Vilken bil är mest lättrimmad?

joel_h Väghyvel
26 september 2007 · 252 Inlägg

då skulle jag säga mitsubishi evo  av dom tidigare modellerna är billiga nu o lätt trimmade ju..

NmRi Drifttekniker
26 september 2007 · 224 Inlägg

Ja det klart du ska ha en gammelevo isf ! Grym prestanda både rakt fram och i svängarna. Och du får en rätt billigt numera även i sverige, om du inte orkar importera själv.

Jimm
26 september 2007 · 1 661 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

Hardjim skrev:
3000GT + bpu för ca 15 000 = 420Hk 600nm på 4 hjul.

Fast på 1800kg vilket är nackdelen med 3000GT.
Själv skulle jag gärna tänka mig en 3000GT men du kan få betydligt snabbare bil än en sån samma peng.
Köp en Halvdan S13 som behöver renoveras och så renoverar du och trimmat på samma gång : )

Fan vad folk gillar att tjabba om att 3000GT är tunga. Och? Jag har raceat mot det mesta redan innan jag trimmade och då märks en sak, bilfan är snabb. Vikten är inte så viktig som folk tror. En sak är ju att den redan orginal gör 0-100km/h på 5.3 och toppar över 270km/h.

Och vilken bil är snabbare för samma peng om du köper en för 85 och trimmar för 15 och då har 420 hk, gör 0-100 på ca 4.5 toppar över 300 och kör 201 på ca 8sek.
inte fan en nissan 200 iallfall.

Senast redigerat av Hardjim (26 september 2007)

John87 Stolt Volvoägare
26 september 2007 · 4 913 Inlägg

Hardjim skrev:
Fan vad folk gillar att tjabba om att 3000GT är tunga. Och? Jag har raceat mot det mesta redan innan jag trimmade och då märks en sak, bilfan är snabb. Vikten är inte så viktig som folk tror. En sak är ju att den redan orginal gör 0-100km/h på 5.3 och toppar över 270km/h.

Och vilken bil är snabbare för samma peng om du köper en för 85 och trimmar för 15 och då har 420 hk, gör 0-100 på ca 4.5 toppar över 300 och kör 201 på ca 8sek.
inte fan en nissan 200 iallfall.

Jo, men vi vet ju redan att din bil är världens bästa och snabbaste bil. Du krossar ju Ferrari's wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Jimm
26 september 2007 · 1 661 Inlägg

John87 skrev:

Hardjim skrev:
Fan vad folk gillar att tjabba om att 3000GT är tunga. Och? Jag har raceat mot det mesta redan innan jag trimmade och då märks en sak, bilfan är snabb. Vikten är inte så viktig som folk tror. En sak är ju att den redan orginal gör 0-100km/h på 5.3 och toppar över 270km/h.

Och vilken bil är snabbare för samma peng om du köper en för 85 och trimmar för 15 och då har 420 hk, gör 0-100 på ca 4.5 toppar över 300 och kör 201 på ca 8sek.
inte fan en nissan 200 iallfall.

Jo, men vi vet ju redan att din bil är världens bästa och snabbaste bil. Du krossar ju Ferrari's wink

Kul, men krossar nog din iallfall.

rs niklas saab expert
26 september 2007 · 248 Inlägg

infii skrev:
ni som tycker att man ska köpa en volvo för ex:15000kr å sen trimma för 80000+.. kan hålla med om att den volvon går nog rba då...men inte fan vill ja åka å skämas i en volvo tongue

förstår om du inte vill åka å skämmas i en volvo vem vill det??
satsa på en saab istället ta tex saab 900 turbo mellan 88-93 med t16 motor de är lätt trimmade till 300hk den nyare varianten av 900 som kom 94 är skit den har tex opel vectras botten platta som rostar gärnet,, samt att bromsarna inte är de bästa om man inte sköter dom vill säga, jag håller på med saab 99or de är lätt trimmade mvh

Saab 900 aero "el turbo negro" (1985)
John87 Stolt Volvoägare
26 september 2007 · 4 913 Inlägg

Hardjim skrev:
Kul, men krossar nog din iallfall.

Gör du säkert.
Kör man din uppfattning så kan man krossa vad som helst. Jag spöade en Impreza Sti igår wink

Lättrimmade motorer finns massor av. Gamla Volvo-motorer tål hur mycket som helst (talesätt) och 200sx är populära trimbilar.

Japanarna är duktiga på motorer med överladdning. Tyskarna på motorer utan överladd.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Jimm
26 september 2007 · 1 661 Inlägg

John87 skrev:

Hardjim skrev:
Kul, men krossar nog din iallfall.

Gör du säkert.
Kör man din uppfattning så kan man krossa vad som helst. Jag spöade en Impreza Sti igår wink

Lättrimmade motorer finns massor av. Gamla Volvo-motorer tål hur mycket som helst (talesätt) och 200sx är populära trimbilar.

Japanarna är duktiga på motorer med överladdning. Tyskarna på motorer utan överladd.

Min uppfattnig? Du har tydligen inte fattat nånting. men visst du drar nog mig. säkert. du drar inte ens en 3000Gt org utan turbo.

323fSportT "The Stig"
26 september 2007 · 390 Inlägg

Audis 3b motororer klarar hur mycket spö som helst och är lätt att få effekt i.Likaså nissans Rb26 motor(skyline GTR).Suprans 3 liters med twinturbo är oxå ett vasst strå.

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...
kalle_fiat bäst
26 september 2007 · 319 Inlägg

sierra cossi hade en ett tag i vintras och det va de värsta jag har kört! hyfsat billiga och billiga att trimma! lätta framför allt! du kommer åt tex turbo och slipper ligga som ett fån på motorn för att få väck grejer!

baen
26 september 2007 · 220 Inlägg

Hardjim skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:

Hardjim skrev:
3000GT + bpu för ca 15 000 = 420Hk 600nm på 4 hjul.

Fast på 1800kg vilket är nackdelen med 3000GT.
Själv skulle jag gärna tänka mig en 3000GT men du kan få betydligt snabbare bil än en sån samma peng.
Köp en Halvdan S13 som behöver renoveras och så renoverar du och trimmat på samma gång : )

Fan vad folk gillar att tjabba om att 3000GT är tunga. Och? Jag har raceat mot det mesta redan innan jag trimmade och då märks en sak, bilfan är snabb. Vikten är inte så viktig som folk tror. En sak är ju att den redan orginal gör 0-100km/h på 5.3 och toppar över 270km/h.

Och vilken bil är snabbare för samma peng om du köper en för 85 och trimmar för 15 och då har 420 hk, gör 0-100 på ca 4.5 toppar över 300 och kör 201 på ca 8sek.
inte fan en nissan 200 iallfall.

Vågar säga att en tidig evo trimmad för 15 hänger av 3000gt. kan dock inte svära på det eftersom jag inte har bevis.

twin_cam Smålänning
26 september 2007 · 7 877 Inlägg

Saab brukar förknipas med billiga hästar. Gamla järnblocken i 9000 är nästan odödliga.
Visst, volvo är också lättimmat och bra, men fördelen med saab gentemot volvo är att du slipper byta halva motorn (Kolvar, stakar, m.m) om du ska upp i en 500 häst.
Enda fördelen som volvo har gentemot saab är att det finns större utbud av olika grejer.

Vet dock inte hur hållbarheten är i audi och japsarna, men antar att den är rätt god.

Tyvärr så är ju saabarna framhjuldsdrivna, men stoppa en sån motor i en bak, eller fyrhjulsdriven bil wink

(Kommer säkert volvofolket och försvarar sina bilar) wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
merl
26 september 2007 · 202 Inlägg

Fan vad folk gillar att tjabba om att 3000GT är tunga. Och? Jag har raceat mot det mesta redan innan jag trimmade och då märks en sak, bilfan är snabb. Vikten är inte så viktig som folk tror. En sak är ju att den redan orginal gör 0-100km/h på 5.3 och toppar över 270km/h.

Och vilken bil är snabbare för samma peng om du köper en för 85 och trimmar för 15 och då har 420 hk, gör 0-100 på ca 4.5 toppar över 300 och kör 201 på ca 8sek.
inte fan en nissan 200 iallfall.

vikten är visst viktig. Hur kan du påstå att den inte är det? Skumt resonemang.. visst kan bilen gå bra om den väger 1800kg. Men hade den vägt 1300kg så hade den knappast gått sämre.

Fredrik-79
26 september 2007 · 2 164 Inlägg

Jag skulle säga som en föregående talare att ta en subara inpresa GT kombi och trimma  upp.
Billigare lär de nog inte bli och mycket sleeper effekt.
Men säga gamla volvo är ju lite att ta i för väghållning finns inte i dom.
Men en skyline till rätt pris men vill du lägga så lite som möjligt på att få de att hålla är nog skyline de bästa.
Sen har effekt/vikt väldigt stor betydelse.
Men i högre hastigheter minskar den effekten.
Men luftmotståndet är desto viktigare ju fortare man kör.
Så ta ingen som är för stor frontarea för de lär bara gå segare i högre farter.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
Rushman Evolution Garage
26 september 2007 · 1 299 Inlägg

Vikt har mycket stor betydelse, speciellt vid strippen och 0-100km/h. Å nog är 3000gt ett monster, men den kostar oxå därefter... original går det ju inte att jämföra den med en 200sx t.ex. Men Vågar nog påstå att om du lägger lika mkt pengar på eftermarknadstillbehör så går nog både 200sx å många andra bilar bättre...
Men då ska du kunna dina grejer, för inte fan blir det problemfritt, bilarna är absolut inte gjorda för 400hp. Det är däremot 3000gt och det är det du betalar för på en sån bil.

Sky´s the limit...
Aerodynamik ...
26 september 2007 · 7 120 Inlägg

Har killen köpt något än?

turbos4
26 september 2007 · 369 Inlägg

Audi s4/s2!!, håller bra, lätta att trimma, bekväma, ja e iaf helnöjd!

Avant för varje slant.
selste
26 september 2007 · 11 Inlägg

turbos4 skrev:
Audi s4/s2!!, håller bra, lätta att trimma, bekväma, ja e iaf helnöjd!

Jag kan också rekommendera Audi s2/s4, det går att få rikitgt bra drag i dom.
Dock väger dom ju lite grann, men fick ju nyss lära mig av någon bilkunnig här att vikten inte spelar någon roll tongue. Haha fattar inte hur man kan säga att vikten inte spelar någon stor roll, blir ju stor skillnad på acceleration.

turbos4
26 september 2007 · 369 Inlägg

Men d e ju inte bara drivlinan som e bra, ja tycker även att kombin iaf är väldigt snygg, o sedan så är de bekväma o gamla årsmoddeler känns som mordärna iaf, nackdelarna är ju att den e lite för tung i fram, så den hasar lite i skarpa kurvor och att alla delar kostar extremt mkt, o förstås bensin kostnaden, men ska man trimma så har man väl råd till bensinen tongue

Avant för varje slant.
ThomasH_gg
26 september 2007 · 48 Inlägg

Finns så många bra bilar, bror på vilken man själv faller för och vilka märken man gillar lite mer smile Men tidig evo, cosworth eller s2 skulle jag sattsa på.

Tirmmad corrado? ingen passande bil efter önskemålen direckt smile men duger åt en annan..

Corrado 1.8t -89
Corrado G60 -90
Golf Vr6 - 92
Vento Gl - 92
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang