7163
Sök

Alltid ström på cigguttaget

Volvo ägare
253 Inlägg
10 maj 2007
Trådstartare
Hej

Fins det nåt smart sätt att fixa så det alltid är ström på cigguttaget?

Bilen är en 945 92á

Tacksam för svar!

Fartsyndare/Musik-narkoman
199 Inlägg
10 maj 2007
dra en avsäkrad plus kabel direkt från batteriet... till det befintliga cigguttaget.

alternativt koppla in ett extra cigguttag som alltid är strömförande...

(vad ska du koppla in i cigguttaget?)

Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?

Volvo ägare
253 Inlägg
10 maj 2007
Trådstartare
Inkster skrev:
dra en avsäkrad plus kabel direkt från batteriet... till det befintliga cigguttaget.

alternativt koppla in ett extra cigguttag som alltid är strömförande...

(vad ska du koppla in i cigguttaget?)

Har en liten bildator som går på 12 volt,skulle vilja attt den funkar hela tiden.

199 Inlägg
10 maj 2007
okej.. vill bara varna för att risken finns att du drar ur batteriet (men det beror helt på strömförbrukningen på datorn)  men så att du är medveten...

Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?

Miklen
10 maj 2007
Bildator ? hmm har den inbyggt batteri tro..Annars får du problem när du startar bilen smile

199 Inlägg
10 maj 2007
Miklen skrev:
Bildator ? hmm har den inbyggt batteri tro..Annars får du problem när du startar bilen smile

killen får först ladda upp datorn sen dra startkablar från datorn för att få igång bilen tongue

*skämt-åsido.. det gäller ju att vara medveten om att batteret kan bli urdraget*

Volvo ägare
253 Inlägg
10 maj 2007
Trådstartare
Miklen skrev:

Nej varför skulle den ha inbyggt batteri,kör den via lapptop laddare.Har funkat i flera månader nu utan problem.

Det jag ville veta var om man kunnde fixa så det alltid fanns ström i cigguttaget

Volvo ägare
253 Inlägg
10 maj 2007
Trådstartare
elitemodd skrev:
Miklen skrev:

Nej varför skulle den ha inbyggt batteri,kör den via lapptop laddare.Har funkat i flera månader nu utan problem.

Det jag ville veta var om man kunnde fixa så det alltid fanns ström i cigguttaget

Edit: Ja sjlvklart fattar jag att man inte kan ha på datorn hela tiden.

Sök