knappar och rattar har provat skruva på alla men det händer bara att musiken försvinner bara lite men inte helt

Sug Performance Club
Drönirettab
1 maj 2007 · 21 761 Inlägg

Ok, har du tillgång till en digitalkamera så att du kan ta ett foto av stegets kontroller?

Man vet aldrig, det kan ju finnas någon knappkombination som ni inte har testat.

Viktor_med_R NoFuckNoRide
1 maj 2007 · 474 Inlägg

Drönirettab skrev:
Ok, har du tillgång till en digitalkamera så att du kan ta ett foto av stegets kontroller?

Man vet aldrig, det kan ju finnas någon knappkombination som ni inte har testat.

okej jag har mobilen men kan dra ut och kolla om jag får bra kort för det sitter typ öppe i taket:P

Sug Performance Club
Viktor_med_R NoFuckNoRide
1 maj 2007 · 474 Inlägg
Sug Performance Club
Drönirettab
1 maj 2007 · 21 761 Inlägg

Har kollat på alla tre bilderna nu.

Du har alltså kopplat in RCA kablarna på "REAR". Sedan såg jag inte riktigt om "LPF" knappen var intryckt, om den nu inte är det så ska den iaf vara det. "HPF" knappen var uttryckt såg det ut som, det ska den vara också eftersom det bara är bas som ska spelas.

"LO-PASS FREQ.ADJ" kan ställas ungefär mittemellan 55 och 120 Hz, då borde delningen bli ca 85-90 Hz.

"PARALLELL" vet jag inte riktigt vad den betyder.

"SENS" som sitter ovanför "REAR" kan ställas i mitten till en början, sedan kan man prova att öka lite grann.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang