Har ni upplevt några olyckor?

hedley Saaboholic
6 juni 2007 · 3 129 Inlägg

japp.

Jag hade åkt med tjejen på familjens 4-hjuling osv.. och skulle själv prova köra..
körde på en cykel väg utan någon i sikte i 40-50 ökade till 55-60 då plötsligt allt börjar dra åt höger när jag närmar mig 65-70 jag har inte en chans att bromsa och jag flyger med 4-hjulingen rakt ner i ett dryga metern djupt dike, jag landar med 4-hjuling över mig och allt kändes helt overkligt, jag såg bara vägen gå i slowmotion diket komma och sen låg jag där öm som fan.

fick panik och pressade upp 4-hjulingen från min kropp.

båda blev grymt skakade och som tur var var det jag som fick den över mig och inte tjejen.

Detta är något jag aldrig vill göra om då man måste haft ängla vakt, landade 30cm ifrån en stor sten med huvudet.

slutade med en fet lårkaka ömmande knä i några veckor och skrapsår här och var..

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
FireTraXX DFFL
6 juni 2007 · 9 020 Inlägg

Höll 200km/h och skulle svänga vänster.
Bromsade ner och upptäckte att fartblindhet finns.
Slutade med 100km/h i en 90-graders sväng.
Ner i diket, hoppade 5-6 meter och landade sidleds. (Inte på sidan)
Satt där i fem minuter, sa inte ett ljud och rörde inte en muskel.
Tänkte: Hmmm, det kanske inte hände något.
Så jag gasade, kom ingenstans.
Gick ut ur bilen och såg att höger framhjul var tryckt bakåt 2-3dm.
Fronten var sprucken i fästena och tanklocket flugit av.
Gick en bit bak och såg i spåren att jag missade en lyktstolp med mindre än 1dm, då kom chocken och jag började böla som en bebis.
Satte mig ner på gräset och bara satt där.

Fick sen reda på att hela ramen var skev och Theanders i Lund fick hämta in någon från tyskland att rikta den.
Anledningen till det var att det var en 5 månader gammal 120D som tillhörde min pappa.
Jag var den första i sverige som mosade en 1-serie.

Och notan för reparationen landade på ~250 000kr.
Vi betalade 5000kr i självrisk och jag har fortfarande problem med ryggen.
Har gått ganska exakt två år sen dess.

Så ta det lugnt, det kan gå jävligt illa om man inte är uppmärksam.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Jimmy_blyfot
6 juni 2007 · 68 Inlägg

För några år sen en sen kväll i november så skulle jag ta en vända in till stan med min 525 E34. Men först skulle jag tanka på macken i det lilla samhället. Var uttråkad och dum som man var skulle jag åka på bredställ genom en kurva i samhället. Höll väl en 60-70 när jag stämplade gasen i botten på 2an. Det var bara det att hade regnat tidigare och det var ingen bra kombination med 235or bak. Fick Jordens bredställ som jag inte alls var med på. Var nära att klippa en lyktstolpe så jag rattade lite väl mycket. Bilen sladdade runt ett halt varv pang in i en hög trottoarkant och stod och vägde i luften länge kändes det som innan alla 4 hjulen tog mark igen. Där stod jag halvvägs in i en häck vid en villa trädgård. Rena rama turen att man inte voltade eller ännu värre att någon kom i vägen. Bilen fick bärgas där i från för länkarmen där bak var krökt. Och Polisen som kom dit läxade upp mig lite. Dock klarade jag mig från något staff.

Ecodriving är för kärringar :D
P-G Säl-Tämjare...
6 juni 2007 · 1 024 Inlägg

JAg satt i min truck på jobbet för 2 år sen nu i juni. (en stor truck med en kapacitet på 20 ton så räkna med att den är hög och stor) SÅ jag stog och pillade lite i datan jag har i trucken för att leta på grejer, stog inne på området vid utlastning. LAstbilarna kunda gott och väll åka runt mig eftersom det är ett stort utrymme, men det va en polack som antagligen inte orkade svänga så han brakade in i sidan på mig med hans tradare, jag flög som en vante i trucken och sen välte trucken och jag studsade ännu mer.

Jag vart sjukskriven i 2 månader efter det och drog på mig en kraftig whipplash eller hur det stavas och jävligt taskig rygg. Är bara 22 år så det känns ju inge  bra att ha en rygg man inte kan lita på.

Polis och ambulans kom självklart och jag trodde att jag hade bleve förlamad för jag kunde inte röra benen, Polacken va rattfull och nu sitter jag här nästan helt återställd men går på massage och sjukgymnast en gång i veckan och väntar på min ersättning från försäkringsbolaget jag har bråkat med i över 1½års tid.

Det är nog den enda olyckan jag har varit med om, förutom sönderskrapade ben efter cykel och moped big_smile

Vilket jävla drag :)
Thony_mannen
6 juni 2007 · 263 Inlägg

Jag krockade för ca 3månader sedan, med en kärring som sket i allt! Ambulans och hela köret va på plats snabbt, har fortfarande problem i ryggen och nacken efter detta. Kärringen klarade sej undan hon, konstigt nog. Hunden dog.

Så det gäller till att vara uppmärksam i trafiken.

Volvo-Real-Power!
TRYIT Teddan
6 juni 2007 · 2 495 Inlägg

bil olycka....  4personer i bilen var vi, 1 begravning , 1 som slet av örat, 1 som bröt armen och några revben , den sista (jag) bröt massa ben , spräckta skallen på 2ställen (titan), slog ut en massa tänder, bröt flera revben, krossade nått i foten då den kom i kläm, sydde ca 150stygn den natten, varav över 100 bara i ansikte och huvud! ! ! ! !
och var länge på sjukhuset pga stor risk för hjärnskada.
Har en dokumenterad skada av närminne och inlärning (tror jag det stog..minns inte smile )
var så sjuk så jag ínte kunde medverka på begravningen, vilket känns lite jobbigt.

har inga stora men av detta idag , förutom en mycket taskig/haltande gångstil och en del grova ärr i ansiktet.
dom största ärren sitter nog i psyket!!!!!!!!!!!!!!

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
LeKodd Militär
6 juni 2007 · 22 Inlägg

Samma dag jag tog körkort 4/6-07 så va jag ute och körde på landsvägarna kring kristianstad, låg i ungefär 120km/h och så kommer det en sväng som var rätt skarp så jag bromsar ner till ungefär 70km/h precis när jag kommer ut ur svängen så får jag möte med en volvo v70 modell nyare som toktutar på mig, jag får vrida undan för att inte krocka med honom även om han var långt över på min väghalva. Både jag och tjejen som var med i bilen hade våra hjärtan uppe i halsgroparna!

Saabo
4 juli 2007 · 224 Inlägg

Jäklar.. Det värkar som det är endel personer som varigt med ett och annat. Intressant att läsa. Synd på er som fortfarande har ont av skader. Krya på er smile

Snurrigt...
jokke_b
4 juli 2007 · 315 Inlägg

har hänt mig också lekta på jobbet åhh sladdade med fronten in i en grushög åhh voltade  sen den stunden man såg  att man skulle in i grushögen från det att man såg backen så gick allt i slowmotion men sen när jag fick markkontakt igen så gick allt fort som fan hadejävlar tur för bälta hade ja inte men de kan ja lova att jag har nu!!! har olyckan på¨film här på garaget också rätt roligt faktishttp://www.garaget.org/video/0oqcq8ivl1hp

Allt eller inget!!!
Mack Forum- och sitemoderator
4 juli 2007 · 26 136 Inlägg

Vurpade i en trapp igår. Lagom smidigt när fötterna inte vill hela vägen
upp och man flyger som stålmannen rakt in i väggen rakt fram smile
Posten flög all världens väg och jag låg en stund och skrattade för hur
det måste ha sett ut tongue
Så är det att vara brevbärare..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
__bazze_
4 juli 2007 · 44 Inlägg

har vart me i 1 grov olycka å 3st mindre olyckor.. har inte ens körkort än men men...

i 300Km/h hör ingen dig skirka!
Saabo
5 juli 2007 · 224 Inlägg

__bazze_ skrev:
har vart me i 1 grov olycka å 3st mindre olyckor.. har inte ens körkort än men men...

blev du av med det i nån olycka?

Snurrigt...
__bazze_
5 juli 2007 · 44 Inlägg

Saabo skrev:

__bazze_ skrev:
har vart me i 1 grov olycka å 3st mindre olyckor.. har inte ens körkort än men men...

blev du av med det i nån olycka?

haha nepps.. tongue har inte åldern inne för kökort än..

i 300Km/h hör ingen dig skirka!
alex_side Neerd
5 juli 2007 · 1 596 Inlägg

jaa faktist.. har kört på sådär ca 1000000 flugor... 2 fåglar och en hare... på 1 månad

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
slippin
19 januari 2008 · 2 Inlägg

Har bara lyckats med den lilla bravuren att åka inlines på ett bevakat övergångsställe på slutet av sommarn... va sanslöst mycke frökappslar på asfalten så hade inte en chans i världen att stanna.
så gled sakta men säkert ut i vägen där en ovetande kille i en ny merca kom åkande i ca 70 med solen i ögonen och spolarvätska på rutan.
var väl medveten om att ja skulle bli påkörd i ca 5 sekunder men kändes som 5 minuter.
sen kändes de som om ja låg i en torktummlare. sen tog de tvärstopp å ännu mer torktummlare.
första killen säger när han kom ur bilen va " fan jag såg inget jag hörde bara hur de small sen bromsade jag..."

lagom kul å höra när man ligger i ett dike i sidenkalsonger med byxorna vid anklarna och hela minigolf banan står å stirrar och även kompisens pappa som kom från motsatthåll när de small å hade mig uppochned i luften 50cm från hans vindruta. och fick en lagom snäll uppläxning av polis och ett stort FUCK YOU från försäkringskassan... va ifs några år sen nu


stavar som en kratta men de vet ja redan

_Wallis_
19 januari 2008 · 4 506 Inlägg

Slått över i krafftig uppförsbacke med moped.
for 2 m bakåt och ner i marken.
Minns olyckan i detalj.
Skador: bröt nyckelbenet och fick en lätt hjärnskakning.
Bestående: Smärtor i h-axel

Vurpat med Minimoto.
Skulle åka o köpa snus maxade ~70km/h började vobbla= Kört.
Skador: Krafftiga skrapsår.

Krockat med bil:
Vi for över en refug, över i motsatt trafik, Upp på trotoaren på andra sidan, Över motsatt trafik igen, In i våran körbana och in i ett berg i ca 60km/h.
Minns olyckan i detalj. Minns hur polarna skrek medans jag var lugn och bara väntade på att
det skulle ta stopp.
Skador: Nacksmärta, Rygg smärtor, Sammt v-knä.
Bestående smärtor i svanken.

Otaliga skid/snowboard/skateboard/inlines/skriskor/sport/cykel olyckor
Massivis med köttsår/skrapsår fått dåliga hälar så hälen slår igenom ibland. Måste
ha lufft dämpade skor om jag ska jogga eller löpa.
Bestående:Ojämmt brosk bakom knäskålarna= Krafftiga smärtor i knäna till o från.

Misshandel. Minns allt i detalj.
Skador: Krossat båtsben, blåmärken,  jack i bakhuvudet från batong, lätt hjärnskakning.
Bestående: Stort jack i bakhuvudet, Smärtor i v-handled.

Kan du andas kan du dö.
HOLLELLE
19 januari 2008 · 409 Inlägg

åkte med när en polare fick till en riktigt skön handbroms i en rondell en regnig natt. först ut på ställ "åt fel håll" sen tillbaka i riktningen vi ska åt i rondellen. sen över igen å sen när vi ska ut rakt fram i rondellen kastar det tillbaka för mycket å vi drar rätt in i staketet. gick bara 30 eller nåt så vi klarade oss helskinnade men det gick ju åt någon front, motorhuv och lite lyktor smile

fick ingen direkt slowmotionkänsla. sa bara: nu smäller det!

en polare hade änglavakt i somras. fullt i bilen så han låg raklång i baksätet över dom andra. bmwn fick sladd och gled baklänges i 140 knyck rätt in i en vall. han flög ut genom bakrutan(!). alla i bilen klarade sig bra sen kom dom på att gabbe var spårlöst försvunnen.. han hittades långt bort ute på en åker klagandes på att hans kläder var blodiga big_smile.. klarade sig med massa skärsår och lite stygn här och där!

supratjejen Toyaddict
19 januari 2008 · 241 Inlägg

Rejäl crash med crossen i endurospåret.. Tjejtävling i södertälje.. Tror det var en sten, fick tvärstopp och föll med magen rakt in i styrhandtaget.. AJ! Sen vart det svart!
Låg på intensiven en vecka med inre blödningar i magen och var nära att förlora mjälten..

Läkaren blev förbannad på mig när jag undrade om när jag kunde köra igen, haha hade typ 40 grader feber då och min första fråga var hur det gick med hojen.. Kan förstå honom också, jag hade ju livshotande skador men fattade inte faran..
Kör självklart fortfarande men med en helt annan inställning.. Efter ett par månader kom ju chocken... Det gäller att ha rätt prioriteringar, men man kan fortfarande ha kul!!!

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P
bazooka_
19 januari 2008 · 406 Inlägg

Jo inte någon riktig krash men förra veckan råkade jag ut för en liten olycka eller vad man ska säga. Hade precis varit och köpt lite mat och skulle åka till en kompis det var slaskigt och jävligt på vägen och dåliga vinterdäck på bilen, kom i ca 50-55kmh i en svag kurva när jag känner att hela arslet på bilen släpper och ut i 90graders häng lyckades parera den men sen kom returen och bilen lägger sig i häng och lyckades få ner farten lite och in i en snödriva och smack rätt in med vänster framskärm i en lyktstolpe. Chockad kliver jag ur bilen och kikar omkring fronten låg ute på vägen så jag plockade bort den sen lyckades köra jag in bilen åt sidan trots att styrleden hade gått av så vänster framhjul pekade rätt in i hjulhuset, men det gick bra och bilen är nu i drift igen.

:DPlattan i mattan:D
beemern .......
19 januari 2008 · 2 655 Inlägg

va 2 sommrar sen så va jag ute me några kompisar och cykla och skulle testa hoppa en gång i de hopp som jag testat flera gånger innan, de 2 tjejkompisarna som va me sa "nej gör de inte" och en killkompis stog bara spännt o väntade.
jag tog fart och hoppade.....
grejen var att man byggt om de hoppet utan att ja visste de så de blev värdens sprätt så bakhjulet åker högre än framhjulet och från 2 meters höjd o massa fart så landade jag på asfalten som va en hel del grus på så massa sår var bara att vänta.  tjejerna blev väldigt oroliga medans killen skrattade till en början, tills ja låg och va helt borta och låg där på alla fyra och sa "ajajajaj" minns svagt då ja fick hjälp att komma mej hem helt trasig till killens föräldrar som bara låg ca 200meter bort och dom kollade lite och sa bara "du ska in till akuten, de där måste dom sy. då tänkte jag "helvete ja har inte sytt förr o vill inte göra de nu" men de va så illa att de fanns ingenting att välja på. har några svaga minnen då ja vakna till i bilen och viste att ja va påväg till akuten.

väl inne på akuten så tog de 10-20min innan jag fick komma in, sen tog de yttligare nån/några timmar innan jag fick komma in då de precis kom in en från en allvarlig mc olycka så fick sitta i ett rum och då plötsligt en tanke slog mej "morsan, faan måste ringa morsan" och hon sa i telefon på en gång att hon har försökt fått tag i mej men de har inte gått så hon kände på sej att nånting hade hänt och sagt de till sambon hennes, ja sa bara "du bör nog komma till akuten, men va beredd på att de inte ser vackert ut, för ja har cyklat åt helvete", dom kom efter ett tag.

då doktorn äntligen hade tid för mej så började de me att ja fick 2-3 hela sprutor med bedövande sen började han sy, då han va klar så hade man ju smått kvicknat till, hade nu gått 5 timmar, så börjar doktorn diskutera om ja inte använder skydd och så, då sa jag  "nej, men ja brukar hålla mej till mitt ordspråk" vad är de då frågar han, "de som inte dödar, de härdar" svarade jag, men då blev doktorn sur och svarade " de va ju jävligt onödigt" sen sa han inte så mycke efter de tongue, efter de så hade ja hjärnskakning i 3 dagar och huvudvärk i 4 veckor, men de brydde man sej ju inte om utan va ute å vandra som vanligt redan dan efter (kanske e därför ja är som ja är) tongue.



här är iallfall cykeln ja vurpa me och bilderna på mej samma kväll o dan efter,

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … p;cat=9610






sen några andra tokigheter också men orkar inte skriva om allt, men värsta förutom de ovan så va de att man krockat me en fet jävla älg...

Senast redigerat av beemern (19 januari 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang