Cops:) Biljakt i Malmö Del I och II

Black Knight
27 augusti 2005 · 711 Inlägg

http://media.putfile.com/biljakt

Del II
http://media.putfile.com/biljakt254

Senast redigerat av Black Knight (27 augusti 2005)

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
JohnnyN Rutinerad medlem
27 augusti 2005 · 1 938 Inlägg

Vilket polisvåld yikes alla 3 blödde ju från diverse ställen efter att polisen hade tagit dom hmm

Och den ena snuten hotade ju föraren att han skulle klå upp honom i snubilen neutral

Senast redigerat av calibra_nox (27 augusti 2005)

chrizz Administratör
27 augusti 2005 · 11 780 Inlägg

Polisvåld? Rätt åt de jävlarna ju. Vad trodde de, att de skulle lyckas köra ifrån polisen mitt i stan eller? suck.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Janken Driver
27 augusti 2005 · 2 111 Inlägg

haha lol.föärsöka dra snuten med en calibra hehe...mitt i stan o mitt på blanka dagen...Man kunde ju räkna ut med lillfingret hur det skulle gå ehe...förstår snutarna fast en av dem uppförde sig oproffsigt när han skrek o frågade vafan de gjorde "här".åk hem"..hehe...men men,,,intressant filmsnutt iaf smile

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Redbull Moderator+
27 augusti 2005 · 1 081 Inlägg

Håller helt med Chrizz.

Polisvåld? Du har inte funderar på att dom blödde för att polisen var tvungen att ramma dom för att få stopp på dom. Sen hur trevlig var den killen mot snutarna då?

Eh tycker inte det minsta synd om dom, är man så jävla dum så man inte ger upp frivilligt när man har 10+ snutbilar efter sig mitt inne i stan får man fan skylla dig själv om man får lite ont här och där..

Vem jag?
s40se
27 augusti 2005 · 52 Inlägg

rätt åt dem jävlarna såna ska man inte tycka synd om

Volvo S40 (1998)
chrizz Administratör
27 augusti 2005 · 11 780 Inlägg

Janken skrev:
haha lol.föärsöka dra snuten med en calibra hehe...mitt i stan o mitt på blanka dagen...Man kunde ju räkna ut med lillfingret hur det skulle gå ehe...förstår snutarna fast en av dem uppförde sig oproffsigt när han skrek o frågade vafan de gjorde "här".åk hem"..hehe...men men,,,intressant filmsnutt iaf smile

Det var väl han i civilkläder, inget säger att han var polis ju. Det kan ju bara varit nån civilperson som fått fnatt.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Goffen Administratör
27 augusti 2005 · 2 974 Inlägg

Calibra? En vectra tyckte jag att det va o det är inte mer än rätt att dom får rejält med pisk tycker jag....... Det va en privatperson som fick spelet där tror jag med, troligen ingen polis

Senast redigerat av Daniel T (27 augusti 2005)

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Janken Driver
27 augusti 2005 · 2 111 Inlägg

Daniel T skrev:
Calibra? En vectra tyckte jag att det va o det va o det är inte mer än rätt att dom får rejält med pisk tycker jag.......

kanske såg fel. tyckte den var så låg så jag antog att det var en calibra...+baken såg ut som en calibra?...jopp,smisk ska de ha! tongue

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Janken Driver
27 augusti 2005 · 2 111 Inlägg

chrizz skrev:

Janken skrev:
haha lol.föärsöka dra snuten med en calibra hehe...mitt i stan o mitt på blanka dagen...Man kunde ju räkna ut med lillfingret hur det skulle gå ehe...förstår snutarna fast en av dem uppförde sig oproffsigt när han skrek o frågade vafan de gjorde "här".åk hem"..hehe...men men,,,intressant filmsnutt iaf smile

Det var väl han i civilkläder, inget säger att han var polis ju. Det kan ju bara varit nån civilperson som fått fnatt.

jo de förståss men men...trodde han va civilsnuten som va på där.va ju en silvrig volvo som åkte me snutarna.antog att han va civilsnuten.hoppas att de inte var det.oproffsigt isåfall.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Glennson
27 augusti 2005 · 13 Inlägg

Ja lite polis våld var det ju!! Men killarna hade ju varken gjort rätt eller va speciellt snälla när dom satt i bojorna...

Hu kommer man på nått sånt här?? Mitt i stan oxå!! Tänker dom inte på andra barn som unga som gammlingar!!
Nä ska man gasa så gör det på bana där det hör hemma, eller folkrace.

Gubben som skrek va nog privatperson. Skulle oxå säga ett å annat ord om jag va där!!

Its not the fart that kills its the smell!!
Ghost RS Skoda Addict
27 augusti 2005 · 167 Inlägg

Helt klart ännu ett fall utav "övervåld" utav dem uniformerade...enligt mitt tycke...(om dem var värd det våld dem utsattes för, kan jag däremot inte svara på)

Sedan kommer man ju till frågan:

- Hade dem här killarna gjort sig förtjänta utav det, eller inte?!

Skulle vara intressant att veta lite mer om själva händelsen. När hände den? Hur började det hela? Vad åtalades dem för?

Sitter inte och försvarar dem på något sätt. Dem utsatta ju många oskyldiga människors liv för fara. "Ger man sig in i leken, får man leken tåla". Men, man skall inte behöva tåla "övervåld", från dem som har befogenheten att bestämma vad som är "rätt eller fel".

Men, slutsatsen får bli att jag känner mig lite kluven utav att se dessa filmer...

Senast redigerat av Ghost RS (27 augusti 2005)

-=[Tobbe]=-
Skoda Fabia V RS 2004 "Ghost Edition"
Motto: "Den Som Har Flest Saker När Han Dör Vinner." ;)
JohnnyN Rutinerad medlem
27 augusti 2005 · 1 938 Inlägg

Här i Finland skulle det där vara övervåld av polis tongue + att här blir ingen rammad heller... de blir intryckta mellan polisbilarna, så att de tvingas stanna...

+att det var fan ingen Calibra mad det var en Vectra skulle jag säga!

chrizz Administratör
27 augusti 2005 · 11 780 Inlägg

Ghost RS skrev:
Sedan kommer man ju till frågan:

- Hade dem här killarna gjort sig förtjänta utav det, eller inte?!

Svar: Ja

Motivering: När man smiter från polisen på det våldsamma sätt de gjorde så är de förmodligen direkt klassade som livsfarliga mot sig själva men inte minst allmänheten och ska väl därför stoppas, även om det kräver riktigt hårda tag.

Att man sen som polis full med adrenalin i kroppen sliter ned dem efter man fått stop på bilen, och griper dem med hårda tag förstår jag. Vad förväntar de sig? Röda mattan och glass? "Välkomna, vi har letat efter er. Var så god och stig in här bak i polisbilen"

Skämt åsido, jag tycker det är mycket bra att polisen kör med hårda tag. Hade dessa yngligar stannat direkt och inte försökt rymma hade gripandet med stor sannolikhet sett annorlunda ut. Nu var de rymningsbenägna, och inget säger att de inte skulle försökt springa iväg om de fick chansen.

Hårdare tag! Mer respekt! Det står jag för iaf.

MVH.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
JohnnyN Rutinerad medlem
27 augusti 2005 · 1 938 Inlägg

Okej, de kanske körde helt på fel ställe för att köra fort, men överdrivet polisvåld är ändå helt onödigt...

Ghost RS Skoda Addict
27 augusti 2005 · 167 Inlägg

Jag syftade inte på sättet deras fordon, stoppades på...

Utan sättet dem behandlades på då dem hade gett upp, då bilen redan var prejad utav vägen och dem var "lugna".

Klart att adrenalinet pumpade i hela kroppen, för dem poliser som hade deltagit i jakten, eller bevittnat den. Men, det rättsfärdigar ju inte vilket beteende som helst.

Jag kan nämna att jag är för hårdare straff. Det finns massor utav hemska brott som jag anser att dem som utför, ska få hårdare straff för. Vissa brott borde t.o.m. förbruka rätten att leva, för dem som utför dem.

Jag säger inte heller att jag tycker synd om just dem här killarna på filmen.

Det är ju vårat värdelösa rättsamhälle som leder till sådant här våld. Poliserna som griper dem misstänkte. Vet ju redan då att dem där killarna kommer att vara "ute på gatan" snart igen (likaså vet ju killarna själva). Eller få någon villkorlig dom, eller kanske någon månad på "ungdomshem". Klart att dem vill "statuera exempel" för dem...och visa hur det kan gå om man utför brott...

Med ett bättre fungerande rättsamhälle och hårda straff samt strängare lagar. Så skulle inte folk försöka fly från polisen lika ofta. (tror jag iallafall)

Så, jag säger det ännu en gång...jag blir kluven om vad som är rätt eller fel då jag ser bilderna.

Man kan ju inte rättsfärdiga polisvåldet med att det var brottslingarna som började...eller dem får skylla sig själva...

Dem skulle ju haft sådan pass respekt för rättsamhället att dem inte "vågat" försöka fly....p.g.a dem eventuella efterföljderna då dem låstes in någonstans..

Tror inte polisen vinner någon sådan respekt genom våldet dem utsätter dem där killarna för.

...komplicerat är det...jag har ju ändå förstålese för hur dem där poliserna agerade...även om jag tycker att det helt klart är "övervåld"...

Med Vänlig Hälsning

Senast redigerat av Ghost RS (27 augusti 2005)

-=[Tobbe]=-
Skoda Fabia V RS 2004 "Ghost Edition"
Motto: "Den Som Har Flest Saker När Han Dör Vinner." ;)
Goffen Administratör
27 augusti 2005 · 2 974 Inlägg

Jag tycker inte man kan sitta o spekulera i hurvida polisen tog i för mycket eller inte för killarna gjorde säkert motstånd även när poliserna skulle ta ut dom ur bilen med "spekulation" men ändå så anser jag att killarna gav upp sin rätt att "ge upp" när dom vägrade stanna för polisen o sen körde som jävla idioter mitt i stan. Polisernas skyldighet är att få stop på bilen så fort det bara går för att förhindra att oskyldiga skadas samt för att omhänderta kriminella. Jag hänger på chrizz linje att hårdare tag är bättre.

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
chrizz Administratör
27 augusti 2005 · 11 780 Inlägg

är det bara jag som inte tycker poliserna var speciellt överdrivet våldsamma? Jag tror knappast att polisen smällt ena killens huvud mot asfalten så han började blöda. De har garanterat fått alla skador iom smällarna när de stoppades. Att man sliter ut de misstänkta ur bilen är ju bara av säkerhetsskäl, man vill få ut dem så fort som möjligt så man har kontroll och så de inte får för sig saker och hinner t.ex. plocka fram vapen eller kanske smita på nått sätt.

Helt enkelt, det vi ser i filmen anser inte jag vara övervåld, inte det minsta. Man ser ju på en av killarna som de sliter ut att han verkar göra motstånd, det krävs ju 3-4 poliser för att de ska lyckas få på honom handsfängsel.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Ghost RS Skoda Addict
27 augusti 2005 · 167 Inlägg

Den mörhyade killen som ligger med huvuvd mot stentrappan försöker ju knappast göra motstånd. Han skyddar ju snarare sitt huvuvd. Kolla storleken på honom. Behövs knappast att tre fullstora poliser bryter upp armarna bakom ryggen på honom, då han redan ligger på mage.

Han som slits ur bilen utav civilpoilsen utsätts ju för övervåld då han ligger på rygg..då civilpoilsen ställer sig på hans axel. Kan knappast påstå att han försöker ta sig någonstans..eller begå våld mot tjänsteman.

Sedan lyfts den första mörkhyade killen från marken i armarna..istället för under bröstkorgen och/eller axlarna.

Kort därefter så kastas han på polisbilens motorhuv med ansiktet före. Han gör inte något motstånd och har handfängsel på sig bakom ryggen. Då får han en armbåge tryckt i nacken.

Sedan reflekterar en polisman över att det filmas en hel del på platsen. Han säger då:

- In med dem i bilarna, vi tar det lugnt nu.

Finns flera fall utav "övervåld" i dem filmerna. Det heter att dem får använda det våld som situationerna kräver. Och vid flera tillfällen så brukas det onödigt och mer våld, än vad situationen kräver.

Kan väl poängtera att jag har den uppfattningen, därmed inte sagt att "det är så". Alla tycker väl olika...så att säga...

Senast redigerat av Ghost RS (27 augusti 2005)

-=[Tobbe]=-
Skoda Fabia V RS 2004 "Ghost Edition"
Motto: "Den Som Har Flest Saker När Han Dör Vinner." ;)
Goffen Administratör
27 augusti 2005 · 2 974 Inlägg

Det är nog som sagt var svårt att uppskatta hur mycket dom kämpar emot o dom kan ju faktiskt vara höga på nått o då har dom extra krafter. Jag tycker fortfarande att dom gav upp sin rätt till en mild behandling när dom vägrade stanna bilen med 10 polisbilar eftersig. Sen kan dom gott få lite extra pisk då i alla fall den ljusa killen kallar polisen för div saker vad jag kan höra...

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang