Sänkfjädrar - Audi A4

Turbo_A4 Quattro Is The Shit!
27 augusti 2005 · 441 Inlägg

Hej.

Jag sänkte min Audi A4 med H&R Fjädrar 60/40, och den är fortfarande hög som attan de skulle varit ca 20mm kvar mellan skärm och däck men det är ca40mm eller mer. hur kommer detta sig? Finns de något man kan göra för att få ner den mer? Utan att kapa fjädrarna.
Tacksam för svar. wink

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com
Goffen Administratör
27 augusti 2005 · 2 974 Inlägg

det va inte så att genomslagsgummina va för höga så den la sig på dom? H&R brukar ju funka fint..... jag har en 40mm sats på min o den vart rejält låg....

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Markus_C Kart & Mätningstekniker
27 augusti 2005 · 701 Inlägg

Tror snarare att det beror på att det ”Bara” är 17” fälgar.

Turbo_A4 Quattro Is The Shit!
27 augusti 2005 · 441 Inlägg

Daniel T skrev:
det va inte så att genomslagsgummina va för höga så den la sig på dom? H&R brukar ju funka fint..... jag har en 40mm sats på min o den vart rejält låg....

De va de jag tänkte först men jag har dubbel kollat samtliga fjädrar.

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com
Turbo_A4 Quattro Is The Shit!
27 augusti 2005 · 441 Inlägg

Markus_C skrev:
Tror snarare att det beror på att det ”Bara” är 17” fälgar.

Då undrar jag hur en större fälg skulle göra att luften mellan skärmen och däcket försvinner? Däcket blir väl inte större för de? Då får man väl gå upp i profil och kalibrera om hastighetsmätaren... wink Men de är ju att kring gå problemet. kan de vara så att de inte går att sänka så mycke med bara fjädrar utan att byta till kortare dämpare?

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com
Smedsgård
27 augusti 2005 · 50 Inlägg

kolla så du har fått rätt fjädrar med vikten på bilen!

själv köpte ja Gula koni + H & R fjädrar, men fick fel framfjädrar, min bil är för lätt för dom, så de blev rena rama skiten....ska byta tillbaks till ogrinal, sportchassie igen!

Audi A3 "2.0 Tdi" (2010)
Markus_C Kart & Mätningstekniker
28 augusti 2005 · 701 Inlägg

Turbo_A4 skrev:

Markus_C skrev:
Tror snarare att det beror på att det ”Bara” är 17” fälgar.

Då undrar jag hur en större fälg skulle göra att luften mellan skärmen och däcket försvinner? Däcket blir väl inte större för de? Då får man väl gå upp i profil och kalibrera om hastighetsmätaren... wink Men de är ju att kring gå problemet. kan de vara så att de inte går att sänka så mycke med bara fjädrar utan att byta till kortare dämpare?

Daniel T har 19” på sin bil som vars hjulhus är i princip samma som på din bil. hade själv 18” på min föra bil som var en A4. Om du nu ska ha samma diameter på dina 17” som ett par 19” så blir det inte mycket däck kvar. Det är trots allt 5cm i skillnad gällande diameter. Och visst gör det skillnad på hastigheten men det är en marginell skillnad som det gör om man räknar på det. Sen så kan man gö fråga sig hur exakt hasighets mätaren på bilen är om det då är lönt att bry sig om det lilla som då hjulen skulle påverka. Om du ska ha ner bilen mer så får du nog investera i nya dämpare.  Hur länge har du haft dem monterade? För att det tar ett tag innan de har sjunket in.

Goffen Administratör
28 augusti 2005 · 2 974 Inlägg

Det har hänt att några bilar fått Taxi dämpare alt dämpare "för dåliga vägar" dom trycker bilen uppåt fast att fjädrarna vill släppa ner bilen kan va nått sånt med, det borde nästan synts på att ha fjädrarna jämte varan för att få en hum om hur mycket dom sänker "stämmer ju inte helt jag vet" men ändå.... Sen stämmer det markus_c skriver att ju större fälgar ju närmare skärmkanten kommer dom beroende på att man får större rullomkrets ju större fälgarna blir inom toleransen kanske men ändå så tullar man på gränserna för toleransen..

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Turbo_A4 Quattro Is The Shit!
28 augusti 2005 · 441 Inlägg

Jag träffade Karlzzon från Fastone.se igår och han trodde att bilen vilade på genomslagsgummina men de gjorde den inte, däremot har jag en fjädrings väg på ca 2cm inte mycke... Så jag ska kapa ner genomslagsgummina till hälften och i alla fall få bättre fjädringsväg. Sen blir de te å köpa nya dämpare till våren.

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang