Tjena! Jag har nyligen köpt ett dator bygg paket på komplett.se men jag får inte ihop det! kan nån som har byggt en sådan här dator skicka bilder på hur allt ska sitta så är jag jätte glad. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323786
Dom enda kablarna som jag inte vet vart dom ska sitta är dom som kommer från framsidan dvs typ led hhd usb1 usb2 led power typ sånna. !! Hjälp mig någon!
Tjena! Jag har nyligen köpt ett dator bygg paket på komplett.se men jag får inte ihop det! kan nån som har byggt en sådan här dator skicka bilder på hur allt ska sitta så är jag jätte glad. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323786
Dom enda kablarna som jag inte vet vart dom ska sitta är dom som kommer från framsidan dvs typ led hhd usb1 usb2 led power typ sånna. !! Hjälp mig någon!
Inte funderat på att läsa medföljande manual till moderkortet?
Som Redbull skriver, allt står i manualen till moderkortet. Tänk på att vara försiktig när du skruvar, misstänker att det är första gången du gör det. Kan och brukar bli dyra läropengar när man inte vet vad man gör.
Män läser inte manualer, visste du inte det? Haha
Men skämt åsido.. Det brukar stå med liten text på moderkortet var allt ska kopplas in, se till att du får rätt på var plus- och minuspolerna är för usb:n dock!! Råkade själv koppla fel en gång.. Plötsligt luktade det bränd elektronik
Sånt slarv gör man bara på begagnade datorer, så läs manualen för säkerhets skull
jag är inte helt bakom flötet! klart jag redan har läst manualen. och där står nada om dom här kablarna! jävla kina skit!
Är du säker på att du har läst rätt manual? Jag tankade ner manualen till det moderkortet från MSI's hemsida och där stod det VÄLDIGT tydligt hur allt ska kopplas in!
Huvudsakligen så rör det sig om stycket "Connectors".
kan du skicka länk till manualen? är det till det här moderkortet?
Jag kollade bara på P965 Neo, men det bör vara ganska likt på dom andra modellerna inom samma serie, skiljer oftast väldigt lite på placeringen av kontakter osv. Kontakterna är ju av standardtyp dessutom.
Jag kollade bara på P965 Neo, men det bör vara ganska likt på dom andra modellerna inom samma serie, skiljer oftast väldigt lite på placeringen av kontakter osv. Kontakterna är ju av standardtyp dessutom.
Tänk om amn kunde ha skickat med den här manualen från början. Då hade det inte varit några problem. Jag säger bara, kina skit. Men tack så mycket för hjälpen!
Tänk om amn kunde ha skickat med den här manualen från början. Då hade det inte varit några problem. Jag säger bara, kina skit. Men tack så mycket för hjälpen!
Jävligt konstigt att du inte fick någon manual med, Komplett kanske behövde en extra? Bra att det löste sig iaf!
Annars är ju regel 1 att gå in på tillverkarenshemsida och leta...
Annars är ju regel 1 att gå in på tillverkarenshemsida och leta...
Kan man låta nån annan (som jag) göra det så slipper man nog gärna det.
Du har fått med en "karta" i Moderkortslådan, den går även att klistra på insidan av "dörren" kommer med till alla moderkort, (Iaf de 6 datorerna jag har byggt till mig själv)
Bara o koppla.. annars ere väl bara o svänga in till den lokala datorreparatören och komma överrens med honom om ett pris om han hjälper dig
konstigt att du inte fick med nån manual... jag köpte MSI moderkort från komplett för ett tag sen och jag fick med manual som förklarade allt klockrent! MSI är för övrigt ett bra märke inom datordelar bara så du vet
Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.