Znurf skrev:
Jo det är så att jag håller på att titta på billjud och sådär just nu, har redan en cdspelare (Pioneer DEH-P5700MP) och nu är jag på jakt efter diskanter, 6.5" till dörrarna och en bas bak, mellan 10" och 12", bilen i fråga är en VW Golf II CL och min budget ligger på max 5500:- för slutsteg+högtalare+kablar.
Jag har kollat lite på
www.nardik.se på deras DLS grejer, har också fått lite tips om MDS grejer, men jag vet inte, är MDS verkligen så bra?
Eftersom jag inte kan något om det här själv riktigt så vänder jag mig till er som har koll

Som jag har förstått är det viktigt att skruva fast allt riktigt och tex när det gäller dörrarna så ska man dämpa och så där, detta har jag heller ingen koll på, finns ingen guide eller liknande för hur / vad som ska göras ungefär? För att plocka ner dörren och så är inga problem, den ska ändå ner iallafall när den lackas om på insidan och utsidan.
Och som sagt jag har redan stereo och det finns inte en pryl eller kabel dragen i bilen redan, så jag behöver _allt_, och budgeten var ju ganska låg på endast 5500:- som max +- några tior...
Det jag hade kollat på redan var ju som sagt DLS grejer, hade tänkt deras 10" sub W610 för 1260:-, deras C6 Classic högtalarpaket för 1170:- samt ett slutsteg från Classic serien, CA31 för 2340:- (3 kanal, 1 till bas, 2 till 6.5" i dörrarna)
Summan för det ligger på 4770:-, med kabelpaket och högtalarkablar blir det ju ungefär 5000-5400:-
Lyssnade även på en demobil från MDS där de hade detta paketet:
http://www.mds.se/?artnr=pktaph412 och jag tyckte det lät väldigt bra, men jag antar det inte går att få likvärdiga grejer för typ halva summan? haha ;D