Irriterar mig på folk som kör om lägger sig framför.

Sushikocken Sleeper
2 maj 2007 · 3 084 Inlägg

som rubriken lyder varför ligger vissa på som en galning för att köra om sen lägger man sig framför i samma fart när det är fri väg framför varför inte köra ifrån en om de nu har så bråttom och ska om =/ och sen kör dem om och svänger av direkt efter omkörningen öhh vadå onödigt! skäms folk att ligga bakom någon? ibland fattar man inte hur vissa är funtade tänk på miljön! wink

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
dusty Living in the fastlane
2 maj 2007 · 2 616 Inlägg

dålig planerad körning?

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
2 maj 2007 · 5 753 Inlägg

vissa är ju bara så... dom kan bara inte ligga efter nån annan bil.. håller med dig, man stör sig på sånna

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Izual
2 maj 2007 · 4 571 Inlägg

Håller med.

En gång blev jag nästan prejad av vägen pga en förare som gjorde en väldigt dum omkörning.

Det var en lång raksträcka och det var 2 bilar bakom, en av bilarna påbörjade en omkörning men det tog väldigt lång tid innan han kom upp jämsides med mig då påbörjade den andra bilen bakom en omkörning med eftersom den första nästan var förbi.

Tror du inte den första bilen saktar ner ännu mer och riktigt smyger sig förbi och lägger sig bara meter från min bil. då har den andra bilen kommit upp jämsides och inte han heller kör särskilt fort eftersom den bilen framför sniglat sig förbi och hindrat den andra från att få upp fart.

Då kommer en mötande bil som närmar sig oroväckande snabbt.
bilen som ligger jämsides hinner inte om både mig och bilen innan eftersom han inte gjort någon lucka mellan oss.

man ser att bilen bredvid mig inte hinner reagera fort nog för att avbryta omkörningen så jag får tvärnita så han hinner in i mellan oss.

Satan va förbannad och arg jag blir på folk som inte kan göra en ordentlig omkörning.
Ska man om en bil så kan man göra det snabbt och säkert istället för att snigla sig förbi och öka riken för att möta någon mitt i omkörningen"!

Figgy
2 maj 2007 · 157 Inlägg

Jag stör nog mig mer på alla jävla mopedister som inte kan trafikregler, och det finns fan inte en ända som kan köra utav dem!

Förra helgen var jag påväg ur en korsning när en moppe kör om på yttern i själva korsningen, jag var brevid och hänger mig på tutan och ger fingret. Hade det kommit en bil från höger i korsningen hade både han och jag smällt då alla måste väjja sammtidigt...

Stryk skulle de ha!

Senast redigerat av Figgy (2 maj 2007)

BMW 735i (1996)
Akka
2 maj 2007 · 1 174 Inlägg

Håller fan me finns inge värre än folk som lägger sig i hecken å trycker sedan ska dom om å köra snigel fart!!!!

airam
2 maj 2007 · 390 Inlägg

Om man ska vrida på det lite så tycker jag det är riktigt otäckt när folk inte försöker hjälpa in den som gjort en taskig omkörning och hamnar i nått slags chickenrace.
Även om man kan tycka den får skylla sig själv så kan man väl inte bara sitta där och nästan lägga sig tätare och hoppas det går åt helvete?

Ford Mustang Mach I "Pappas bil" (1973)
Merclone Leg. Spådam
2 maj 2007 · 816 Inlägg

Jag har mer problem med lastbilar som på motorvägen helt plötsligt bestämmer sig för att köra om lastbilen framför, och därför slänger sig ut mitt framför en så man får stå på bromsen. Sen tar det en jävla tid innan de kommit förbi... Och att bromsa på motorvägen känns av nån anledning alltid olustigt hmm

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Jooko
2 maj 2007 · 88 Inlägg

blinka med helljusen! upp med fingret och full paddel! smile

C70
2 maj 2007 · 424 Inlägg

Råkade ut för en riktig idiot en natt på E6:an. Det var en skrotig Opel Astra som låg extremt nära bakom (jag hade farthållarn på ca 122) och sedan seeeeeeegade han om mig och gick in precis framför och låg sedan i ca 115. Så jag körde om och la mig framför igen. Idioten gör givetvis samma sak igen, segar om, går in framför och sänker farten. Sedan händer samma sak IGEN! Då får jag nog....tänder helljuset i nacken på honom (möjligen ett väl valt finger också wink ), växlar ner till 3an......ja, ni kan ju gissa om han hann med winktongue

Senast redigerat av C70 (2 maj 2007)

MrTurbo Better than God \o/
2 maj 2007 · 1 882 Inlägg

Fick en fåne i en Ådi TT bakom mig i för ett tag sedan, jag körde 100kmh på 90 väg. Han kommer sakta i kapp, trycker sig förbi trots möte och lägger sig framför i 90. Jag kör förbi honom, håller 100. Han kommer ikapp, kör förbi och lägger sig i 90.... *pust*

Senast redigerat av MrTurbo (2 maj 2007)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Nicklasson
2 maj 2007 · 36 Inlägg

Akka skrev:
Håller fan me finns inge värre än folk som lägger sig i hecken å trycker sedan ska dom om å köra snigel fart!!!!

nog fan är dom störande alltid men
värre tycker jag det är med dem som lägger sig i baken på en när det inte finns en möjlighet till omkörning på flera KM pga. en-filigt och vajerräcke. det blir ju dessutom sämre för dem när det väl är dags för dem att köra om. Ska det vara så jädra svårt att hålla lite avstånd.

Det spelar ingen roll hur man trimmar en bil, sitter skit bakom ratten kan till och med en Saab dra vilket "vrålåk" som helst
Bobo
2 maj 2007 ·

Har man bråttom själv släpper inte jag om någon så det problemet brukar inte finnas, däremot finns det idioter som svänger ut på vägen framför än och åker hur sakta som helst när de bara kunde väntat 30 sekunder och låtit mig åka förbi, sådant är grym störande, kör du ut mitt framför får man väl köra på lite också

turbotompa fritidsprofessor
2 maj 2007 · 1 197 Inlägg

Jag brukar inte lida av det problemet att jag blir omkörd...möjligtvis om jag har kört punka, men inte annars... cool

Sushikocken Sleeper
2 maj 2007 · 3 084 Inlägg

turbotompa skrev:
Jag brukar inte lida av det problemet att jag blir omkörd...möjligtvis om jag har kört punka, men inte annars... cool

är det ett problem att bli omkörd? isf så är du ju precis en sån jag snackar om -.-

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
turbotompa fritidsprofessor
2 maj 2007 · 1 197 Inlägg

Sushikocken skrev:

turbotompa skrev:
Jag brukar inte lida av det problemet att jag blir omkörd...möjligtvis om jag har kört punka, men inte annars... cool

är det ett problem att bli omkörd? isf så är du ju precis en sån jag snackar om -.-

Det sa jag inte.

Martin 9-3 Fisketokig
2 maj 2007 · 2 997 Inlägg

Klassikern som gäller...

när en bil närmar sig sakta sakta och ser ut att ska påbörja en omkörning så gasar man upp så det blir lucka och sen tillbaka ner på farthållaren.

Efter någon gång har de tröttnat rejält och då kommer man till det roliga att de laddar allt de har och drar om och slutar inte gasa förrän man inte kan se dem längre eller så har man alltid möjligheten att köra ett race.

Västa är ändå när det är taskig beläggning och en gamal familjebuss eller kombi kommer och ska om och tror allvarligt att man vill få alla stenar omkring sig.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Datsuntok Datsunfrälst
3 maj 2007 · 65 Inlägg

Ett annat vanligt fenomen brukar utspela sig om man ligger bakom en bil som kör sakta, säg 90, men inte kan köra om pga sikten, åsså kommer nån å lägger sig bakom, sen när de blir raka och man kör om så blåser muppen bakom förbi både den långsamma och mig, å lägger sig på typ 100 å själv har man tänkt köra 110 men jag har 58 hk så de tar ju ett tag att uppnå önskad fart, så efter ett tag får man köra om han som körde om.. varför kan dom inte vänta att mata om tills dom vet hur fort man tänkt köra?

XanderCage
3 maj 2007 · 193 Inlägg

Håller med dig Bobo!
Fan vad det är störande och direkt farligt när någon idiot kör ut som
har stopplikt när man kommer och blåser på.
ut ska idioten men gasa på lite kan den inte!
har man så jävla bråttom att man inte kan vänta 20 sec på bilen som
kommer får man fan ta och gasa på lite också annars kan man vänta.

Ang topic håller jag med där med.

Mvh Kimme

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang