va 2 sommrar sen så va jag ute me några kompisar och cykla och skulle testa hoppa en gång i de hopp som jag testat flera gånger innan, de 2 tjejkompisarna som va me sa "nej gör de inte" och en killkompis stog bara spännt o väntade.
jag tog fart och hoppade.....
grejen var att man byggt om de hoppet utan att ja visste de så de blev värdens sprätt så bakhjulet åker högre än framhjulet och från 2 meters höjd o massa fart så landade jag på asfalten som va en hel del grus på så massa sår var bara att vänta. tjejerna blev väldigt oroliga medans killen skrattade till en början, tills ja låg och va helt borta och låg där på alla fyra och sa "ajajajaj" minns svagt då ja fick hjälp att komma mej hem helt trasig till killens föräldrar som bara låg ca 200meter bort och dom kollade lite och sa bara "du ska in till akuten, de där måste dom sy. då tänkte jag "helvete ja har inte sytt förr o vill inte göra de nu" men de va så illa att de fanns ingenting att välja på. har några svaga minnen då ja vakna till i bilen och viste att ja va påväg till akuten.
väl inne på akuten så tog de 10-20min innan jag fick komma in, sen tog de yttligare nån/några timmar innan jag fick komma in då de precis kom in en från en allvarlig mc olycka så fick sitta i ett rum och då plötsligt en tanke slog mej "morsan, faan måste ringa morsan" och hon sa i telefon på en gång att hon har försökt fått tag i mej men de har inte gått så hon kände på sej att nånting hade hänt och sagt de till sambon hennes, ja sa bara "du bör nog komma till akuten, men va beredd på att de inte ser vackert ut, för ja har cyklat åt helvete", dom kom efter ett tag.
då doktorn äntligen hade tid för mej så började de me att ja fick 2-3 hela sprutor med bedövande sen började han sy, då han va klar så hade man ju smått kvicknat till, hade nu gått 5 timmar, så börjar doktorn diskutera om ja inte använder skydd och så, då sa jag "nej, men ja brukar hålla mej till mitt ordspråk" vad är de då frågar han, "de som inte dödar, de härdar" svarade jag, men då blev doktorn sur och svarade " de va ju jävligt onödigt" sen sa han inte så mycke efter de

, efter de så hade ja hjärnskakning i 3 dagar och huvudvärk i 4 veckor, men de brydde man sej ju inte om utan va ute å vandra som vanligt redan dan efter (kanske e därför ja är som ja är)

.
här är iallfall cykeln ja vurpa me och bilderna på mej samma kväll o dan efter,
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … p;cat=9610sen några andra tokigheter också men orkar inte skriva om allt, men värsta förutom de ovan så va de att man krockat me en fet jävla älg...