3973
Sök

Får man bogsera en bil med körförbud

527 Inlägg
15 maj 2007
Trådstartare
Får man bogsera en bil med bogserlina som har körförbud, den är dock skattad och försäkrad.

volvoraggare
4 776 Inlägg
15 maj 2007
Loffe123 skrev:
Får man bogsera en bil med bogserlina som har körförbud, den är dock skattad och försäkrad.

är den skattat och försäkrad så är det bara att ställa på bilen ju och besikta bilen så kan du köra den själv  du får köra även om det är körförbud också men då bara kortaste väg till  besiktning

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

527 Inlägg
15 maj 2007
Trådstartare
Men om den inte går för egen maskin.

1 854 Inlägg
15 maj 2007
Den måste vara påställd för att den ska få rulla på vägarna.

volvoraggare
4 776 Inlägg
15 maj 2007
du måste ställa på den annars blir det feta böter om harry haffa stoppar dig fast det är ju lite löjligt att ställa på en bil om ändå bilen ska på skrot

892 Inlägg
15 maj 2007
onej84 skrev:

Är det verkligen helt sant? Jag ringde för ett tag sedan till VV och frågade om min obesiktigade, avställda bil, fick köras kortast väg till besiktningen, och jag uppfattade det som att det skulle gå bra, och helst med en "en dags försäkring". Anledningen jag fick var i stil med att om polisen skulle stoppa en så kan de kolla upp att man verkligen ska till besiktningen och är på väg dit. Var detta fel?

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

94 Inlägg
15 maj 2007
På tal om körförbud osv
nu lånar jag tråden hära lite:P

om vi nu säger att jag kört min a-traktor och blivit stannad och dem hittat mina spärrar...
så säger dem att jag får körförbud + att det är en personbil eftersom den går för fort..
varför låter dem mig då köra hem i en personbil som har körförbud?
och varför står det inte på till ex vv.se att det är körförbud på den?

polisen sa även att han skulle ringa i måndags + att han inte ringde....
borde man inte få en lapp eller ngt där det står att det är körförbud på den?

volvoraggare
4 776 Inlägg
15 maj 2007
ja till  besiktningen får du köra men du får inte köra bilen någon annanstans lite luddiga regler tycker jag

volvoraggare
4 776 Inlägg
15 maj 2007
Android skrev:
onej84 skrev:

Är det verkligen helt sant? Jag ringde för ett tag sedan till VV och frågade om min obesiktigade, avställda bil, fick köras kortast väg till besiktningen, och jag uppfattade det som att det skulle gå bra, och helst med en "en dags försäkring". Anledningen jag fick var i stil med att om polisen skulle stoppa en så kan de kolla upp att man verkligen ska till besiktningen och är på väg dit. Var detta fel?

du har helt rätt

905 Inlägg
15 maj 2007
11414 utanriktnummer ellern ågot inte ens från mobil. dom har svaret.

527 Inlägg
15 maj 2007
Trådstartare
Men är den skattad så är den ju också påställd.
Min bil är skattad, dvs påställd.
Så då tar jag det som om att man får bogsera den.

2 122 Inlägg
15 maj 2007
du får bara bogsera till närmaste verkstad eftersom du har körförbud

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

volvoraggare
4 776 Inlägg
15 maj 2007
Loffe123 skrev:
Men är den skattad så är den ju också påställd.
Min bil är skattad, dvs påställd.
Så då tar jag det som om att man får bogsera den.

jaha den är asså påställd ja då kan du ju bogsera den ju jag minns att jag vart stoppad när jag hadde en gammal sketen bmw en gång och snutarna såg att det var körförbud dom vart bra sura då hehe  dom ba kör till närmaste bilbesiktning fick jag höra då   så med körförbud så får man köra till besiktningen

Sök