2534
Sök

Slöaste bilen ni har kört?

60 Inlägg
19 februari 2012
Det är ingen raket jag har till Lastbil heller.

Hanomag Henschel -71 som är regad till 3500 kg och har hela 53 hästar.

Vridmomentet finns där men det räcker inte riktigt till trotts att den är växlad så lågt att motorn varvar ur i 95km/h på högsta växel. Det är trotts allt en ganska praktisk vagn att ha och det går ju inte fortare lagligt med släp efter bilen.

Vid ett tillfälle för ett par år sedan råkade jag få på 4000 kilo grus på flaket på min Hanomag, detta gjorde att jag inte fick fart nog att lägga i högsta växel som är 4an.

Det är troligen det slöaste jag både ägt och kört.

/Oskar

9 141 Inlägg
19 februari 2012
tisting skrev:

Vridmomentet finns där men det räcker inte riktigt till trotts att den är växlad så lågt att motorn varvar ur i 95km/h på högsta växel. Det är trotts allt en ganska praktisk vagn att ha och det går ju inte fortare lagligt med släp efter bilen.

Vid ett tillfälle för ett par år sedan råkade jag få på 4000 kilo grus på flaket på min Hanomag, detta gjorde att jag inte fick fart nog att lägga i högsta växel som är 4an.

/Oskar

Haha, en sån hade min granne för många år sen. Kommer ihåg att jag och farsan fick låna den för att köra skräp, fan så slö den var!

3 235 Inlägg
19 februari 2012
Jag vet inte om jag redan har skrivit här, men Ford Fiasko är det slöaste bilen jag kört, 1.1 liters motor, och den orkade knappt hålla 110 på motorvägen, minsta uppförsbacke så var man tvungen växla ner till 3an för att bilen inte skulle stoppa...Livsfarlig bil.

564 Inlägg
19 februari 2012
granadadr skrev:
mrpalmer skrev:
Citroën C4 Grand Picasso 2,0 automat, fy i helvete alltså!

Volvo v70 Flexifuel är tamefan ingen höjdare heller, blivit tvungen att avbryta omkörning för den accelererar inte, nej kan inte förstå hur man vill köra en sådan..

ja kör man bara turbobilar förstår jag det,, men då måste man tänka sig för lite wink

tro mig den är INTE så slö v70 alltså wink prova som endel skrivit i tråden,, en mb 200d aut,, då får du se en slö bil wink undrar om dem gör 100???

Jodå, på plan väg gick det att komma upp i 120 som var max på den bilen men det tog låååång tid. Så snart det gick uppför så blev man ifrånåkt av fullastade timmerbilar..

9 141 Inlägg
19 februari 2012
sverkera skrev:
granadadr skrev:
mrpalmer skrev:

Volvo v70 Flexifuel är tamefan ingen höjdare heller, blivit tvungen att avbryta omkörning för den accelererar inte, nej kan inte förstå hur man vill köra en sådan..

ja kör man bara turbobilar förstår jag det,, men då måste man tänka sig för lite wink

tro mig den är INTE så slö v70 alltså wink prova som endel skrivit i tråden,, en mb 200d aut,, då får du se en slö bil wink undrar om dem gör 100???

Jodå, på plan väg gick det att komma upp i 120 som var max på den bilen men det tog låååång tid. Så snart det gick uppför så blev man ifrånåkt av fullastade timmerbilar..

Måste varit fel på den, eller så låg mattan under gaspedalen.

7 485 Inlägg
19 februari 2012
sverkera skrev:
granadadr skrev:
mrpalmer skrev:

ahh härligt jag testade bara en i ett samhälle upp till 50 wink det fick räcka wink

7 485 Inlägg
19 februari 2012
Putteliten skrev:
sverkera skrev:
granadadr skrev:

han menar en mb 200 diesel aut wink

9 141 Inlägg
19 februari 2012
granadadr skrev:
Putteliten skrev:
sverkera skrev:

han menar en mb 200 diesel aut wink

Jaha, ja läste V70 då. tongue

5 111 Inlägg
19 februari 2012
tisting skrev:

/Oskar

Ja just det...exakt en sån har jag haft, men jag körde bara hem den från ett annat ställe i byn så jag fick aldrig testat prestanda(bristen) ordentligt - lika bra kanske. lol

12 086 Inlägg
19 februari 2012
Skoda Pickis 1.9 sugdiesel..

95 Inlägg
20 februari 2012
En helslut VW Polo från -86 sen var det även en upplevelse att köra en Ford Mondeo -09 med halvrasad växellåda smile

155 Inlägg
20 februari 2012
Volvo v50 1,8f. Oj, där hände det inte mycket. Volvo 2,0f automat det var även en riktigt trött bil.

Varvstopparn
460 Inlägg
20 februari 2012
slutkörd b21a i en  240-78a

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!

2 411 Inlägg
20 februari 2012
Volvo 240 med automatlåda. Har dock ingen aning om vilken motor det var i bilen men det var en föredetta ambassadbil så det lär inte ha varit en snikmotor.

8 156 Inlägg
20 februari 2012
engolf skrev:
Jag vet inte om jag redan har skrivit här, men Ford Fiasko är det slöaste bilen jag kört, 1.1 liters motor, och den orkade knappt hålla 110 på motorvägen, minsta uppförsbacke så var man tvungen växla ner till 3an för att bilen inte skulle stoppa...Livsfarlig bil.

Jag har åkt i en gammal Opel Kadett. Om man pressade den över 105km/h så höll den på att dö och tappade ner till 80km/h. Så det gällde att hålla hastigheten precis över 100km/h. Väldigt kul på motorvägen...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

490 Inlägg
20 februari 2012
granada 2.0 gick inte ens att åka brett på isbanan!

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

564 Inlägg
20 februari 2012
Vi hade en Ford Transit som gårdsbil ett tag, kommer inte ihåg vad det var för årsmodell men antagligen tidigt 70-tal. Den hade en V4-motor och toppfart 80 km/h, när farsan en gång pressade upp den i 90 i en nerförsbacke gick kamdrevet i bakelit sönder. Det var en väldigt praktisk bil dock, med stort flak, kapell, dubbelmontage bak och bakgavellyft men man behövde nästan hörselskydd när man körde, inget styrservo och total avsaknad av komfort i övrigt.

Ford fantast
1 607 Inlägg
20 februari 2012
engolf skrev:

min fiesta gör 140 utan problem på plan väg har inga problem att hänga på en 940 diesel smile kolla på min bil så ser du när den gör 150 och där är det plan väg smile

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

16 Inlägg
20 februari 2012
Vw Caddy diesel utan turbo, 0-100 på ett halvår ungefär!

1 422 Inlägg
20 februari 2012
Lindberg_89 skrev:
Vw Caddy diesel utan turbo, 0-100 på ett halvår ungefär!

Men den kom upp i 100 iaf!

Kan säga att Toyota Hilux och landcruiser sugdiesel inte är pigga bilar det heller. Sugdiesel är inte ett vinnande koncept helt enkelt haha

Sök