1645
Sök

ToXtreme's Volvo 740 projekt / MONSTERUPDATE 9/4!! Modemdödare ;)

3 627 Inlägg
1 augusti 2007
Trådstartare
Klart det är rääägerdrift på den tongue

Och Kettunen.. det där har jag redan lagt upp en plan för big_smile Blir någon annan rolig bakhjulsdriven Volvo sen med betydligt mkt fler hästar big_smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Proljece?
1 464 Inlägg
1 augusti 2007
740 turbo då eller? big_smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Kettunen
1 augusti 2007
ToXtreme skrev:

Och Kettunen.. det där har jag redan lagt upp en plan för big_smile Blir någon annan rolig bakhjulsdriven Volvo sen med betydligt mkt fler hästar big_smile

Haha lääätt Daggardrift & Raggarspinn wink
Nää men du kommer göra det. MEN Volvo 740 e fan så jävla rolig bil på vintern!!
Klart den roligaste

Kettunen
1 augusti 2007
Kettunen skrev:
ToXtreme skrev:

Haha lääätt Raggardrift & Raggarspinn wink
Nää men du kommer göra det. MEN Volvo 740 e fan så jävla rolig bil på vintern!!
Klart den roligaste

3 627 Inlägg
1 augusti 2007
Trådstartare
Jo jag kan tänka mig att den blir kul till vintern big_smile

Och nej, ingen 740 turbo.. alla e så satans sönderkörda dessvärre.. Blir nog en 940 Turbo istället eller en 960 med 3.0Litarn wink

Proljece?
1 464 Inlägg
1 augusti 2007
Säkert mindre sönderkört hmm
Senast redigerat av haxer (1 augusti 2007)

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

3 627 Inlägg
1 augusti 2007
Trådstartare
Ja det tror jag allt :p Om man skaffar sig en nyare Classic tex.. knappast sönderkörd roll .. men det blir nog en lyxcontainer = 960 smile

397 Inlägg
1 augusti 2007
Åja, vet flera 116 hästars som gjort närmare 200.. så lattja inte med volvo big_smile

plattsättare!
804 Inlägg
1 augusti 2007
jag var uppe i dom hastigheterna med den gammla motorn men det tog ju sin tid hehe

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

Volvoskadad
6 017 Inlägg
1 augusti 2007
ToXtreme skrev:
Jo men verkligen.. hittills har jag lyckats få det att tjuta en gång om däckena.. och då försökte jag faktiskt inte tongue Nej men jag tkr den drar ganska gött iaf.. men det är ju möjligt att min M46+öv.vxl drar annorlunda? Tänkte för det är la annan utväxling? smile

det är klart att det går att få däcktjut, har börnat "ett par gånger" med min tongue

Jonas

112 Inlägg
2 augusti 2007
WasteGate skrev:
Åja, vet flera 116 hästars som gjort närmare 200.. så lattja inte med volvo big_smile

oja... men pilen rör sig väääldigt långsamt runt 180 km/h... tongue så en hyfsat god raksträcka är att föredra hehe...

Rätta mig om du har fel...

VAG entusiast
277 Inlägg
2 augusti 2007
grattis till kortet

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all

Speed FMK
849 Inlägg
2 augusti 2007
ToXtreme skrev:

Och nej, ingen 740 turbo.. alla e så satans sönderkörda dessvärre.. Blir nog en 940 Turbo istället eller en 960 med 3.0Litarn wink

Grattis till lappen! Jo man tycker det går på ganska bra i början när man åker 740. Så JÄTTE klena är de inte. Men sen kan jag meddela att man är nöjd med effekten i ca... hmm.... 1 månad tongue på sin höjd. Jag vet då jag ju också har en 740 med samma motor som du, dock med 5vxl. Men utväxlingen på de längre växlarna har ingen skillnad knappt om jag inte minns fel. Jag har då fått loss den bilen med. tongue

Ang, nybils val så sitter jag i precis samma tankar som du tongue nästa år blir det en 940 turbo, turbo+ eller en 960 med stora motorn. smile Kanske turbokonvertera en 960 med 3litaren? Aja, nästa år blir det ny bil åtminstone och lite mera hästar/kg.

Hur som helst, bilen din börjar bli nice. Hoppas man kan ses någon gång på en träff eller så smile

Mvh Ludde

3 627 Inlägg
2 augusti 2007
Trådstartare
Bi0HaZZarD skrev:
ToXtreme skrev:

Grattis till lappen! Jo man tycker det går på ganska bra i början när man åker 740. Så JÄTTE klena är de inte. Men sen kan jag meddela att man är nöjd med effekten i ca... hmm.... 1 månad tongue på sin höjd. Jag vet då jag ju också har en 740 med samma motor som du, dock med 5vxl. Men utväxlingen på de längre växlarna har ingen skillnad knappt om jag inte minns fel. Jag har då fått loss den bilen med. tongue

Ang, nybils val så sitter jag i precis samma tankar som du tongue nästa år blir det en 940 turbo, turbo+ eller en 960 med stora motorn. smile Kanske turbokonvertera en 960 med 3litaren? Aja, nästa år blir det ny bil åtminstone och lite mera hästar/kg.

Hur som helst, bilen din börjar bli nice. Hoppas man kan ses någon gång på en träff eller så smile

Mvh Ludde

Creepy.. jag har också funderat på att turbokonvertera en 3,0litare .. hade vart rätt tyket tongue
Men jag vet inte riktigt, en 855 T5a hade ju inte heller vart fel.. fast driften är ju i fel ända dessvärre sad

Och utväxlingen kanske är den samma? Jag vet inte riktigt.. men enligt mätarna kan jag dra 1an upp till 40, sen 2an upp till 100.. Å sen har jag inte testat så mkt längre tongue

MVH Jimmy

3 627 Inlägg
2 augusti 2007
Trådstartare
Update

Ja då kom man precis in ifrån lite bilmeckande.. det som sker just nu är demontering utav stötfångare och vänster framskärm då denna ska bytas ut pga rost smile

Har inte tagit några bilder då jag legat ute på parkeringen med lysrör för att ens se vad fan jag höll på med tongue Påtok för mörkt för att ta foton .. men lägger upp bilder imon smile

Det var allt för idag smile

Kommentera mkt smile MVH Jimmy

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
2 augusti 2007
ToXtreme skrev:
Update

Ja då kom man precis in ifrån lite bilmeckande.. det som sker just nu är demontering utav stötfångare och vänster framskärm då denna ska bytas ut pga rost smile

Har inte tagit några bilder då jag legat ute på parkeringen med lysrör för att ens se vad fan jag höll på med tongue Påtok för mörkt för att ta foton .. men lägger upp bilder imon smile

Inte kul me rost inte hmm
Håller på jag med, du har nog lite mindre rost än mig iallefall tongue
Måste bara säga att fälgarna gjorde bilen mycket snyggare!
Kommer bli grymt bra sen ska du se wink

Lycka till i fortsättningen och grattis till lappen!
mvh kimpa

3 627 Inlägg
2 augusti 2007
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
ToXtreme skrev:
Update

mvh kimpa

Nej rost suger verkligen tongue Har rostat igenom i ena framskärmen + rostbubblor runt blinkersen så jag valde att byta ut den helt.. 300kr ska jag nog kunna få loss den nya skärmen på tongue Sen så passar jag på att plocka loss stötisen och lacka om dessa smile Sen har jag rost på andra skärmkanten.. men det är inte så farligt så det får bli en fin lagning där.. och så förardörren oxå tongue Och bagageluckan.. ja det va nog allt tror jag tongue

Tack Kim smile Din kmr bli bra oxå är jag övertygad om smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
2 augusti 2007
ToXtreme skrev:
kimpan_90 skrev:
ToXtreme skrev:
Update

mvh kimpa

Nej rost suger verkligen tongue Har rostat igenom i ena framskärmen + rostbubblor runt blinkersen så jag valde att byta ut den helt.. 300kr ska jag nog kunna få loss den nya skärmen på tongue Sen så passar jag på att plocka loss stötisen och lacka om dessa smile Sen har jag rost på andra skärmkanten.. men det är inte så farligt så det får bli en fin lagning där.. och så förardörren oxå tongue Och bagageluckan.. ja det va nog allt tror jag tongue

Tack Kim smile Din kmr bli bra oxå är jag övertygad om smile

Jo det lät iallefall som lite mindre än på min bil tongue jag har rosthål lite överallt:P haha
Lagade passargerar dörren på mercan i veckan så det duger, förrardörr ska jag hitta en begangnad, köper ju inte en ny för 2 500kr hmm

Varsegod smile och jag får väl säga tack jag med big_smile
Hare\\ Kimpan

3 627 Inlägg
2 augusti 2007
Trådstartare
Hehe okaj, kan ju informera om att jag har hål i gölvet på förarsidan oxå.. men det orkar jag inte fixa än.. får bli lite senare tongue

Ska se om jag kan hitta nån bild där man ser min fina framskärm roll

3 627 Inlägg
2 augusti 2007
Trådstartare
http://i48.photobucket.com/albums/f238/2X3M4U/Jimmy010.jpg TADA big_smile

Hittade en bild som känns väldigt gammal nu, fast som inte är mkt äldre än 2 och en halv månad gammal.. har hänt ganska mkt med lacken sen dess roll .. Här ser men rosthålet på skärmkanten iaf tongue

Sök