6961
Sök

Slutsteg och bas/basar för 20-25,000 vad skall jag köpa?

9 Inlägg
16 maj 2007
Trådstartare
Bose originalhögtalarna låter gött men saknar det där trycket bak i ryggen.. Så jag skall bygga nytt ljud i lille vetten.. original högtalarna duger men vad skall man ha för basar om man lägger sig i 20 -25,000 klassen?

Isaksson Corvette C6

2 123 Inlägg
16 maj 2007
isakss0n skrev:
Bose originalhögtalarna låter gött men saknar det där trycket bak i ryggen.. Så jag skall bygga nytt ljud i lille vetten.. original högtalarna duger men vad skall man ha för basar om man lägger sig i 20 -25,000 klassen?

Man brukar säga att Slutsteget ska vara dubbelt så dyrt som basen.
Men vill du ha en Bas eller 2 basar ?
Varför inte bygga ett helt system för så mkt pengar istället för bara en bas och ett slutsteg ?
Visst låter orginal säkert gått men du kommer bli missnöjd när du har en sju helsikes bas och inte hör den vanliga musiken.
Skulle jag köpa ett system för det priset skulle jag utan tvekan Köra en Pioneer HU och ett helt system med bara grejor från Rockford.
Vet inte hur många högtalare du har i din chevrolet nu men kan tänka mig att det är 4 st eller är det bara 2 ?

9 Inlägg
16 maj 2007
Trådstartare
Nej men har samma bose anlägging i den andra bilen å det låter faktsikt riktigt bra.. Men jag hade tänkt mej ett mega stort slutsteg typ gas största.. på 4800rms.. Sen haft två power basar 12" eller 15"... Vill ju gärna spela över 140db

Isaksson Corvette C6

Kettunen
16 maj 2007
Cerwin Vega Stroker PRO. . . Den poppar åt helvete mkt. 9 lök utan låda 10" . . 12" vet jag inte i prisklass.
Eller varför inte den Gamla hederliga stroker i 18" ?

9 Inlägg
16 maj 2007
Trådstartare
Heheh hade en cerwin vega stroker 15" som var kopplade till 2000W steg i gammla epan. Det lät som hellevete. lacken sprack på taket...
Senast redigerat av isakss0n (16 maj 2007)

Isaksson Corvette C6

Sök