Hmm... *Funderar....*
Turbo ÄR kul, men det är häftigare försäkringar på dem. Särskilt som ni är en så ung familj.
Dessutom tycker jag jappsarna har körglädje så det räcker utan turbo, men det är ju såklart ditt val...

Måste man ha bilen i NIO år?! Det är ju jättelång tid?! Så fånigt, man måste väl för sjutton ha rätt att byta bil var tredje eller femte år i alla fall, nio år hinner ju en bil slitas och med ett handikapp kan man ju knappast kräla runt och serva den och felsöka i tid och otid!
Dessutom hinner ju bilbehovet förändras mer än en gång på den tiden om man skaffar barn, inte behöver barnvagn längre, har hund/inte har hund längre, får fler barn...
Ja, du fattar. Ibland blir jag bara så trött på att vissa system är så tröga och långt från verkligheten!
Hoppas du hittar rätt bil för era behov i alla fall! // Ellen

Dreglade just på Accord Tourer på
www.honda.se - det finns en funktion för att bygga sin egen bil efter egna önskemål också... Livsfarligt!

Gillar också CRV och FRV...
På
www.mazda.se fanns även prislistor, och såvitt jag kan se klarar sig tex Mazda 6 sportkombi med god marginal under din budget - men då vet jag inte vad de tillval du önskar går lös på... Även Mazda 5 borde funka för dig? Har lite halvkass koll på storleken på dessa *skäms, en god vän är säljare på Mazda här i länet, men just därför lär jag mig inget själv, det är så enkelt att ringa och fråga honom..

*