Såg att du har två plattjärn över org glidskenor jag har gort lika dant, och undrar om det räcker eller om man ska svetsa två till i kors över?? fint projekt också
Det som inte syns på bilden är att det i själva verket är vinkeljärn. Det bästa sättet att få det redigt stabilt. Om du bara har plattjärn så kanske du får svetsa ett kors, eller svetsa på en 4kantsprofil på plattjärnen.
Då är man äntligen ledig några dagar igen då, och vad passar inte bättre än att åka till garaget.
Idag hittade jag en hög med aluprofiler.... WOW! Tänkte jag, ska jag bygga en apolloraket, eller ska jag bygga ett fäste för batteriet. Tyvärr så hade jag lämnat min Heynes bok för just Apolloraketer hemma, så det fick bli ett batterifäste. De sporadiskt borrade hålen fick jag på köpet.
Efter lite micklande och bankande så blev resultatet såhär:
Batteriet ska sedan förankras med ett spännband. Jag ska nog även montera en automatsäkring eller en "vanlig" avsäkring.
Nu väntar jag på att den nya lambdan ska landa hos toyota.
Såg att du har två plattjärn över org glidskenor jag har gort lika dant, och undrar om det räcker eller om man ska svetsa två till i kors över?? fint projekt också
Det som inte syns på bilden är att det i själva verket är vinkeljärn. Det bästa sättet att få det redigt stabilt. Om du bara har plattjärn så kanske du får svetsa ett kors, eller svetsa på en 4kantsprofil på plattjärnen.
Du är OND! höll på att dricka mjölk medans jag läste biten om nya avgassystemet och när bilden med bananen kom upp så kom de ut igenom näsan och ner på t-bordet. Förlåter dig bara om du fortsätter skriva såhär bra
Men kom igen nu Mera Uppdateringar! Och längre! VI VILL HA VI VILL HA! Hör folkets rösst eka! Snart står vi utanför din dörr om du inte kommer igång snart! haha
Hahaha, det är kul att ni uppskattar projektet Det ger ytterligare motivation!
Förhoppningsvis åker jag och hämtar lambdasonden idag och testar om det är den som det är vajsing på. Måste även skarva ihop avgasystemet med den hemmagjorda downpipen.
Håller på att tvätta idag, ett nödvändigt ont, men jag har slut på håll att vända kallingarna på nu.
Nu har jag vart och hämtat lambdan. Tydligen hade jag beställt ett soppafilter och en oljesticka också i höstas....... 300:- i returavgift skulle det kosta....... rena rånet, så jag köpte den skiten med, kan ju va bra å ha kanske.
Så, med tom plånbok och rentvättad tvätt bjuder jag eder på ett litet fotografi på produkterna.
Nu har jag vart och hämtat lambdan. Tydligen hade jag beställt ett soppafilter och en oljesticka också i höstas....... 300:- i returavgift skulle det kosta....... rena rånet, så jag köpte den skiten med, kan ju va bra å ha kanske.
Sjukt med sånna där returavgifter, men en tanke ställare för mig, beställt lite grejer från mercedes jag, fast hittat lite av grejerna på skroten till en mycket billigare peng innan jag hämtata dem på mercedes, så får bli att köpa oljefilter och grejer till sverice dax på autoexpertetn istället haha
Kommer bli bra detta, bara att montera lamdan nu och kika så allt funkar mvh kimpa
Sjukt med sånna där returavgifter, men en tanke ställare för mig, beställt lite grejer från mercedes jag, fast hittat lite av grejerna på skroten till en mycket billigare peng innan jag hämtata dem på mercedes, så får bli att köpa oljefilter och grejer till sverice dax på autoexpertetn istället haha
Kommer bli bra detta, bara att montera lamdan nu och kika så allt funkar mvh kimpa
Vad kostar det igentligen att ha ett soppfilter på lager? Inte ett smack skulle jag tro.
Hehe, jag gjorde typ samma sak som du, beställde på toyota, sen blev leveranstiden så lång, så jag köpte på mekonomen ist. Oljestickan fick jag av en bekant. Jag försökte undvika att gå till toyota så länge jag kunde