2485
Sök

bas problem med högtalarna i hatthyllan

99 Inlägg
3 maj 2007
Trådstartare
det e så att mina 6*9er i hatthyllan "vibbrerar" alltså konan åker upp och ner av bastrycket ifrån basen så jag vet inte om det är så bra för högtalarna när de ska spela sitt oxå blir det väll fel då när de åker upp och ner av bastrycket, någon som vet hur man kan försöka åtgärda det lr om det inte är så bra för 6*9erna,/ Mvh eX

det blev lite svårt att förklara men hojta om du inte förstår vad jag menar

Kör hårt :D

278 Inlägg
3 maj 2007
bygg en låda för 6*9 , vet inte hur men det ska gå tongue

99 Inlägg
3 maj 2007
Trådstartare
aha okej, men är det farligt för 6*9¨'erna om det är så?

278 Inlägg
3 maj 2007
tyvär så vet jag inte det ..sad   lycka till big_smile

99 Inlägg
3 maj 2007
Trådstartare
okej, tack

Byggare
202 Inlägg
3 maj 2007
Eftersom dom påverkas av basen så spelar dom inte rätt. Men bygg två separata lådor åt 6*9orna och är hatthyllan rätt klen är det bara att förstärka först.

<-- En silver grå misil, en bomb i motsatt fil

24 Inlägg
3 maj 2007
Det är inte bra för högtalarna, tror att om du har kraftiga bas högtalare så kan de slita sönder dina 6*9:or

Ingenting är omöjligt, en del saker tar bara lite längre tid....

1 752 Inlägg
3 maj 2007
Som sagt dom kan ta rätt ordentligt med stryk om du spelar allt för hårt o länge, men pröva o bygg en egen hatthylla i lite grövre o styvare material så borde det försvinna iaf!smile Lycka till!wink

Mvh Kalle

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

99 Inlägg
3 maj 2007
Trådstartare
okej tack för alla svar, men det med att bygga en grövre hatthylla vet jag inte då det e själva konan i högtalaren som "pumpas" upp och ner av bastrycket

1 631 Inlägg
3 maj 2007
De fungerar nu som slavbasar till basen. Inte bra för ljudet från varken basen eller 6x9orna men det är inte skadligt.

De behöver spela i ett utrymme skiljt från basen. Kan du tex sätta baslådan på nåt annat sätt?

Lådor till 6x9or ska vara stora för att funka bra så de blir rätt opraktiska...

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

99 Inlägg
3 maj 2007
Trådstartare
jag kan väll vinkla basen imot sätet om det blir bättre? annars vet jag inte ricktigt hmm

21 761 Inlägg
3 maj 2007
Undrar om det kan hjälpa att bygga en ram runt baffeln på baslådan så att det blir tätt mot ryggstödet, då kan inte ljudet gå bakåt i skuffen utan tvingas framåt igenom ryggstödsdynan.
Senast redigerat av Drönirettab (3 maj 2007)

Sök