2448
Sök

Razzian på Lödde Street Race

Servicerådgivare
715 Inlägg
13 maj 2007
Trådstartare
http://www.skanskan.se/apps/pbcs.dll/ar … /105110019

vad ska man säga om detta...
hört att det var mest folk som inte hade med street racet att göra som åkte dit för fortkörning.. 

vet att de fanns street racers som åkte fast också!

tycker de verkar lite korkat som du tänker.. vi gör så dom inte e i lödde ... så slipper vid dom här. så kör alla i LA ist  bara flyttar problemet

e det inte bättre att dom gör nåt vettigt så vi kan träffas och göra de vi tycker e skoj.

kan ju hålla med på att de kan va lite att köra på en väg som är väl trafikerad...

kan inte polisen hjälpa till att få de att fungera om dom ändån ska vara så många poliser i lödde varje torsdag.. spärra av vägen under 2 timmar så vi kan köra ist !

//chrille_

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

135 Inlägg
15 maj 2007
Behöver väl inte spärra av vägen för att ni ska få köra, meca i malmö har ju öppet på onsdagar wink

Idrott luktar svett, sport luktar bensin

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
15 maj 2007
He he... dags att byta plats kanske?
Det skulle kosta staten/kommunen mindre att låta alla barn leka på en viss gata på nåt industri område på helger men så smarta politiker är inte...

DFFL
9 020 Inlägg
15 maj 2007
chrille_ skrev:
e det inte bättre att dom gör nåt vettigt så vi kan träffas och göra de vi tycker e skoj.

De gör något vettigt, de förhindrar ju brott...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

216 Inlägg
15 maj 2007
FireTraXX skrev:
chrille_ skrev:

De är bra med brott wink Någon måste juh sätta dom i arbete.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
15 maj 2007
hm lånar tråden lite är race på bananpiren i gbg samma sak? kan polisen göra något där?

DFFL
9 020 Inlägg
15 maj 2007
dusty skrev:
hm lånar tråden lite är race på bananpiren i gbg samma sak? kan polisen göra något där?

Det är väl Blackrace?
Då är det helt lagligt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
16 maj 2007
NoCooL skrev:
FireTraXX skrev:
chrille_ skrev:

De är bra med brott wink Någon måste juh sätta dom i arbete.

HAHA, helt rätt tongue

FireTraXX skrev:

Ja men jag håller med de andra, bättre att de/vi får hållas i ett visst område som är avspärrat en dag i veckan. Risken för olyckor är mindre och de som är "lite finare" slipper ha det i hela stan. Dessutom kan polisen roa sig med vettigare saker än att samla pengar till kaffekassan...

2 201 Inlägg
16 maj 2007
det var till 90% bara vanliga som åkte fast. dom är inte så smarta o inser att när det bara står 15 bilar på parkeringen att där inte händer nåt. men dom tycker väl det är bra att det är borta, men problamet finns en bit därifrån istället.
inte för att jag kör, men var ska vi som är bil o motor intresserade vara. så fort det är bilar på parkeringen, så kommer dom. låt oss vara.
dom kommer inte när det är nån som spelar fotboll på nån plan

smartskaft

SSS -12
3 217 Inlägg
16 maj 2007
peter_1976 skrev:
dom kommer inte när det är nån som spelar fotboll på nån plan

Det är inte samma grej, vi strider kraftigt mot det vi en gång skrivit under på att vi tagit lärdom av när vi tog körkortet, rent tekniskt sätt så är folket där inte berättigade ett körkort...

Men om man ska ha ett visst sinne för humor så kommer de aldrig direkt lyckas ta oss, stackars satar... Gäller bara att ommobilisera sig! Måste ju finnas någonstans som vi kan köra på... Vi betalar inte vägskatt för ingenting! tongue

Vi betalar trots allt för hela Sverige, då kan vi lika gärna slita för den delen som vi inte kör på ! big_smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

2 201 Inlägg
16 maj 2007
vadå inte samma sak. vi får väl lov att umgås, stå o snacka. vilken lag bryter vi åt. vad har vi skrivit på då.

DFFL
9 020 Inlägg
16 maj 2007
bumpe skrev:
FireTraXX skrev:

Ja men jag håller med de andra, bättre att de/vi får hållas i ett visst område som är avspärrat en dag i veckan. Risken för olyckor är mindre och de som är "lite finare" slipper ha det i hela stan. Dessutom kan polisen roa sig med vettigare saker än att samla pengar till kaffekassan...

Klart det är bättre att det t.ex skulle anordnas blackrace.
Men så är det ju inte i nuläget, vilket gör detta torsdagsnöjde olagligt.

Jag vet att du skojar, men polisen får inte de pengar till kaffekassan.
De går ju till att bekosta all annan skit som händer, inte till polisens julfest (Jo, indirekt).

Russel Crowe, Gladiator.

SSS -12
3 217 Inlägg
16 maj 2007
peter_1976 skrev:
vadå inte samma sak. vi får väl lov att umgås, stå o snacka. vilken lag bryter vi åt. vad har vi skrivit på då.

Det är inte samma sak, när du spelar fotboll så river du inte upp asfalt, bryter mot hastigheterna, för en massa oljud och smutsar ner miljön, bland annat...

Att bara stå och hänga är inte det enda som görs uppe i Löddeköpinge så spela inte dum nu...

När du tar ditt körkort så skriver du under på att du tagit emot teoretisk och praktisk träning i att framföra ett fordon av klass B... Rätta mig om jag har fel!

Varken i den teoretiska eller praktiska delen så får du lära dig att från stillastående köra på fel sida vägen... Inte heller köra för snabbt, köra vårdslöst osv...

Vad du har skrivit på är med andra ord det du håller kärt och kallar körkort!
Senast redigerat av Fuckface (16 maj 2007)

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

DFFL
9 020 Inlägg
16 maj 2007
Fuckface skrev:
peter_1976 skrev:

Det är inte samma sak, när du spelar fotboll så river du inte upp asfalt, bryter mot hastigheterna, för en massa oljud och smutsar ner miljön, bland annat...

Att bara stå och hänga är inte det enda som görs uppe i Löddeköpinge så spela inte dum nu...

När du tar ditt körkort så skriver du under på att du tagit emot teoretisk och praktisk träning i att framföra ett fordon av klass B... Rätta mig om jag har fel!

Varken i den teoretiska eller praktiska delen så får du lära dig att från stillastående köra på fel sida vägen... Inte heller köra för snabbt, köra vårdslöst osv...

Vad du har skrivit på är med andra ord det du håller kärt och kallar körkort!

Tillägg:
När man skaffar körkort så medger man att man är mogen och ansvarsfull nog att framföra ett fordon på svenska vägar på ett säkert sätt.

Russel Crowe, Gladiator.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
16 maj 2007
Så ni menar det att ni aldrig skulle köra för fort?
Att ni alltid gör den säkerhetskontroll som man får lära sig med reservation  för att det inte fanns när ni tog körkort?
Tror ingen kör drag med dubbdäck och sliter upp asfalt...

No hard feelings men så farligt är det inte att köra på en industriraka på kvällen...

DFFL
9 020 Inlägg
16 maj 2007
bumpe skrev:
Så ni menar det att ni aldrig skulle köra för fort?
Att ni alltid gör den säkerhetskontroll som man får lära sig med reservation  för att det inte fanns när ni tog körkort?
Tror ingen kör drag med dubbdäck och sliter upp asfalt...

No hard feelings men så farligt är det inte att köra på en industriraka på kvällen...

Det är det väl ingen som påstått.

Vi tycker ju inte det är farligt.
Men man måste förstå att det är olagligt, oavsett vad vi tycker.

Russel Crowe, Gladiator.

volvoraggare
4 776 Inlägg
16 maj 2007
smäll upp en motorstadion i löddeköpinge då för fan så är problemet  över jag menar  det gnälls ju hela tiden på dom som har kul tycker ju att det är bättre att race me bilen än att gå runt och slå sönder fönsterrutor på stan låt folk hålla på me sin hibby där varken djur eller människor störs här i hallsta där jag bor raceas det också oalgligt men vad fan nått kul ska dom ha tycker jag  löddeköpinge borde väll ha ett stort industriområde eller där kan dom ju hålla till ju

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

2 201 Inlägg
16 maj 2007
jag vet att man inte får burna, köra för fort, mm. jag har haft körkort så pass länge o är knappast dum. men det var inte det jag menade. är det olagligt för ett antal att stå o prata, vilket jag o mina kompisar gör, ingen av oss rejsar. jag vet vad som händer därute.
men när vi står stilla o polisen springer runt på parkeringen o kollar upp bilarna över radion, vilket dom gjorde, då är det för mycket.

study
772 Inlägg
17 maj 2007
det man inte ser det finns inte vet ni väl. att alla sakta rör sig iväg för att omgruppera på ett annat stället då är det itne deras problem längre.

Sök