Kul med en till 740. Har själv en 740 GL som pendlarbil. PÅ vintern är dem jävligt kul att köra. Då glömmer man bort de 116 ursinniga hästarna, spinner loss så jävla lätt.
Senast redigerat av More_HP_Please (3 augusti 2007)
När det gäller rost var mitt projekt en mardröm så du ska vara glad att du inte har mer rost xD
Keep up the good work!
Mvh Ludde
Säker? Just nu försöker jag få bort fronten för att min kylarhållare är halvt sönderrostad, sen är min ena framskärm krafigt rostig (vart och införskaffa den nya idag, drf det bara är en som behöver rostlagas) sen så är båda framdörrarna och bakluckan angripna.. Tycker det är en del ändå
Ja, då började jag dagen med att skruva loss min framskärm, och sedan begav jag mig till Kålleredsskroten för att hämta en ny och mycket fräschare framskärm
Har även börjat rostlaga på de ställena där jag inte orkar byta ut delarna Har tagit en uppsjö av kort.. 22st totalt tror jag
Titta och njut
Såhär såg den ut efter igår kväll då jag fick för mig att jag skulle börja mecka Efter lite skruvande såg det ut såhär : Här har ni anledningen till bytet : Ny framskärm : Ny vs. gammal : Övriga rosten : Påbörjad rostlagning av framdörren : Efter lite spacklande : Andra framskärmen : Upptäckte senare att bilen vart krockad, så min krockbalk ser sådärfin ut + att det fattas 2 bult i den Så blir till att byta den, förhoppningsvis så passar stötfångarn som den ska sen Och så en bild på den : Bild på bilen då frontbalken höll på och återgärdades : Så som bilen ser ut i daxläget : Fördel med att behålla det gamla plåtarna Älska silvertejp Tänkte även ta en bild på den fina övningskörningsskylten som sitter fast på insidan av min baklucka Tänkte att jag skulle ta och polera upp torpedplåten nu när jag har den lös oxå Sen så får jag ofta höra att jag är udda, och inte riktigt frisk .. har även fått höra att jag har en skruv lös.. men har aldrig fattat va dem menat tills idag.. Upptäckte en lös bult.. M10a tror jag
Sådärja
Det va allt för idag Ha d gött och kommentera riktigt mkt nu
När det gäller rost var mitt projekt en mardröm så du ska vara glad att du inte har mer rost xD
Keep up the good work!
Mvh Ludde
Säker? Just nu försöker jag få bort fronten för att min kylarhållare är halvt sönderrostad, sen är min ena framskärm krafigt rostig (vart och införskaffa den nya idag, drf det bara är en som behöver rostlagas) sen så är båda framdörrarna och bakluckan angripna.. Tycker det är en del ändå
Men det blir nog bra när jag är klar.. hoppas jag
Du... snacka inte om rost... Jag ska fixa upp lite bilder här så ska du få se på rost. Ska äga dig.... xD
Keep up the good work!
Mvh Ludde
Du... snacka inte om rost... Jag ska fixa upp lite bilder här så ska du få se på rost. Ska äga dig.... xD
Ja, då började jag dagen med att skruva loss min framskärm, och sedan begav jag mig till Kålleredsskroten för att hämta en ny och mycket fräschare framskärm
Har även börjat rostlaga på de ställena där jag inte orkar byta ut delarna Har tagit en uppsjö av kort.. 22st totalt tror jag
MVH Jimmy
det där fusk jobbet kommer du inte långt med om du inte blästrat riktigt så sväller det upp på ett par veckor å du får göra om det igen. varför inte göra det riktigt?
MVH Jimmy
det där fusk jobbet kommer du inte långt med om du inte blästrat riktigt så sväller det upp på ett par veckor å du får göra om det igen. varför inte göra det riktigt?
Det är bara tillfälligt, kommer byta ut delarna lite senare när jag hittat en donatorbil med fräscha delar!
Anledningen till vrf jag inte byter allt nu direkt är dels därför att jag inte hittat några fräscha delar + att jag inte har pengar till det just nu .. så det blir metalspackel och sprayburk som får fixa rosten för tillfället.. kommer ju se bättre ut än innan iaf