Jag har en lien fundering kring neon i kupèn, hur kopplar man in de? Normalt så får man ju med en cigplugg men jag vill dra neonen direkt till bateriet hur gör jag det? behövs det en särking? är det bara kapa cigpluggen å förlänga å sedan dra till batteriet?
Det borde gå bra att klippa bort cigarettpluggen men se efter så att transformatorn till rören sitter däri. Sen är det bara att dra pluss till batteriet och jord i karossen. en säkring är heller aldrig fel att ha så nära batteriet som möjligt.
- Vad har du i lådan?
- Kaniner.
- Vad gör de?
- Kaniner...
om du inte göt som mig å drar inn massa lampor i kupen, så kan du enkelt sno ström från ciguttaget, lr om du vill ha mer, så drar du in en grövre kabel från batteriet till en säkringsbox, och delar upp allt däri! ska jag gör nu när jag ska börja pilla interiör igen
Men till frågan kan jag göra så här, Plus kabel till batteriet sedan jord kabel till karossen sedan drar jag bara kablarna till dit som ska sitta? eller måste jag köra en särkings box å shit?
kör via en säkring.. sedan via en strömbrytare... (möjligen finns det en på boxen till dem där rören men det är aldrig fel med en til så att dem inte dra tjuvström)
Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?
Har kopplat flera saker på cigg. kabblarna. Gick kanon. Men visa kanske inte vet hur man gör?
nej det vet nog inte vissa och vissa vill inte heller koppla in saker via ciguttaget pga att du delvis har tändningsström på cigguttaget.. du har delvis en säkring som går dit som du kan överbelasta och du får en stor rolig kontakt som sitter i cigguttaget för jämnan...
Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?
Men finns ju av och på på neonet annars är det ju skräp. Har väl inte på grejerna när du startar bilen. Tycker det här börjar bli ett ut pratat ämne.
det blir det möjligen... men får jag fråga hur du menar att du kopplat... har du tagit pluss från bakstycket av cigguttaget... (fick denna tanke nu.. jag har varit inne på att du menat att du har dragit alla förbrukare til en ciggplugg som sitter i cigguttaget) men KAN du ha på grejerna när tändningen är av? cigguttaget brukar vara kopplad till tändningsström... vilket betyder att du inte kan få grejerna att lysa utan tändningen påslagen?
Okej där har du rätt, nej kan jag inte. Ber om ursäkt=)
nemas problemas, det är luuungt.... visst kanske många lessnar på denna disskussion.. men vi måste ju sprida lite ljus kring alla lösningar... jag vet att det finns otaligt många lösningar och sett som man kan koppla el på... och inget är direkt fel sålänge man är nöjd med fördelarna/nackdelarna som skapas beroende på varifrån man tar strömmen..
Men när någon frågar hur dem själva skall koppla in finns får dem ju kanske 3olika svar.. och det bästa är ju om dem får förklarad hur det fungerar vid olika inkopplingar (tex, om man kan använda komponenterna uatn att ha tändningen på eller ej)